کد خبر: ۸۷۴۹

حکیم مهر - رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور،آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان کرمان از ممنوعیت مصرف مالاشیت گرین در مزارع پرورش آبزیان خبر داد.
دکتر آمنه زینلی با اشاره به این نکته که مالاشیت گرین از جمله مواد ضدعفونی کننده ای است که پس از مصرف در بافت ماهی تجمع می کند گفت: مالاشیت گرین دارای عوارضی چون سرطانزایی و جهش زایی  می باشد.
وی افزود: در صورت استفاده از این ماده در صنعت آبزی پروری می تواند زمینه ساز ایجاد سرطان و یا جهش در بدن انسان گردد.
رئیس اداره بهداشت و مبارزه با بیماریهای طیور،آبزیان و زنبورعسل اداره کل دامپزشکی استان کرمان بیان داشت: همزمان با ممنوعیت مصرف این ماده شیمیایی در برخی از کشورهای دنیا،سازمان دامپزشکی ایران نیز  مصرف مالاشیت گرین را در مراکز پرورش ماهیان خوراکی ممنوع اعلام نمود.
وی ادامه داد: پیرو اعلام این ممنوعیت از سوی سازمان دامپزشکی کشور این اداره کل نیز موارد را به اطلاع آبزی پروران سطح استان رسانده است.
زینلی با بیان اینکه مهمترین هدف دامپزشکی استان تولید غذای سالم و بهداشتی برای هم استانی های عزیز است گفت: از زمان اعلام این موضوع طی چندماه گذشته تعداد 20 مورد بازدید از مراکز تولید آبزی پروری  جهت نمونه برداری و بررسی وضعیت مصرف این ضدعفونی کننده در سطح استان همچنین ترویج استفاده از جایگزین های دیگر به جای مالاشیت گرین صورت پذیرفته است.

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه