کد خبر: ۸۵۷۰

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی خوزستان، طالقان، بوشهر و سبزوار

 

بازدید مسئولین بهداشت و صدور پروانه شبکه های دامپزشکی خوزستان از کارخانجات تکین و دز پویان جنوب شهرستان دزفول


رئیس اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل دامپزشکی خوزستان گفت: 30 نفر از مسئولین بهداشت و صدور پروانه شبکه های دامپزشکی به همراه کارشناسان اداره نظارت بر بهداشت عمومی اداره کل از قسمت های مختلف کارخانه تکین و دز پویان جنوب بازدید به عمل آوردند.


دکتر دلیلی افزود : در پایان بازدید آزمونی از مسئولین بهداشت شهرستان ها جهت آشنایی بیشتر با دستورالعمل های مربوطه بعمل آمد.

 

-----------------------------

 

حضور فعال کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان طالقان در غرفه هلال احمر جهت خدمت رسانی به مسافران نوروزی


کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان طالقان  از توابع استان البرز در ایام نوروز با حضور در غرفه هلال احمر به اطلاع رسانی و پاسخگویی به مسافران نوروزی پرداختند.
در ایام نوروز جمعیت هلال احمر شهرستان طالقان با برپایی چادر در ورودی این شهرستان به خدمت رسانی به مسافران پرداختند.


دکتر عادل میرزاپور، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان طالقان ضمن حضور در این غرفه در تمامی روزهای تعطیلات نوروزی ، پاسخگوی مسافرین در زمینه بیماریهای مشترک بین انسان و دام و بهداشت فرآورده های خام دامی بود.
همچنین در این غرفه کارکنان شبکه دامپزشکی شهرستان طالقان با پخش بروشورهایی در مورد بیماریهای واگیر دام و بیماریهای مشترک بین انسان و دام در بین مسافران به اطلاع رسانی پرداختند.

------------------------------

 

پخش گزارش خبری فعالیتهای نظارت دامپزشکی در ایام نوروز درصداو سیمای مرکز استان بوشهر


گوشه ای از فعالیت های بازرسین نظارتی شبکه دامپزشکی شهرستان جم در ایام نوروز ازسیمای مرکز استان بوشهر به نمایش در آمد .
این گزارش خبری در بخش خبری ساعت 20:45 سه شنبه هشتم فروردین ماه سال جاری از سیمای مرکز استان بوشهر پخش شد
این گزارش خبری با پیگیری های دکتر حسن بازیار ، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان جم و هماهنگی با روابط عمومی اداره کل دامپزشکی بوشهر از فعالیت های اکیپ نظارت بهداشتی شبکه دامپزشکی شهرستان جم توسط گروه اعزامی تصویربرداری صداو سیما مرکز استان بوشهر تهیه شده بود.

 

-------------------------------

 

شهروندان هنگام خریداری گوشت به نگهداری آن داخل یخچال توجه کنند
 
رییس شبکه دامپزشکی سبزوار از مصرف کنندگان فرآورده های دامی خواست به هنگام خریداری گوشت به نگهداری آن داخل یخچال توجه کنند.
دکتر 'ولی اله جغتایی' گفت : با توجه به سریع بودن فساد گوشت ، این فرآورده دامی باید حتما داخل یخچال فروشگاه ها نگهداری و دمای نگهداری آن بین صفر تا چهار درجه باشد که این مساله تا زمان پخت گوشت باید رعایت شود.
وی با اشاره به فعالیت سه اکیپ دامپزشکی در ایام تعطیلات نوروز در سطح شهر سبزوار، افزود: مواردی از نگهداری گوشت خارج از یخچال در مراکز عرضه سطح شهر مشاهده و به متخلفان تذکر داده شده که در صورت لزوم پرونده تعزیراتی نیز برای آنها تشکیل می شود.

جغتایی در عین حال اظهار داشت: در نوروز امسال هم واحدهای قصابی و هم رستوران های شهر تا کنون وضعیت نسبتا مطلوبی داشته اند.

وی از شهروندان سبزواری و مسافران خواست در صورت مشاهده مشکل و یا ابهام در عرضه فرآورده های خام دامی و گوشت سفید و قرمز موارد را از طریق شماره تماس 4442067 با شبکه دامپزشکی سبزوار در میان بگذارند.
 

نظر شما
ادامه