کد خبر: ۸۲۷۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دکتر سید محمد آقامیری با اشاره به اینکه تاکنون از سوی سازمان نظام دامپزشکی خدمات زیادی به مردم عرضه شده است، گفت: باید در حوزه علوم دامپزشکی فعالیت خود را نسبت به گذشته بیشتر کنیم.
وی که هم اکنون سازمان نظام دامپزشکی را اداره می کند در نخستین کنگره ملی گاو شیری و صنایع وابسته در قم با بیان اینکه برگزاری کنگره‌های علمی از جمله این کنگره رویکرد خوبی دارد، اظهار داشت: امیدوارم بتوانیم برگزاری کنگره‌ها را در تمام نقاط کشور و استان‌ها تداوم دهیم.

آقامیری با تاکید بر اینکه سازمان نظام دامپزشکی با برگزاری سومین کنگره بین‌المللی بیماری‌های طیور در چهارم اسفند ماه سال جاری شاهد برگزاری چهارمین کنگره بین‌المللی است، تصریح کرد: رویکرد به سمت کنگره‌های علمی مثبت و خوب است، اما کافی نیست، زیرا در دهه عدالت و پیشرفت باید مرزهای علم را با سرعت بیشتری ‌بشکافیم و به آخرین علومی که در دنیا وجود دارد دست پیدا کنیم.

رئیس دوره سوم سازمان نظام دامپزشکی کشور با اشاره به موضع‌گیری‌های اخیر کشورهای غربی، آمریکا و اسرائیل در پی موفقیت‌های هسته‌ای کشور اضافه کرد: نگرانی این کشور‌ها از تولید بمب اتم توسط ایران نیست بلکه نگرانی آنها از تولیدات هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران و  دستیابی ایران به دانش هسته‌ای است.

آقامیری با بیان اینکه دنیا نگران توسعه یافتگی ایران است ، خاطرنشان کرد: غربی‌ها که خود را جزء کشورهای توسعه یافته می‌دانند، توسعه یافتگی را یک استثمار برای جهان دوم و سوم می‌دانند.

وی اظهار کرد: غربی‌ها می‌ترسند که ایران هم مثل کشور ژاپن که در 50 سال پیش توسعه یافته شد، ایران توسعه یافته شود.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی کشور افزود: نگرانی دنیا از این است که ایران و دانشمندان این سرزمین به علومی که نباید دست پیدا کنند، چرا که این علوم در انحصار این کشورهای استعمارگر است.

آقامیری با بیان اینکه غربی‌ها نگرانی این هستند که ایران به شاخص‌های توسعه یافتگی دست پیدا کند، تصریح کرد: اقتصاددانان دنیا هفت معیار را برای توسعه یافتگی مطرح کرده‌اند که از جمله این معیار‌ها می‌توان به آب آشامیدنی، تغذیه، مسکن، علم و مهم‌تر از همه سلامت اشاره کرد.

رئیس دوره سوم سازمان نظام دامپزشکی کشور با تاکید بر اینکه جمهوری اسلامی ایران در دهه عدالت، در تمام عرصه‌ها در حال پیشرفت است، اضافه کرد: سازمان‌های جهانی روز به روز رتبه ایران را بالاتر می‌برند و هرچه رتبه‌ها بالاتر می‌رود نگرانی غربی‌ها و آمریکایی‌ها بیشتر می‌شود.

وی با بیان اینکه دامپزشکان مهم‌ترین نقش را در ارتقای سلامت و بهداشت عمومی ایفا می‌کنند، اظهار کرد: دامپزشکان در خط مقدم مبارزه با بیماری‌های مشترک بین انسان و حیوان و کنترل، پیشگیری و شیوع بیماری‌ها قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه تاکنون از سوی سازمان نظام دامپزشکی خدمات زیادی به مردم عرضه شده است، تصریح کرد: باید در حوزه علوم دامپزشکی فعالیت خود را نسبت به گذشته بیشتر کنیم.

رئیس دوره سوم سازمان نظام دامپزشکی با تاکید بر اینکه برگزاری کنگره‌های علمی مختلف به نفع جامعه و مردم است، اضافه کرد: البته برگزاری این کنگره‌ها باید برنامه ریزی مدونی برای رسیدن به اهداف مورد نظر داشته باشد.

آقامیری در پایان از مقالات ارسالی در حوزه دامپروری و دامپزشکی انتقاد کرد و گفت: متاسفانه از 50 مقاله ارسالی، یک مقاله به علوم دامپزشکی مرتبط است.    

ریاست این کنگره را دکتر مسعود عربشاهی رئیس نظام دامپزشکی قم بعهده داشته است.

وی در کنگره گاوشیری و صنایع وابسته اظهار داشت: سرمای زمستان سال 86، تب برفکی سال‌های 88 و 89 و بحران سال 1389 و 90 صنعت گاوشیری را به صورت مشهودی زمین‌گیر کرد و این مشکلات سبب شد تا به اتفاق دامپزشکان جوان استان، راهکارهای مبارزه با این چالش‌ها را در قالب نخستین کنگره ملی گاوشیری، لبنیات و صنایع وابسته مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

عربشاهی تصریح کرد: در این مسیر با اتکا به تجربه و دانش بزرگان علم دامپزشکی و دامپروری و با استفاده از انرژی جوانان تلاش خواهیم کرد تا هرچند قدمی کوچک را در راستای ارتقای سطح علمی همکاران و دامداران سخت کوش که در سال‌های اخیر بار اصلی این مشکلات را بر دوش‌گرفته‌اند، برداریم.

رئیس نظام دامپزشکی قم تأکید کرد : با همین انگیزه، نظام دامپزشکی استان با همکاری سازمان‌ها و تشکیلات دامپروری قم، پس از یک سال مطالعه و بررسی، اقدام به برگزاری این کنگره ملی با تکیه بر متون روز دامپزشکی و دامپروری کرد.
توضیح حکیم مهر :

به نظر می رسد خبرنگار خبرگزاری فارس در انعکاس بخش پایانی سخنان دکتر آقامیری دچار اشتباه شده است.

برابر اعلام دکتر دباغ مقدم، مشاور عالی حکیم مهر که در این کنگره حضور داشت، دکتر آقامیری با گلایه از عدم ارسال طرح‎های پژوهشی در حوزه دامپزشکی به صندوق حمایت از پژوهشگران، به تعداد کم طرح‎ها اشاره و از این موضوع انتقاد نموده است.

گفتنی است دکتر سید محمد آقامیری، تابستان سال جاری به عضویت کمیته تخصصی پزشکی و دامپزشکی صندوق حمایت از پژوهشگران کشور متعلق به معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور درآمد.

این در حالی است که عموزاده وی نیز (دکتر سید محمودرضا آقامیری) تابستان سال جاری به عنوان معاون معاونت علمی و فناوری رئیس جمهور منصوب شده است.


خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
یک محقق
|
-
|
۱۶:۱۹ - ۱۳۹۰/۱۱/۲۹
0
0
سلام در خصوص صندوق حمایت از پژوهشگران ... نامطلعند ...... نه محققین عرصه عمل.
....... کسی هم ایراد نمی گیرد
نظر شما
ادامه