کد خبر: ۸۷۴۴
تعداد نظرات: ۳ نظر
دکتر گیتی کریم، متولد سال 1320 در اصفهان و دارای مدرک‌های دکتری عمومی دامپزشکی (DVM) از دانشگاه تهران، MPH از دانشگاه تهران و MSC از گروه علوم غذایی دانشگاه ردینگ انگلستان است / من به آنچه می‌خواستم رسیدم ودر صورتیکه دوباره در آغاز جوانی در مسیر زندگی باشم همین راه را طی خواهم کرد...

حکیم مهر - مراسم نکوداشت مقام علمی دکتر گیتی کریم، پایه گذار رشته دکتری تخصصی بهداشت مواد غذایی در همایش ملی بهداشت مواد غذایی در قم برگزار شد.


دکتر گیتی کریم در نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی که در مراسمی از مقام علمی وی نیز تقدیر شد در سخنان کوتاهی موضوع اخلاق را در زندگی بسیار با اهمیت برشمرد و گفت : از مواردی که می‌تواند باعث موفقیت انسان در زمینه‌های مختلف زندگی شود آن است که انسان باید همواره در قبال وظایفی که بر عهده وی می‌گذارند احساس مسئولیت کند.

وی عشق به کار و تحمل سختی‌ها و مشکلات در مسیر زندگی علمی را مهم دانست و ابراز داشت: نظم پذیری و احترام به قانون و دیگران و مشارکت خالصانه در زمینه‌های علمی از جمله مواردی است که انسان می‌تواند با تکیه بر آن به موفقیت‌هایی دست یابد.

استاد دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران تدریس در دانشگاه را از آرزو‌های خود در گذشته عنوان کرد و افزود: همیشه آرزو داشتم که در دانشگاه تدریس کنم، ولی فکر می‌کردم شاید معلم خوبی نشوم و از این بابت نگران بودم.

وی افزود: در مقطع فعلی من به آنچه می‌خواستم رسیدم ودر صورتیکه دوباره در آغاز جوانی در مسیر زندگی باشم همین راه را طی خواهم کرد.

دکتر گیتی کریم، متولد سال 1320 در اصفهان و دارای مدرک‌های دکتری عمومی دامپزشکی (DVM) از دانشگاه تهران، MPH از دانشگاه تهران وMSC از گروه علوم غذایی دانشگاه ردینگ انگلستان است.

از سمتهای مورد تصدی وی نیز می‌توان به کار‌شناس دانشکده بهداشت دانشگاه تهران از سال 1345، مربی گروه بهداشت مواد غذایی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران در سال 1352، استادیار در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از سال 1352 تا 1358، دانشیار در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از سال 1358 تا 1369، استاد در دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران از سال 1369 تا کنون اشاره کرد.

دکتر گیتی کریم در سال 1370 موفق به دریافت لوح تقدیر بهترین پروژه تحقیقاتی از دانشگاه تهران شد و در کنار تدریس، راهنمایی، نظارت و مشاوره بیش از 27 پایان نامه‌های دکتری و کار‌شناسی ارشد را بر عهده داشته و دارد.

از دیگر فعالیت‌های پژوهشی وی می‌توان به 26 مورد مقالات ارائه شده در همایش‌ها، چهار مورد تعداد مقالات چاپ شده در مجلات خارجی، 23 مورد مقاله چاپ شده در مجلات داخلی و همچنین تالیف 4 کتاب در در زمینه‌های شیر و بهداشت مواد غذایی اشاره کرد.

برگزاری نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی

نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی جمعه اول اردیبهشت ماه سال جاری به همت نظام دامپزشکی استان قم و شرکت تعاونی طب گستران بیطار با حضور مسئولین، اساتید و دانشجویان رشته‌های مختلف دامپزشکی و صنایع غذایی در سالن همایش مرکز علمی فرهنگی دار الحدیث قم برگزار شد.

این همایش در محورهای فرآوری مواد غذایی گوشتی با منشا دامی، فرآوری مواد غذایی لبنی با منشا دامی، مسمومیت‌های غذایی با منشا دامی، بیماری‌های عفونی قابل انتقال به انسان از طریق مصرف فرآورده‌های گوشتی و لبنی، سلامت، کنترل کیفی و بهداشت مواد غذایی با منشا دامی، نقش بسته بندی، نگهداری و انبار داری در حفظ بهداشت مواد غذایی و بهداشت عمومی، میکروب‌شناسی مواد غذایی و اصول بهداشتی و امنیت مواد غذایی، عملیات کشتارگاهی و بیماری‌های قابل شناسایی در کشتارگاه دام و طیور، فرآوری، بهداشت و بیماری‌های منتقله از طریق تخم مرغ، فرآوری، بهداشت و بیماری‌های منتقله از طریق آبزیان، فرآوری، بهداشت و بیماری‌های منتقله از طریق عسل، فرآیند‌های حرارتی و غشایی در مواد غذایی، نانو فناوری و زیست فناوری در فرآوری مواد غذایی فراخوان مقاله داشته است.

در حاشیه برگزاری این همایش نیز، کارگاه تدوین مقالات علمی منطبق با استاندارد‌های ISI توسط دکتر غلامرضا جندقی دکترای آمار حیاتی از دانشگاه تورنتو کانادا، کارگاه آشنایی با مبانی PCR با تدریس دکتر علیرضا کوچک‌زاده رزیدنت دکترای تخصصی باکتری‌شناسی دانشکده دامپزشکی دانشگاه تهران، کارگاه تشخیص تقلبات شیر توسط دکتر طناز موسوی عضو هیأت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و متخصص بهداشت مواد غذایی، کارگاه آشنایی با علوفه هیدروپونیک و کاربرد مفید آن در تغذیه دام توسط مهندس مهرداد هاشمیان مدیرعامل تعاونی تحقیقاتی مهندسی مدیتیک و مهندس آرش ساعدی مدیر بخش طرح و توسعه کشاورزی مدیتیک در محل برگزار همایش برگزار شد.

یادآور می‌شود طی مجوز شماره 1834 سازمان نظام دامپزشکی جمهوری اسلامی ایران، شرکت در این همایش با ارائه مقاله 15 امتیاز باز آموزی و بدون ارائه مقاله پنج امتیاز باز آموزی برای اعضای سازمان نظام دامپزشکی به همراه داشت.
ارسال 747 مقاله به نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی
رئیس نظام دامپزشکی استان قم از ارسال 747 مقاله به نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی خبر داد.
دکتر مسعود عربشاهی گفت: استقبال کم سابقه ای توسط  استادان، دانشجویان و فارغ التحصیلان از نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشأ دامی به عمل آمده است که در فرصت معین شده تعداد 747 مقاله در محورهای تعیین شده به دبیرخانه برگزاری همایش ارسال شده است.

رئیس این همایش با بیان اینکه برای ارزیابی مقالات دو کمیته علمی تشکیل شد افزود: بعد از ارزیابی و داوری مقالات ارسالی تعداد 29 مقاله به صورت سخنرانی و تعداد 588 مقاله به صورت پوستر و در مجموع نیز 617 مقاله پذیرفته شده است.

رئیس سازمان نظام دامپزشکی قم عنوان کرد: بسیاری از مقالات ارسالی به دبیرخانه نخستین همایش ملی صنعت و بهداشت مواد غذایی با منشاء دامی قابلیت سخنرانی و چاپ در نشریات علمی ، پژوهشی کشور را دارند که به علت تنوع موضوع مقالات ،  تعداد محدودی از این مقالات برای ارائه سخنرانی در روز برگزاری همایش انتخاب شده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۱۲:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۵
0
0
دست دوستان نظام دامپزشکی استان قم درد نکند. واقعا کنگره خوبی بود. احترام این دوستان جوان به اساتید پیشکسوت، بسیار زیبا بود. برنامه ریزی دقیق و منظم برگزار کنندگان با توجه به بعد مسافت تا تهران، بسیار عالی بود. امیدوارم همایش دوم نیز با همین جدیت و البته با سطحی بسیار بالاتر و فراگیرتر برگزار شود. موفقیت هر همایشی به تداوم آن در سال های بعدی است. ضمنا از دوست و همکار ارجمند جناب دکتر عربشاهی ریاست محترم نظام استان قم نیز به دلیل همه زحماتشان تشکر ویژه دارم.
م.
|
-
|
۱۹:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۱
0
0
واقعا دست دست اندرکاران این همایش درد نکند . از همه نظر هم از نظر اطلاع رسانی و پاسخگویی و هم از نظر هدایا و مسائل علمی همایشی فراتر از سطح ملی بود.
با تشکر از کمیته برگزاری همایش
رضا
|
-
|
۱۲:۱۲ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۴
0
0
یکی از منظم ترین همایش هایی بود که شرکت کرده بودم واقعا تحت تاثیر برخورد خوب کمیته برگزاری با شرکت کنندگان و اساتید قرار گرفتم.دکتر رضا ش.
نظر شما
ادامه