کد خبر: ۸۳۱۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی هرمزگان، کرمان، بوشهر، قم و جیرفت

 

کوهپیمایی کارمندان بازرسی و ارزیابی ادارات کل دامپزشکی سراسر کشور در استان هرمزگان به روایت تصویر

 

 

-----------------------------

 

در راستای ارتقاء علمی و عملی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمان صورت گرفت:

برگزاری دوره آموزشی اصول و روشهای مبارزه با بیماریهای دامی


رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان از برگزاری یک دوره کلاس آموزشی دو روزه اصول و روشهای مبارزه با بیماریهای دامی در محل اداره کل دامپزشکی استان کرمان خبر داد .

دکتر آذر نامجو در این خصوص گفت: آموزش همواره به عنوان مهمترین عامل در توسعه پایدار منابع انسانی بایستی مورد توجه باشد از این رو و در راستای ارتقاء توان علمی و عملی کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمان و شبکه های تابعه این اداره کل اقدام به برگزاری کلاس آموزشی دو روزه اصول و روشهای مبارزه با بیماریهای دامی نموده است.
نامجو در ادامه عنوان کرد : در این دوره دو روزه 40 نفر از کارشناسان اداره کل دامپزشکی استان کرمان و شهرستانهای تابعه آموزش های لازم را فرا گرفتند.


آذر نامجو با بیان اینکه مدرس این کلاس دکتر وحید عطارد معاون دفتر بررسی ها ، مبارزه و مراقبت از بیماریهای دامی سازمان دامپزشکی کشور بود ادامه داد: مباحث کاربردی مهمی در این کلاس آموزش داده شد.
وی افزود: از رئوس مباحث مطرح شده می توان به  استراتژی پیشگیری ، کنترل و ریشه کنی بیماریهای دامی شامل واکسیناسیون کنترل ناقلین بیولوژیک و مکانیکی ، ضد عفونی جایگاههای دام حساس و به کار بستن سایر روشهایی که بیماریهای دامی را کاهش می دهند، اشاره نمود.
رئیس اداره آموزش و ترویج اداره کل دامپزشکی استان کرمان همچنین فاکتورهای مهم در برنامه های کنترل و ریشه کنی بیماریها شامل شناخت علت از دیدگاه ابقاء ، تکثیر و انتقال ، قابلیت و در دسترس بودن روشهای تحقیق ، قابلیت جایگزینی دامهای حذفی و نقش واکسنها و واکسیناسیون در برنامه های ملی کنترل و حذف بیماریهای دامی را از دیگر رئوس مهم مطرح شده در این دوره آموزشی دانست.

----------------------------------

 

برگزاری دوره آموزشی سم شناسی در اداره کل دامپزشکی استان بوشهر


دوره آموزش"سم شناسی" به مدت 4 روز از روز دوشنبه اول تا چهارم اسفند ماه در اداره کل دامپزشکی استان بوشهر برگزار می‌شود.

در این دوره ، مسئولین و کارشناسان شبکه ها و اداره کل دامپزشکی بوشهر حضور دارند و آموزش های لازم  توسط دکتر خشنود و دکتر کوثری نژاد در طول دوره ارائه می‌شود.

 

-----------------------------------

 

صدوررای محکومیت جهت متخلفین عرضه کننده فرآورده های خام دامی غیربهداشتی در استان قم


درپی ارسال پرونده های واحدهای متخلف بهداشتی درخصوص عرضه فرآورده های خام دامی توسط اداره کل دامپزشکی استان قم به تعزیرات حکومتی ، تعدادچهارواحدصنفی (دورستوران ، یک واحدقصابی ،یک واحدعرضه کننده موادپروتئینی) به جزای نقدی بالغ بردومیلیون وهشتصدهزارریال وهفت واحدصنفی دیگربه ضبط فرآورده  محکوم گردیدند.

گفتنی است احکام مذکورقطعی ولازم الاجرا می باشد.

 

------------------------------------

 

پایان مرحله دوم طرح واکسیناسیون گاو وگوساله علیه تب برفکی در جیرفت


سرپرست شبکه دامپزشکی جیرفت اعلام کرد : دومین مرحله واکسیناسیون دامهای سنگین در برابر بیماری تب برفکی در شهرستان بستان آباد با عملکرد مطلوب به اتمام رسید .

به گفته دکتر سید سجاد حسینی در این مرحله در مدت اجرای طرح که از تاریخ 25/10/1390آغاز و در تاریخ 27/11/1390پایان یافته است تعداد11هزارو 731راس گاو و گوساله در 160واحد اپیدمیولوژیک با مشارکت بخش خصوصی و دولتی این شهرستان واکسینه گردیدند. بیماری تب برفکی یک بیماری ویروسی بسیار واگیر دام بوده و در صورت ابتلا ، خسارات سنگین اقتصادی به دامدار تحمیل می کند .

نظر شما
ادامه