کد خبر: ۸۷۳۱
تعداد نظرات: ۴ نظر

حکیم مهر - معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: این سازمان نسبت به تعداد دام های کشور با کمبود نیرو مواجه است.
دکتر محسن مشکوة در جمع خبرنگاران در یاسوج افزود: هم اکنون پنج هزار و 924 نفر در این سازمان در راستای حفظ سرمایه دامی در برابر بیماریها و ارتقای بهداشت عمومی مشغول به فعالیت هستند و این در حالی است که 75 میلیون گوسفند و بز، هشت میلیون گاو، یک میلیارد انواع طیور، چهار میلیون و 700 کلنی زنبور و هشت هزار واحد تکثیر و پرورش آبزیان در کشور وجود دارد.

در معرض تهدید ورود بیماریهای دامی هستیم

وی با اشاره به موقعیت استراتژیک ایران در منطقه بیان کرد: سطح بهداشت کشورهای همسایه مطلوب نیست و با توجه به وجود مرزهای وسیع خاکی با این کشورها، در معرض تهدید ورود عوامل بیماریزا هستیم.

مشکوة با اشاره به افزایش بیماریها در سه دهه اخیر به علت تجارت جهانی و افزایش وسایط نقلیه سریع السیر، اظهار داشت: برخی از بیماریها بین انسان و دام مشترک هستند که همین مسئله مسئولیت این سازمان را بیشتر کرده است.

وی بیان داشت: برای حل مشکل کمبود نیرو اقدام به برون سپاری فعالیتهای سازمان به بخش خصوصی کرده ایم و هم اکنون چهار هزار و 300 بیمارستان، درمانگاه، آزمایشگاه، مرکز مایه کوبی و داروخانه با 14 هزار نیرو مشغول فعالیت هستند.

تولید 950 هزار تن گوشت قرمز در کشور

معاون بهداشتی و پیشگیری سازمان دامپزشکی کشور گفت: طبق آمار جهاد کشاورزی سال گذشته حدود 950 هزار تن گوشت قرمز در کشور تولید شد.

مشکوة عنوان کرد: همچنین حدود 130هزار تن گوشت قرمز از کشورهای استرالیا، برزیل و هند به کشور وارد شد.

وی با بیان اینکه نزدیک به 950 میلیون مرغ گوشتی در سال در کشور پرورش می یابند، اظهار داشت: سال گذشته یک میلیون 660 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید شده است.

مشکوة همچنین سرانه مصرف گوشت قرمز در کشور را 12.5 کیلوگرم عنوان کرد.
 
خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
کارشناس
|
-
|
۲۰:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۱/۳۱
0
0
آیا ........ وظایف سازمان دامپزشکی تناسب و اگاهی دارد ؟
بازنشسته دامپزشک
|
-
|
۱۱:۱۵ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
0
نیروهای دامپزشکی متناسب با جمعیت دامی کشور نیست
این جمله جالبترین حرف در سال جاری خواهد بود چون ...... سازمان دامپزشکی متناسب با چیزهای دیگر نیست ایا انتصابات در ادارات کل متناسب با نیروهای کارشناسی موجود در همان استانها است - ایا در خود سازمان دامپزشکی در همان دوراهی یوسف اباد انتصابها تناسبی با اصول مدیریت دارد
کارشناس
|
-
|
۱۱:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۱
0
0
.......بعضی ها حاضرند بخاطر حفظش کاری نداشته باشند که چه کسی مدیر دفاتر زیر مجموعه اش باشد ، کاری ندارند که زیر مجموعه اشان با رییس سازمان مستقیم کار بکنند ، .................. بیچاره مردم
کارشناس سازمان
|
-
|
۱۷:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۲/۰۲
0
0
آيا دكتر .... تناسبي با ........ دارد؟
آيا دكتر ..... با بيش از 28 سال سابقه در بررسي ها تناسبي با ........ دارد ؟
آيا دكتر ...... تناسبي با ....... دارد ؟
آيا دكتر ......... تناسبي با ..... دارد ؟
اي ميز ..........
نظر شما
ادامه