کد خبر: ۸۲۸۰

حکیم مهر - عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی گفت: هیچ کدام از سه گزارش تحقیق و تفحص مربوط به واردات دام زنده، صندوق بیمه کشاورزی و واردات محصولات کشاورزی که کمیسیون، قبل از ورود به تعطیلات انتخاباتی در حال پیگیری آنها بود، آماده نیست.

جلال محمودزاده در مورد گزارش تحقیق و تفحص از واردات دام زنده به کشور گفت: کلیات گزارش این تحقیق و تفحص این بود که واردات دام زنده از کشورهای غیرتایید شده مثل هندوستان مشکلاتی را برای منابع دامی کشور ایجاد کرده است، چرا که دام‌هایی که از هندوستان وارد کشور شده‌اند، از مسیر پاکستان عبور کرده‌اند و در مورد سلامت آنها ابهاماتی وجود داشته است.

وی گفت: البته با توجه به خشکسالی‌های اخیر و تب برفکی وارداتی هم، منابع دامی دچار مشکلاتی شده‌اند اما در هر صورت گزارش این تحقیق و تفحص هنوز آماده نشده است و ارائه نهایی آن به بعد از انتخابات موکول شد.

نماینده مردم مهاباد در مورد گزارش تحقیق و تفحص از صندوق بیمه کشاورزی نیز گفت: گزارش مقدماتی این تحقیق و تفحص به کمیسیون ارائه شده است ولی دارای برخی نواقص بود مثل اینکه آمار و اطلاعاتی که در گزارش آمده ناقص بوده است.

وی در مورد نواقص گزارش مربوط به تحقیق و تفحص از صندوق بیمه کشاورزی اظهار کرد: در این گزارش تناقضاتی در مورد اعتباراتی که دولت باید به صندوق پرداخت می‌کرد و اعتبارهایی که صندوق به مردم پرداخت کرده است، وجود دارد هر چند در بعضی سال‌ها با وجود اینکه دولت سهم خود را به صندوق بیمه کشاورزی پرداخت نکرده است اما صندوق از محل اعتبارات بانکی خودش برخی تعهداتش را پرداخت کرده است با این وجود در بعضی سال‌ها آمار مربوط به دریافت پرداخت‌ها دقیق نیست.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی با بیان اینکه در این گزارش اشاره شده بود که بعضی محصولات باغی مثل سیب بیشتر از سهم بیمه خودشان خسارت دریافت کرده‌اند افزود: این مساله بی‌عدالتی است و باید به آن رسیدگی شود.

عضو هیات رییسه کمیسیون کشاورزی، در مورد واردات محصولات کشاورزی به داخل کشور گفت:‌ طبق قانون ارتقای بهره‌وری کشاورزی،‌ واردات محصولات کشاورزی به کشور مجاز نیست اما وزارت بازرگانی که در حال حاضر همان وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت است در اجرای این قانون موفق نبوده است و در واردات محصولات کشاورزی دخالت کرده است.

وی افزود: کمیسیون دراین مورد تاکید دارد که قانون تصویب شده برای ارتقای بهره‌وری کشاورزی باید اجرایی شود اما گزارش این تحقیق و تفحص هم آماده نیست و ارائه آن به بعد از انتخابات موکول شده است.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه