کد خبر: ۸۲۷۱

حکیم مهر - نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر چه قانون استاندارد سازی و تعمیم بحث استاندارد در مجلس هفتم به تصویب رسید و وزارت بهداشت موظف شد که نظارت بر مواد غذایی، آشامیدنی، آرایشی و بهداشتی را بر عهده سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی واگذار کند اما هیچ‌گاه زیر بار آن نرفت.
حمید رضا فولادگر در همایش غذای سالم در اتاق بازرگانی و صنایع و معادن اصفهان اظهار داشت: به دنبال تصویب این قانون، نظارت بر تمام کالاهای تولیدی به جز دارو که یک محصول اختصاصی وزارت بهداشت است، بر عهده سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی قرار گرفت.

وی با اشاره به اینکه این قانون در راستای رفع موازی کاری و بیرون آمدن از چگونگی مدیریت و نظارت به تصویب رسید، بیان داشت: در "پنجره واحد" در حوزه کسب و کار به دنبال بهبود مستمر فضای کار تولیدکننده و کارآفرین با یک مرجع هستیم یعنی اگر 19 سازمان قرار است که بر یک کاری نظارت کنند، نظارت آن‌ها با یک مرجع باشد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی به توسعه و ارتقا استاندارد ملی اشاره کرد و افزود: در مجلس هشتم و قانون برنامه پنجم توسعه کشور، موضوع توسعه و ارتقا استاندارد ملی مطرح شد، که لازم است با جدیت تمام به اجرا درآید.

وی با بیان اینکه صنعت غذا در کشور به یک حمایت هم‌زمان نیاز دارد، ادامه داد: حمایت همه‌جانبه و در یک راستا از بخش کشاورزی، صنعت، بهداشت و درمان و دامپزشکی نیاز است تا بتوانیم به غذای سالم دست یابیم.

فولادگر گفت: در حال حاضر کشور مالزی در بحث استاندارد سازی حلال از ایران پیشی گرفته است.

وی با اشاره به اینکه اصل 44 قانون اساسی در ایران با الگوبرداری از کشور روسیه و چین اجرایی شد، اظهار داشت: در کشور چین، واگذاری بخش‌های دولتی به خصوصی زمانی انجام می‌شد که بهبود کسب و کار را انجام می‌دانند و این در حالی است که در کشور روسیه این امر برعکس اتفاق افتاد.

نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی از واگذاری بخش‌های دولتی به خصوصی طی چهار سال گذشته پیش از انجام مرحله بهبود کسب و کار خبر داد و اضافه کرد: مسئولان ایران پس از اینکه شبیه الگوی واگذاری کشور روسیه عمل کردند متوجه شدند، که بهتر بود بر اساس الگوی چین رفتار می‌کردند.

وی تاکید کرد: اگرچه کشور روسیه در حال حاضر از اقتصاد قوی برخوردار است، اما طی 20 سال و با تورم وحشتناک به این مرحله رسید، در صورتی‌که کشوری مثل چین که هم‌اکنون بازار جهان به دست آن است، آرام و بهتر به این امر رسیده است.

نظر شما
ادامه