کد خبر: ۸۲۵۴
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشت و پیشگیری دامپزشکی کشور گفت: فقر فرهنگی یکی از مهم ترین عوامل ایجاد دام های آلوده است.

دکتر محسن مشکوة اظهار کرد: تحقق امنیت غذایی یکی از مهم ترین وظایف سازمان جهاد کشاورزی به شمار می‌رود.

وی افزود: مهم ترین محورهای کاری و پر اهمیت سازمان جهاد کشاورزی و دامپزشکی شامل تولید غذا به میزان کافی، تداوم و استمرار مواد غذایی، دسترسی همگان به مواد غذایی و سلامتی مواد غذایی است که در این راستا سازمان دامپزشکی نقش مهمی را ایفا می‌کند.

این مقام مسوول عنوان کرد: با توجه به اینکه کشور ما در مرزهای رفت و آمد سایر کشورها قرار دارد پس تا حدودی ورود دام‌ها ممکن است سبب ایجاد و انتقال بیماری به داخل کشور شود که در این میان با کنترل دام‌های ورودی به کشور از ورود دام‌های آلوده به کشور جلوگیری به عمل خواهد آمد.

معاون بهداشت و پیشگیری دامپزشکی کشور خاطرنشان کرد: در این میان با توجه به اینکه بعضی از کشورهای همسایه ایران دچار فقر فرهنگی هستند و سطح بهداشت و درمان در این کشورها از وضعیت خوبی برخوردار نیست، پس باید به خوبی ورود دام‌ها به داخل کشور کنترل و نظارت شود.

در ادامه عباس مظفری ـ مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی ـ گفت: برای داشتن تولیدات بهتر و با کیفیت مناسب‌تر در همه زمینه ها تمامی اقشار دست‌اندر کار در تولید باید رعایت مسائل بهداشتی را تا حد امکان ایجاد کنند.

مدیر کل سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی عنوان کرد: با توجه به اینکه هر ساله سطح زیر کشت محصولات و تولید محصولات افزایش پیدا می‌کند، این نشان دهنده پتانسیل و ظرفیت مناسب تمام بخش‌های انسانی و غیر انسانی استان است.

دکتر سید سعید حسینی، مدیرکل دامپزشکی استان مرکزی نیز بیان کرد: استان مرکزی از12 شهرستان و به دنبال آن از12 شبکه دامپزشکی و 187 نفر نیروی انسانی فعال در این بخش تشکیل شده است.

وی خاطرنشان کرد: بخش دامپزشکی استان مرکزی شامل350 هزار دام سنگین است که این مقدار دام سالانه بالغ بر 45 هزار تن گوشت تولید می کنند و همچنین شامل 2 میلیون دام سبک،350 میلیون جوجه ریزی در سال،650 واحد گوشتی، 600 واحد دامداری صنعتی و بخش های دیگری است.

گفتنی است در روزهای اخیر تعداد 6هزار رأس دام زنده از مرز شرقی به کشورمان وارد شده است.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دكتر حقيقي
|
-
|
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۰/۱۱/۳۰
0
0
قسم حضرت عباس يا دم خروس؟؟؟ معاون سازمان دامپزشكي و اين حرفها؟؟ شما بايد مدافع حقوق دامداران و صيانت از جمعيت دامي كشور باشيد چرا مصالحه مي كنيد البته صنف دامپزشك شما را مي شناسند و از زحماتي كه براي كشتارگاههاي شهريار و قم و ساماندهي واردات گوشت از هند كشيده ايد قدر دان هستند. ولي در هر حال واردات دام زنده يك خيانت به كشور است كه مسئولين سازمان دامپزشكي و سازمان نظام دامپزشكي بجاي دعوا سر تصاحب پست بايد جلوي آن را مي گرفتند.
حقگو
|
-
|
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۰/۱۲/۰۱
0
0
بنده به عنوان يك كارشناس شاغل در سازمان دامپزشكي ......... راستي شما از كجا خبر داريد. اخر مي دونيد .............خدايا اين مديران عزيز را مستدام بدار.( قحط الرجال است ...............)
نظر شما
ادامه