کد خبر: ۸۷۰۰

حکیم مهر - رئیس مؤسسه رازی گفت : اقدامات اولیه برای تولید واکسن آنفلوآنزای انسانی انجام شده است و سریعا باید این پروژه را عملیاتی کنیم.

دکترهادی فامیل قدکچی در جریان بازدید از بخش های مختلف موسسه رازی شعبه شمالغرب کشور، با بیان این مطلب ضمن طرح مشکلات در تخصیص اعتبارلازم برای تولید واکسن انفلوآنزای انسانی ، بر اصرار موسسه مبنی بر سرمایه گذاری در این زمینه در شعبه مرند و اختصاص15 میلیارد ریال برای آن در مرحله اول اشاره نمود.


وی در جلسه ای که در سازمان جهاد کشاورزی استان آذربایجان شرقی و با حضور فرماندار شهرستان مرند، ریاست سازمان جهادکشاورزی و مدیرکل دامپزشکی استان تشکیل شد، با برشمردن فعالیت های موسسه رازی و شعبه مرند اظهار داشت : با سرمایه گذاری انجام شده درسال جاری 50 درصد بر تولیدات این شعبه افزوده می شود.


دکتر قدکچی اضافه نمود : عملیاتی نمودن پروژه تولید واکسن انفلوانزای انسانی به حمایت مالی و تلاش های مسئولین استانی و کشوری احتیاج دارد.


در این جلسه فرماندار شهرستان مرند نیز برحمایت همه جانبه از شعبه مرند و فعالیت های انجام شده در آن تاکید نمود.
گفتنی است  پروژه تولید واکسن انفلوآنزای انسانی از سال قبل به موسسه رازی و شعبه مرند سپرده شده و هم اکنون در مراحل طراحی اولیه و آموزش نیروی متخصص است.

 

نظر شما
ادامه