کد خبر: ۸۳۰۹

حکیم مهر - مدیرعامل اتحادیه مرغداران سراسر کشور گفت: تولید مازاد مرغ از چالش‌های صنعت مرغداری است.

مقدم‌نیا در همایش بررسی چالش‌ها و فرصت‌های صنعت طیور گیلان که در رشت برگزار شد با بیان این مطلب که مرغدارن سهم مهمی در امنیت غذایی مردم دارند، گفت: این صنعت همواره با فراز و نشیب‌های زیادی از جمله نرسیدن نهاده‌ها و افزایش قیمت مواد اولیه مورد نیاز مواجه است به همین منظور مذاکراتی با وزارت جهاد کشاورزی داشتیم تا کمک شود اتحادیه‌های مرغداران مستقیما وارد بازار نهاده شوند و راسا اقدام به واردات نهاده داشته باشند.

وی افزود: با اجرای این مهم فرصت سوءاستفاده از واسطه‌ها گرفته می‌شود و فاصله‌ها نیز کم می‌شود که با حمایت دولت و دادن این اختیار به اتحادیه‌ها نتایج خوبی نصیب مرغداران خواهد شد.

مقدم‌نیا با اشاره به اینکه در حال حاضر در گیلان مرغ مازاد بر مصرف تولید می‌شود،‌ ادامه داد: بر طبق نظام صحیح مدیریت تولید، تولیدکننده باید منطبق بر نیاز متقاضی تولید داشته باشد و برای چنین تولیدی که منتظر مشتری بماند باید قانون عرضه و تقاضای منظمی را تشکیل داد.

وی خاطرنشان کرد: فعلا دولت در نظر گرفته است تا برای یارانه صادراتی رقمی سالیانه برای مرغداران در ردیف بودجه اعتباری 91 اختصاص یابد تا با اجرای آن مشکل صادرات مرغ را حل کنیم.

مدیرعامل اتحادیه مرغداران سراسر کشور در خصوص برقراری خط تولید مرغداری که از تنوع زیادی برخوردار است، خاطرنشان کرد: واگذاری جوجه‌ریزی و سوخت مرغدارن به اتحادیه‌ها راه نهایی را طی می‌کند و باید به گونه‌ای عمل شود که تشکل‌ها مسوو‌لیت داشته باشند تا مشکلات یکی پس از دیگری حل شود.

وی از قطع واردات مرغ در سال آینده خبر داد و اذعان کرد: مرغدارن نیز باید با بهینه‌سازی مصرف سوخت و دیگر اقدامات برای کاهش هزینه‌های تولید مرغ اقدام کنند تا ضمن کاهش ضایعات مرغ، شاهد منطقی بودن قیمت مرغ برای اقشار متوسط جامعه باشیم.

وی تصریح کرد: طرح بهینه‌سازی مصرف سوخت در مرغداری‌ها هزینه‌ها را تا 40 درصد کاهش می‌دهد و باید مرغداران حداکثر همکاری را برای ارتقاء این صنعت داشته باشند تا با قدرت برای تصمیم‌گیری‌های تولید مرغ در کشور وارد شویم.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه