کد خبر: ۸۷۱۵

حکیم مهر - طبق مصوبه ستاد تنظیم بازار واردات شیر خشک به کشور به منظور پایین‌آمدن قیمت شیرخام آزاد شد و نرخ‌گذاری شیر و انواع محصولات لبنی به استاندار تهران واگذار شد.

قیمت‌‌های جدید شیرخام، شیر پاستوریزه و انواع محصولات لبنی توسط سازمان جهاد کشاورزی استان تهران، سازمان بازرگانی استان تهران، سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان و استانداری تهران جمع‌‌بندی شد و توسط استاندار تهران در ستاد تنظیم بازار ارائه شد.

پس از بررسی شرایط تولید، فرآوری و قیمت‌‌های پیشنهادی، محمدرضا رحیمی ـ رییس ستاد تنظیم بازار ـ به منظور کاهش قیمت شیرخام مورد نیاز صنایع لبنی، واردات شیرخشک را که از سال گذشته از سوی وزیر جهاد کشاورزی ممنوع اعلام شده بود، آزاد کرد.

رضا باکری - دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی ـ با اعلام این خبر گفت: با توجه به این‌که روزانه 1500 تا 1800 تن شیرخام تولیدی کشور برای تبدیل به شیرخشک مصرف می‌شود، قیمت شیرخشک از کیلویی 3500 تومان به هشت هزار تومان افزایش یافته و نرخ این محصول در کشورمان دو برابر قیمت‌های جهانی شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه بخش عمده‌ای از شیرخام به شیر خشک تبدیل می‌شود، قیمت شیرخام برای صنایع لبنی مداوم روند افزایشی داشته و هم‌چنین میزان شیرخام ورودی به صنایع لبنی نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، برای تامین کسری شیرخام کارخانه‌ها مجوز واردات شیرخشک از سوی رییس ستاد تنظیم بازار به وزیر صنعت، معدن و تجارت داده شد.

باکری اظهار کرد: شیرخشک مورد نیاز کارخانه‌های شیرینی و شکلات، سوسیس و کالباس و بستنی‌‌سازی باید از طریق واردات تامین شود.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی اعلام کرد: طبق دستور رییس ستاد تنظیم بازار اختیارات قیمت‌گذاری شیرخام و محصولات لبنی به استاندار تهران واگذار شد.

وی گفت: عصر امروز (چهارشنبه 30 فروردین) قیمت شیرخام و محصولات لبنی در استانداری تهران مصوب و ابلاغ خواهد شد.

به گفته‌ باکری قیمت پایه شیرخام ممتاز طبق اعلام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران کیلویی 850 تومان در نظر گرفته شده که این نرخ به هر میزان تعدیل شود، میزان افزایش قیمت محصولات لبنی نیز به همان میزان کاهش خواهد داشت.

دبیر انجمن صنفی صنایع لبنی تصریح کرد: طبق توافق جدید با سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولید‌کنندگان از این پس شیوه قیمت‌گذاری محصولات لبنی به صورت درصدی برای کلیه‌ فرآورده‌ها اعمال نخواهد شد بلکه با توجه به این‌که میزان مصرف شیرخام در هر فرآورده متفاوت است، میزان افزایش قیمت نیز براساس میزان مصرف شیرخام در هر محصول لحاظ خواهد شد.

پیش از این اسفند 90 هم خبر آزاد شدن واردات شیر خشک در رسانه ها منتشر شده بود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه