کد خبر: ۸۳۰۸

حکیم مهر - معاون دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان حفاظت محیط زیست از واگذاری امانی 2 قلاده از 5 قلاده بچه شیر رها شده در تهران به مرکز مجاز نگهداری حیوانات خبر داد و گفت: 3 بچه شیر دیگر در پارک پردیسان باقی می‌مانند.
دکتر مجید خرازیان مقدم در خصوص وضعیت عمومی 5 بچه شیر رها شده در تهران اظهار داشت: وضعیت عمومی این 5 بچه شیر بسیار خوب است و این بچه شیرها هم اکنون در محوطه‌ای فنس‌کشی‌شده یک هکتاری نگهداری می‌شود که در این محوطه اتاقک مسقفی وجود دارد و به صورت آزادانه در این محوطه حضور دارند.

حال عمومی 5 بچه شیر پارک پردیسان عالی است

وی ادامه داد: وضع این 5 بچه شیر از نظر بهداشتی خوب است و هم اکنون از نظر جسمانی رشد خوبی داشته‌‌اند و وضعیت عالی دارند و سرحال هستند.
خرازیان مقدم در خصوص تلف شدن بچه شیری که فردی آن را به محیط زیست تحویل داده بود، گفت: آن بچه شیر از اول نرمی استخوان داشت.

معاون دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان محیط زیست در پاسخ به این پرسش که آیا 5 بچه شیر همچنان در پارک پردیسان نگهداری خواهد شد، گفت: سیاست سازمان حفاظت محیط زیست این نیست که حیوانات را در پارک نگهداری کند و به صورت باغ وحشی عمل کند چرا که سیاست ما بر این است که حیواناتی که گرفته می‌شود در پارک پردیسان درمان شود.

خرازیان مقدم گفت: هر حیوانی که در پارک پردیسان نگهداری می‌شود در اولین فرصت آن را به مکان مناسب‌تر منتقل می‌کنیم و این شامل حال 5 بچه شیر هم می‌شود گرچه این بچه شیرها باید تعیین تکلیف نهایی شود که آیا در داخل کشور به دنیا آمده‌اند یا خارج از کشور.

این دامپزشک ادامه داد: این بچه‌ شیرها چه در داخل به دنیا آمده باشند و چه در خارج از کشور تخلفات دیگری مانند عدم هماهنگی با دامپزشکی و سازمان حفاظت محیط زیست صورت گرفته است ولی قرار شده آزمایش‌های ژنتیکی را از شیر نر باغ وحش بابلسر و این 5 بچه شیر انجام دهیم تا ببینیم که ادعای مسئول باغ وحش بابلسر مبنی بر اینکه این 5 بچه شیر متعلق به شیرهای بابلسر هستند صحت دارد یا خیر.
معاون دفتر تنوع زیستی و حیات وحش سازمان محیط زیست اظهار داشت: در حال حاضر نمونه خون از شیر نر بابلسر گرفته شده است ولی مجددا از این شیر درخواست نمونه‌گیری شده که امروز کارشناس ما در بابلسر است و نمونه مجدد خون را می‌گیرد.
خرازیان مقدم گفت: سیاست ما این نیست که 5 بچه شیر را در پارک پردیسان نگهداری کنیم بلکه قرار است دو بچه شیر را احتمالا به صورت امانی به یکی از مراکز مجاز متقاضی نگهداری بدهیم که کارشناسان محیط زیست از این مرکز بازدید انجام داده‌اند و اعلام کرده‌اند که این مرکز شرایط خوبی دارد.

وی عنوان کرد: البته این اقدام به صورت امانی است چرا که ممکن است دادگاه رأی دهد که  5 بچه شیر را به صاحب آن برگردانیم و این کار برای این است که علاوه بر اینکه سیاست ما نگهداری حیوانات در پارک پردیسان نیست این است که اگر این شیرها بزرگ شوند نگهداری آنها در کنار هم سخت‌تر می‌شود و برای خودشان نیز جالب نیست.

باغ وحش ارم متقاضی نگهداری از شیر ماده 4 ساله پارک پردیسان

خرازیان مقدم گفت: 3 قلاده شیر باقیمانده را در پارک پردیسان نگهداری می‌کنیم ضمن اینکه شیر 4 ساله‌ای در پارک پردیسان وجود دارد که باغ وحش ارم متقاضی آن است و در حال بررسی این موضوع هستیم چرا که دامپزشکی از گربه‌سانان باغ وحش ارم نمونه خون گرفته است و اگر از نظر بیماری‌ها مشکلی نداشته باشند یک قلاده شیر 4 ساله را به باغ‌وحش به صورت امانی خواهیم داد.

وی در خصوص زمان دادن دو بچه شیر به مرکز نگهداری مجاز حیوانات گفت: به زودی این کار انجام می‌شود و اگر در همین حین رأی دادگاه مبنی بر بازگرداندن این بچه‌ شیرها به بابلسر داده شود ما آنها را از مراکز مورد نظر می‌گیریم و به صاحب آن تحویل می‌دهیم گرچه تخلفی که مسئول باغ وحش بابلسر انجام داده حمل غیرمجاز و بدون مجوز از سازمان حفاظت محیط زیست و دامپزشکی بوده است.

 

خبر مرتبط :

کنایه سخنگوی شهرداری تهران به محیط زیست / اگر توله‌ها شیرها بحران هستند سیل و زلزله بیاید چه کسی باید مسئول بحران باشد؟ / بیان یک آمار عجیب
نظر شما
ادامه