کد خبر: ۸۵۱۳

حکیم مهر - مقامات بلغارستان اعلام کردند محموله ای شامل چند چمدان حاوی خزندگان، حشرات و خرچنگ های زنده در مرز این کشور با چک توقیف شده است.
قاچاقچی یک تبعه بلغارستان بوده که به جرم قاچاق 49 لاک پشت، 15 آفتاب پرست، 6 اژدهای کومودو، 4 تمساح کایمن و چند حیوان دیگر از جمله مار پیتون و قورباغه های سمی درختی بازداشت شده است.

مقامات گمرک بلغارستان به رویترز گفته اند که هدف از قاچاق این حیوانات فروش آنها در قلمرو بلغارستان بوده است. این حیوانات هم اکنون به باغ وحش صوفیه منتقل شده اند و کارشناسان وزارت محیط زیست بلغارستان در حال تحقیق بر روی آنها هستند.

به گفته مقامات بلغارستان تقاضا برای حیوانات عجیب در این کشور حوزه بالکان که در سال 2007 به اتحادیه اروپا پیوست در سالهای اخیر افزایش چشمگیری یافته است.

کارشناسان سیاسی معتقدند چنین حیواناتی در داخل اتحادیه اروپا که جمهوری چک را نیز شامل می شود به دلیل کنترل های مرزی آسان به راحتی منتقل می شوند.

میلن دیمیتروف رئیس پاشگاه مرزی توقیف کننده محموله می گوید که از زنده ماندن حیوانات در این سفر طولانی 1500 کیلومتری متعجب است.

وی گفت که مسافران خوش شانس بوده اند چرا که برخی چمدانها از جمله چمدان حاوی قورباغه های درختی سمی در بخش مسافران روی صندلیها گذاشته شده بود.

 

 

نظر شما
ادامه