کد خبر: ۸۶۱
این قبیله در این کشور کوچک جنوب شرق آسیا که مردم آن عادت به خوردن مغز اقوام مرده خود داشتند به سرعت به بیماری دچار شدند که بسیار شبیه به جنون گاوی بوده و خظر انقراض را برای آنها ایجاد کرد...
fore_1526103c

حکیم مهر -  دانشمندان اعلام کردند تحقیقات روی یک قبیله آدمخوار در گینه نو پاپوا که اعضای آن مغز اقوام مرده خود را می‌خورده‌اند می‌تواند به یافتن درمانی برای جنون گاوی کمک کند.

این قبیله در این کشور کوچک جنوب شرق آسیا که مردم آن عادت به خوردن مغز اقوام مرده خود داشتند به سرعت به بیماری دچار شدند که بسیار شبیه به جنون گاوی بوده و خظر انقراض را برای آنها ایجاد کرد.
اگر چه این رسوم در سال‌های دهه 1950 در این قبیله ممنوع شد اما مردم آن با یک جهش ژنتیک سریع مواجه شدند که آنها را در برابر این بیماری مقاوم کرده است.
این تحقیقات توسط دانشمندان کالج پادشاهی لندن انجام شده و پژوهشگران اعلام کرده اند مطالعات بیشتر بر روی این بیماری موسوم به کورو که بر اثر عاملی مشابه بیماری جنون گاوی ایجاد می‌شود می‌تواند منجر به یافتن راهی برای درمان این بیماری شود.
این تحقیق بر روی 3 هزار پاپوایی از جمله 709 نفری که در مراسم مغزخوری شرکت داشتند انجام شد که 152 نفر آنها بر اثر ابتلا به کورو مردند.

 

 

نظر شما
ادامه