کد خبر: ۸۳۳۹
در آیین گشایش همایش دامپزشکی طیور از یک پیشکسوت فقید در عرصه دامپزشکی طیور یاد شد / مرحوم دکتر رزازیان که از حاذق ترین دامپزشکان شاغل در عرصه بهداشت طیور بود 24 اسفند 1386 دار فانی را وداع گفت / در آن سال مراسم یادبود دکتر رزازیان با شرکت تعداد کثیری از همکاران و دوستان وی همراه بود...

حکیم مهر - رئیس ستاد برگزاری همایش بین المللی طیور در آیین گشایش این همایش از مرحوم دکتر رزازیان، نایب رئیس فقید کمیته بهداشت و بیماریهای طیور سازمان نظام دامپزشکی یاد کرد.

مرحوم دکتر رزازیان که از حاذق ترین دامپزشکان شاغل در عرصه بهداشت طیور بود 24 اسفند 1386 دار فانی را وداع گفت.

در آن سال مراسم یادبود دکتر رزازیان با شرکت تعداد کثیری از همکاران و دوستان وی همراه بود.

 

(تصاویر مربوط به برگزاری مراسم یادبود مرحوم دکتر رزازیان در سال 1386 است)

 

مدیر سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به تاسیس قریب الوقوع انجمن علمی-تخصصی دامپزشکی طیور گفت : تأسیس انجمن‌های علمی-تخصصی از رویکردهای جدی سازمان  نظام دامپزشکی بوده است که امیدوارم تأسیس این انجمن منشاء تحولی بزرگ در دانش پرورش، تغذیه و بیماری‌های طیور در ایران شود.

دکتر سید محمد آقامیری در سومین همایش بین المللی دامپزشکی طیور ، ابراز امیدواری کرد : توسعه کیفی نیروهای متخصص و بهبود بخشیدن به امور آموزشی و پژوهشی در زمینه‌های بهداشت و بیماری های طیور سرلوحه اقدامات و برنامه های انجمن علمی_ تخصصی طیور قرار گیرد.

وی ، تحقیقات علمی مشترک با محققان بین المللی که با بهداشت و بیماری‌های طیور سر و کار دارند و همچنین همکاری با نهادهای اجرایی، علمی و پژوهشی به منظور  ارزیابی ، بازنگری و اجرای برنامه‌های آموزش و پژوهش را  برای پویا ماندن انجمن طیور ضروری خواند.

عضو شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی همچنین  تجلیل از محققان و استادان ممتاز با هدف  ترغیب و تشویق آنان برای انجام پژوهش های بنیادین را جزو انتظارات منطقی از انجمن طیور دانست و افزود :  ارائه خدمات آموزشی و پژوهشی و فنی؛ برگزاری گردهمایی‌های علمی در سطح ملی، منطقه‌ای و بین‌المللی و انتشار کتب و نشریات علمی نیز باید چشم‌انداز و هداف عالی انجمن باشد .

دکتر آقامیری در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دومین همایش بین‌المللی دامپزشکی طیور در  اسفند 1388 ، یادآور شد : تجلیل از مقام شامخ  علمی استاد ارجمند،‌ چهره ماندگار دامپزشکی کشور، استاد دکتر احمد شیمی به عنوان پایه گذار  بخش بیماری‌های طیور دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران  ، از ویژگی های شاخص و نقطه درخشان آن همایش بود که اینجانب به نمایندگی از تمامی دامپزشکان و شاگردان ایشان، از درگاه ایزد منان برای این استاد فرهیخته سعادت و سلامت مسئلت می‌نمایم ، باشد که جامعه علمی دامپزشکی کشور بیش از پیش از محضر این استاد گرانقدر کسب فیض نماید.

رئیس ستاد برگزاری سومین همایش بین المللی دامپزشکی طیور ،  ارسال 712 مقاله به دبیرخانه این همایش را  از ویژگی‌های بارز این همایش دانست و خاطرنشان کرد : ارسال این تعداد مقاله در  10 همایش  برگزار شده قبل‌ بی‌سابقه بوده است.

وی افزود : برگزاری منظم سومین دوره همایش بین‌المللی دامپزشکی طیور که همانند دو همایش قبل هفته اول اسفند برگزار می‌ شود ؛  آغازی برای برگزاری یازدهمین دوره از نشست‌های علمی-تخصصی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران است که آن را  به فال نیک گرفته و امیدوارم همایشی باشکوه و پر بار پیش رو داشته باشیم.

معاون سازمان اقتصادی کوثر گفت : با گسترش گرایش های تخصصی دامپزشکی ، برگزاری نشست‌های تخصصی می‌تواند روند تولید باعث شتاب مضاعف رشد شاخص های علمی در کشور شود  که برگزاری سومین همایش بین‌المللی دامپزشکی طیور فرصت مغتنمی را برای توسعه و تخصصی تر شدن شاخه‌های مختلف پرورش، تغذیه و بیماری‌های طیور در کشور شود .

رئیس شورای مرکزی سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران  ابراز امیدواری کرد ، مباحث مطرح شده در همایش بتواند  زمینه‌های تحقیقاتی جدیدی را در این حوزه شناسایی و راهکارهای مناسبی برای عملیاتی شدن آن فراهم کند .

دکتر آقامیری در پایان سخنان خود ضمن تقدیر از اعضاء کمیته تخصصی بهداشت و بیماریهای طیور سازمان نظام دامپزشکی از تلاش های دکتر محمدحسن بزرگمهری ( رئیس کمیته تخصصی بهداشت و بیماری‌های طیور سازمان نظام دامپزشکی و دبیر همایش )  ، دکتر سید مصطفی  پیغمبری (رئیس کمیته علمی همایش ) در روند ارزیابی و برنامه‌‌ریزی ارائه مقالات تشکر و قدردانی کرد .

وی با یاداوری نام و یاد مرحوم دکتر رزازیان نایب رئیس فقید کمیته تخصصی بهداشت و بیماری‌های طیور سازمان نظام دامپزشکی هم گفت :  بر‌خود لازم می‌دانم یاد و خاطر مرحوم دکتر رزازیان را گرامی بدارم و از درگاه خداوند متعال برای ایشان علو درجات و برای بازماندگان سعادت و سلامتی مسألت می نمایم.
گفتنی است آیین گشایش همایش دامپزشکی طیور سوم اسفند ماه سالجاری در تهران برگزار شد.

 

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه