کد خبر: ۸۷۷۶

حکیم مهر - مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: با اجرای مصوبه سفر چهارم هیأت دولت در این استان، پنج آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی تکمیل و تجهیز می‌شوند.


محسن صادقی اظهار داشت: تکمیل و تجهیز پنج آزمایشگاه تخصصی دامپزشکی در استان کهگیلویه و بویراحمد تنها مصوبه دور چهارم سفر ریاست‌جمهوری در این حوزه بوده که هم‌اینک در حال پیگیری برای تامین اعتبار است.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد افزود: همه زیرساخت‌ها برای تکمیل و تجهیز آزمایشگاه‌های دامپزشکی این استان آماده است که با نهایی شدن این مصوبه شاهد بهبود خدمات در این حوزه خواهیم بود.
وی بیان داشت: بر اساس توافقات صورت گرفته هزینه تکمیل این آزمایشگاه‌ها از محل اعتبارات استانی و تجهیز آن‌ها از طریق اعتبارات سازمان دامپزشکی تامین شود که شرایط برای اجرایی شدن این مصوبه فراهم است.
صادقی با اشاره به سفر معاون بهداشتی سازمان دامپزشکی کشور به استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در نشستی مشترک با حضور ایشان و استاندار این استان روند این مصوبه مهم پیگیری شد و استاندار قول تامین اعتبار همه این پروژه‌ها را دادند.
وی گفت: 400 میلیون تومان برای تکمیل آزمایشگاه‌های دامپزشکی از محل اعتبارات استانی و 500 میلیون تومان نیز برای تجهیز این پنج پروژه پیش‌بینی شده است.
 * همه محصولات دامی با آرم دامپزشکی سالم و شرعی هستند
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد به مردم اطمینان داد که همه محصولات دامی موجود در سطح بازار استان کهگیلویه و بویراحمد که با آرم سازمان دامپزشکی باشند از هر نظر استاندارد و بهداشتی هستند.
صادقی با اشاره به برخی ذهنیت‌های منفی در مورد اینکه مرغ‌های کشته ذبح شرعی نداشته، ابراز داشت: برخی مردم با این ذهنیت به سمت خرید مرغ زنده تمایل پیدا می‌کنند ولی واقعیت آن است که همه محصولات دامی با آرم دامپزشکی ذبح شرعی شده و به لحاظ بهداشتی هیچ مشکلی ندارند.
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: مرغ‌های زنده عامل انتقال بسیاری از بیماری‌های گوارشی هستند که مردم این استان باید به این مهم توجه داشته باشند.

نظر شما
ادامه