کد خبر: ۸۴۰۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر -  رئیس نظام دامپزشکی فارس از راهیابی به مجلس نهم بازماند.

دکتر احمد رضا تابع بردبار که از حوزه انتخابیه سپیدان نامزد انتخابات مجلس شورای اسلامی بود نتوانست در رقابت با دیگر نامزدهای این حوزه به موفقیت دست یابد.

وی پیش از این به عنوان نامزد ریاست سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران هم معرفی شده بود.

گفتنی است تاکنون هیچ یک از دامپزشکان و سایر رده های دامپزشکی نامزد نمایندگی مجلس در حوزه های مختلف انتخابیه نتوانسته اند گوی سبقت را از رقبای خود بربایند.

در حوزه انتخابیه تهران هم که دو نامزد دامپزشک در جریان انتخابات حضور داشتند تاکنون خبری از موفقیت آنان در انتخابات مخابره نشده است.

با توجه به شمارش یک چهارم صندوق های اخذ رأی در تهران و عدم قرار گرفتن نام دکتر قمصری و دکتر بنایی خلیل آباد در جمع 60 نفر برتر به نظر نمی رسد شانس چندانی برای این دو دامپزشک در تهران وجود داشته باشد.

از سویی دیگر هنوز نتایج شمارش آراء در حوزه انتخابیه تبریز، آذر شهر و اسکو اعلام نشده است.

از این حوزه دکتر علیرضا منادی سفیدان تنها دامپزشکی بود که در مجلس هشتم حضور داشت و باید تا اعلام نتایج این دوره منتظر ماند.

 

خبر مرتبط :

 
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دانش آموخته دامپزشکی
|
-
|
۱۷:۳۱ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۳
0
0
با توجه به بوحود آمدن تشکیلات سیاسی دارای اهداف و سیاست های راهبردی مشخص درر جامعه امروز کشور راه یافتن افراد مستقل و یا نمایندگان صنوف به رکن قانون گذاری (مجلس) بسیار بسیار دشوار می نماید. حتی تشکیلات مننسجم چون نظام پزشکی و مهندسی نیز ههیچگاه بصورت تکیه صنفی صرف نماینندگان خود را به مجلس نفرستاده اند.از طرف دیگر وجود همکارانی از صنف دامپزشکی چون دکتر کهرام و دکتر منادی سفیدان برای حرفه دامپزشکی کارگشا نبوده است. پس تا زمانی که قوانین دامپزشکی مدون نگردد وحق دخالت از عناصرغیر مرتبط سلب نگردد نقش دامپزشکی خدمات دامپزشکی در جامعه امروز آشکار نخواهد شد. از طرف دیکر لازم است ضمن تقویت تشکیلات دامپزشکی NGO ، دامپزشکانی نیز در برنامه های اجتماعی وسیاسی همچون دیگر صنوف فعال شرکت نمایند تا با اقبال عمومی در انتخابات روبرو شوند. دانش آموخته دامپزشکی
همکار دامپزشکی
|
-
|
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۰/۱۲/۱۴
0
0
از یکی از کاندیداها ی دامپزشک اخیر مجلس برای قرار گرفتن در لیستهای مطرح مبلغ 200 میلیون تومان برای تبلیغات درخواست نموده بودند. بنابراین برای ورود به مجلس بایستی یک شخصیت کاملا مطرح سیاسی ...... بود و هم ازسرمایه و ثروت کافی برای تبلیغات و جمع کردن آراء برخوردار بود. لذا امکان ورود دامپزشکان به مجلس به راحتی فراهم نیست و برای ارتقاء دامپزشکی بایستی به روشهای دیگر از جمله توسعه و تقویت مجامع صنفی و بخش خصوصی، ایجاد اتحاد و هبستگی صنفی، بالا بردن حمیت حرفه ای، تغییر در نظام آموزشی دامپزشکی و بالا بردن کیفیت علمی- فنی دامپزشکی و استفاده از لابی های مثبت و....... متوسل شد
نظر شما
ادامه