کد خبر: ۸۲۳۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بافت، ایلام، هرمزگان، اسکو، قم و جنوب کرمان

 

رئیس دامپزشکی بافت خبر داد : 

معدوم‌سازی 400 قلاده سگ ولگرد در بافت


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بافت گفت: با اجرای طرح معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد، 402 قلاده سگ از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان بافت معدوم شدند.


سمیه صادقی اظهار داشت: بر اساس طرح معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد شناسایی و سپس نسبت به حذف آنها اقدام می‌شود و در این راستا 402 قلاده سگ از ابتدای سال جاری تاکنون در شهرستان بافت معدوم شدند.

وی با بیان اینکه سگ‌های ولگرد عامل انتقال بیماری‌های خطرناک مشترک بین انسان و دام هستند، افزود: به دلیل اهمیتی که بیماری‌های مشترک کیست هیداتیک و هاری دارند، باید به طور جدی از حضور آزادانه سگ‌های ولگرد بدون قلاده جلوگیری به عمل آید و این امر با همکاری شبکه دامپزشکی و شهرداری اجرا می‌شود.

صادقی بیان داشت: همچنین واکسیناسیون 595 قلاده سگ علیه بیماری هادی توسط شبکه دامپزشکی بافت انجام شده است.

 

----------------------------

 

ضبط و معدوم سازی 480 کیلوگرم گوشت فاسد و غیر قابل مصرف توسط شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام


 رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان ایلام گفت : به دنبال بازدید کارشناسان نظارت بر بهداشت فرآورده های خام دامی در سطح شهر ایلام در بهمن ماه مقدار 480 کیلوگرم گوشت قرمز و سفید غیر قابل مصرف جمع آوری گردید .
دکتر علی رحمی افزود : با حضور نماینده دادگستری و حقوقی اداره کل دامپزشکی استان و نماینده های شبکه دامپزشکی این شهرستان گوشت های مذکور معدوم گردیدند.

 

-----------------------------

 

پروژه های اداره کل دامپزشکی استان هرمزگان در ایام ا... مبارک دهه فجر


مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اعلام کرد : به مناسبت فرارسیدن سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی در راستای اجرای اهداف دولت خدمتگزار و نیز اجرای اصل 44 قانون اساسی در خصوص واگذاری امور به بخش غیردولتی و اشتغالزایی فارغ التحصیلان دانشگاهی و تسهیل در ارائه خدمات بهداشتی به دامداران پروژه هایی با اعتبار و تسهیلاتی بالغ بر دو میلیارد و سیصد میلیون ریال در شهرستانهای بندرعباس و بستک و حاجی آباد افتتاح گردید.
دکتر غریب اظهار نمود : راه اندازی یک واحد کلنیک مرجع دام و طیور و آبزیان با بکارگیری دامپزشکان مجرب با هدف حمایت از مراکز بخش خصوصی به منظور تشخیص نهایی موارد بیماریهای مشاهده شده، کانون یابی و شناسایی بیماریهای نوپدید و بازدید و جلوگیی از خسارات اقتصادی به صنعت دامپروری استان و در نتیجه پیشگیری از سرایت و انتقال آن به مناطق مختلف کشور صورت پذیرفته است.


وی در ادامه به منظور تسهیل در ارائه خدمات به دامداران و تقویت بخش خصوصی پیگیری و حمایت از راه اندازی درمانگاه و آزمایشگاه داروخانه دامپزشکی در شهرستان بستک را بیان نمود و متذکر شد : پروژه های شهرستان بستک با اعتبار و تسهیلاتی بالغ بر 600 میلیون ریال و اشتغالزایی مستقیم و غیرمستقیم 11 نفر به بهره برداری رسیده است.
غریب همچنین گفت : تجهیز و راه اندازی ساختمان جدید شبکه دامپزشکی شهرستان بندرعباس از دیگر پروژه های قابل افتتاح در این ایام مبارک بوده است که به جهت تسریع انجام امور ارباب رجوع، شبکه مذکور جنب اداره کل دامپزشکی استان مستقر شده، که با حضور برخی مقامات استان به بهره برداری رسیده است.
وی افزود : اقدامات مناسب جهت تجهیز و راه اندازی میز خدمت به منظور تکریم ارباب رجوع و ارائه خدمت مفید و موثر و تسریع در امور مخاطبان در این ایام شروع شده است که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید.

غریب گفت : پروژه ارتباطی ip phone نیز به بهره برداری رسیده است. پروژه IP Phoneبه منظور ارتباط مستقیم ازطریق خطوط مخابراتی MPLS با ریاست محترم سازمان دامپزشکی کشور می باشد و مزایای آن رایگان بودن این ارتباط و قابلیت ارسال پیام صوتی به صندوق کاربر و انتقال تماس از آن مکان به شماره دیگر را بوده، همچنین امکان ارائه کنفرانس صوتی چند نفره را دارا می باشد.
در پایان نیز مدیرکل دامپزشکی هرمزگان اشاره نمود : به منظور حمایت از دامداران، ارائه خدمات رایگان ویزیت و مبارزه با انگلهای داخلی و خارجی بدن دام در مناطق روستایی و عشایری صورت پذیرفته است.
به گفته غریب بالغ بر 850 هزار راس دام از جمعیت دامی استان تحت پوشش مبارزه با انگلهای داخلی بدن دام و نیز 85 هزار راس دام تحت پوشش مبارزه با انگلهای خارجی بدن دام قرار گرفته و همچنین سمپاشی 250 هزار مترمربع جایگاه و اماکن دامی صورت پذیرفته است.

 

----------------------------------

 

113 هزار رأس دام در اسکو بر علیه بیماریهای دامی واکسینه شدند


 شبکه دامپزشکی شهرستان اسکو در راستای حفظ و حراست از سرمایه‌های دامی 113 هزار رأس دام این شهرستان را بر علیه بیماریهای مختلف دامی واکسینه کرده است.
دکتر کامبیز محمودزاده سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان اسکو گفت:از ابتدای سالجاری تاکنون 113هزار رأس دام سبک و سنگین بر علیه انواع بیماریهای واگیر و عفونی تحت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند.
وی افزود:در راستای کنترل و پیشگیری بیماریهای مشترک بین انسان و دام بر روی 1400 رأس گاو تست سل و بروسلوز صورت گرفته است.
دکتر محمودزاده تعداد دامهای سمپاشی شده جهت مبارزه با انگلهای خارجی دام را 7 هزار و 466 رأس اعلام نمود و خاطر نشان کرد بر همین اساس 24 هزار 850 مترمربع از اماکن دامی نیز سمپاشی شده است.
وی با اشاره به وظیفه خطیر دامپزشکی در ارتقا بهداشت عمومی جامعه و تضمین بهداشت فرآورده‌های خام دامی اظهار داشت از ابتدای سال تا کنون 727 کیلوگرم انواع فرآورده‌های خام دامی غیر قابل مصرف از قبیل گوشت قرمز، گوشت مرغ، شیر خام و ... توسط کارشناسان این شبکه کشف و ضبط و با دستور مقام محترم قضایی از چرخه مصرف انسانی خارج گردیده است.

 

----------------------------------

 

بازدیدمدیرکل دامپزشکی استان قم از دفتر سرپرستی روزنامه ایران


مدیرکل دامپزشکی استان قم با حضور در دفترسرپرستی روزنامه ایران ازرحمات مسئولین وخبرنگاران آن مجموعه قدردانی نمود.
دکتررفیعی به اتفاق معاونین ، نماینده ولی فقیه و مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی قم با حضور در دفتر سرپرستی روزنامه ایران دراستان قم بامسئولین روزنامه مذکوردیداروگفتگو کرد.

در این ملاقات مدیرکل دامپزشکی قم به اختصار توضیحاتی درخصوص فعالیتهای اداره کل تحت مدیریت خود اعم ازنظارتهای بهداشتی،فعالیتهای فنی،موفقیتها و.... ارائه نمود.

سردبیردفتر روزنامه ایران دراستان قم هم ضمن تشکر و قدردانی ازحضور دکتر رفیعی در این دفتر بابت اطلاعاتی که درزمینه دامپزشکی در اختیار وی قرارداده شد تشکرنمود وآمادگی این روزنامه را درجهت ارتقاء اطلاع رسانی درزمینه دامپزشکی به شهروندان اعلام نمود.

گفتنی است به پیشنها د روابط عمومی وموافقت مدیرکل دامپزشکی قم، ملاقات با اصحاب رسانه دردستورکارقرارگرفته که ازسال 89 به اجراگذاشته شد ودراین مدت ازاکثردفاترروزنامه ها، خبرگزاریها و... بازدید بعمل آمده و با استقبال مدیران اصحاب رسانه در قم مواجه گردیده است.

 

------------------------------------

 

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان:

مردم از خرید گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند


مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام، مردم باید از خرید گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی خودداری کنند.
علیرضا رجایی اظهار داشت: در راستای پیشگیری از شیوع بیماری‌های مشترک میان انسان و دام در کشتارگاه‌ها، دام‌های کشتاری توسط ناظران بهداشتی قبل و بعد از کشتار بازرسی می‌شوند.
وی درمورد کشتار هرگونه دام در خارج از کشتارگاه هشدار داد و افزود: در حال حاضر در جنوب کرمان سه کشتارگاه دام فعالیت دارند.
رجایی تصریح کرد: علاوه بر کنترل بهداشتی از طریق ناظران بهداشتی اداره کل دامپزشکی جنوب کرمان، ناظران ذبح شرعی بر مراحل صحیح ذبح اسلامی این مراکز نظارت دارند.
وی ابراز داشت: معاینه قبل و بعد از کشتار دام می‌تواند به سلامت گوشت استحصالی از کشتارگاه‌ها کمک کند.
وی گفت: به همین دلیل به مصرف‌کنندگان توصیه می‌شود از خریداری گوشت و فرآورده‌های گوشتی دام‌هایی که در خارج از سامانه کشتارگاه‌ها ذبح می‌شوند، جدا پرهیز کنند.
مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان عنوان کرد: مردم باید از خرید گوشت قرمز فاقد مهر دامپزشکی جدا خودداری کنند.
رجایی بیان داشت: شهروندان می‌توانند، هرگونه تخلف در این زمینه را برای رسیدگی در شهرستان جیرفت از طریق شماره تلفن 1512 و در سایر شهرستان‌ها به شبکه دامپزشکی شهرستان اطلاع دهند.

نظر شما
ادامه