کد خبر: ۸۶۶۶

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بوشهر و قزوین

 

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر:
صادرات آبزیان از استان بوشهر 21 درصد افزایش یافت


مدیر کل دامپزشکی استان یوشهر گفت: با صادرات بیش از هشت هزار و 400 تن آبزیان در سال گذشته میزان صادرات آبزیان از استان بوشهر 21 درصد افزایش یافت.

دکتر مرتضی بحرانی افزود : با اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی و کنترل بیماری‌های آبزیان صادرات آبزیان در سال 90 با افزایش 21 درصدی همراه شد.

وی همچنین گفت : در سال 1390 با صادرات بیش از 8400 تن آبزیان 21 درصد افزایش در زمینه صادرات این محصولات داشته‌ایم و لازم به ذکر است که میزان صادرات آبزیان در سال 89 حدود شش هزار و 650 تن بوده است.

دکتر بحرانی در ادامه تصریح کرد: در این میان میگوی پرورشی با رشدی 43 درصدی در زمینه صادرات نشان دهنده موفقیت اداره کل دامپزشکی استان بوشهر در پیشگیری و کنترل بیماری‌های میگوی پرورشی با همکاری پرورش دهندگان و اداره کل شیلات استان بوشهر بوده است.

مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر خاطر نشان کرد: هم اکنون مقادیری از میگوهای پرورشی تولید شده در بازارهای داخلی عرضه شده و حجم زیادی از این محصول در شرکت‌های فرآوری استان بوشهر فرآوری و بسته بندی شده است و وی ادامه داد: این محصولات هم اکنون با انجام آزمایشات لازم در آزمایشگاه کنترل کیفی مواد غذایی این اداره کل و با کسب مجوز صادرات از اداره قرنطینه و امور بین الملل دامپزشکی استان بوشهر  صادر و یا در حال صادرات است.

-----------------------------

 

انتصاب جدید در دامپزشکی استان بوشهر


 رئیس جدید امور عمومی دامپزشکی استان بوشهر منصوب شد.

دکتر مرتضی بحرانی، مدیر کل دامپزشکی استان بوشهر طی حکمی افشین محمدزاده را به سمت رئیس امورعمومی منصوب کرد.

در مراسمی که بدین منظور برگزار شد مسئولین دامپزشکی استان و همچنین روسای شبکه ها حضور داشتند و ضمن تقدیر از زحمات بهروزپاکیان بوشهری رئیس قبلی امور عمومی این اداره کل ، افشین محمد زاده به این سمت منصوب شد .

افشین محمدزاده به مدت 3 سال طی سالهای 83 تا 86 نیز عهده دار این سمت بوده است.

 

-----------------------------

 

عملیات ضربتی دامپزشکی استان قزوین جهت جداسازی وکشتار دامهای مبتلا به سل وبروسلوز(تب مالت)

 

عملیات تست سل وبروسلوز (تب مالت)،جهت شناسایی ،جداسازی وکشتاردامها ی راکتور درروستای محمدآباد ازتوابع شهرستان بوئین زهرا به مدت 3روز کاری از 26 تا 28 فروردین 91 اجرا می شود.

بنابر اعلام اداره کل دامپزشکی قزوین پیش بینی می شود دراین طرح ضربتی که با مشارکت کلیه اکیپ های تست سل وبروسلوز استان ودرقالب 7 اکیپ3نفره اجرا خواهد شد، تعداد1500راس دام موجوددراین روستاازنظربیماری سل وبروسلوز تست گردند.

سل وبروسلوز(تب مالت) ازمهمترین بیماریهای مشترک بین انسان ودام می باشند  که عمده ترین راه ابتلای انسان به آنها از طریق مصرف گوشت ، شیر ومشتقات لبنی غیر پاستوریزه دامهای بیمار است.

 

نظر شما
ادامه