کد خبر: ۸۸۰۹

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی اردبیل، بوشهر و خراسان رضوی + تصاویر

 

فرماندار مشگین شهر بر ضرورت خدمات دامپزشکی در منطقه تأکید کرد


فرماندار مشگین شهر در دیدار با سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل گفت :   با توجه به استعداد بالای دامپروری و کشاورزی و در مسیر کوچ رو بودن و انتقال دامها از قشلاقات استان و اتراق در ییلاقات مشگین شهر ، ضرورت خدمات مستمر دامپزشکی در منطقه امری اجتناب ناپذیر است.
محمد اوغلی افزود :  علیرغم پرورش بالای دام در منطقه ، خوشبختانه هیچگونه بیماری حاد دامی در منطقه گزارش نشده و دامداران از دامپزشکی رضایت دارند که این امر مرهون تلاش دامپزشکی و تعامل و همکاری خوب و تنگاتنگ این ارگان با سایر دستگاههای اجرائی از جمله فرمانداری است.
فرماندار مشگین شهر دامپزشکی را ارگانی تخصصی و فنی دانست که در پیشگیری و مبارزه با بیماریهای دامی نقش مهمی داشته و در ارتقاء بهداشت عمومی جامعه تلاش می نماید.
محمد اوغلی بر حساس بودن حرفه دامپزشکی تأکید کرد و از آمادگی فرمانداری در جهت همکاری و پیشبرد فعالیتهای دامپزشکی در منطقه سخن گفت.
وی همچنین نسبت به رفع مشکلات دامپزشکی قول مساعد داد.


در این دیدار دکتر صادق صالحی سرپرست اداره کل دامپزشکی اردبیل گزارشی از عملکردها و فعالیتهای دامپزشکی در حوزه های مختلف در منطقه مشگین شهر ارائه کرد و از ساماندهی کشتارگاههای دام در سطح استان خبر داد و با اشاره به اهمیت بالای رعایت مسائل بهداشتی در کشتارگاهها در راستای پیشگیری از بیماریهای مشترک بین انسان و دام افزود :  در حوزه نظارت بر بهداشت عمومی در حال حاضر دو باب کشتارگاه صنعتی طیور و یک باب کشتارگاه دام در مشگین شهر فعالیت می نمایند که کشتارگاه دام مشگین شهر سنتی بوده و صنعتی شدن آن نیازمند سرمایه گذاری و برنامه ریزی مناسب است.
دکتر صالحی از کمبود اعتبارات و نیروی انسانی سخن گفت و خواستار افزایش اعتبارات دامپزشکی نسبت به سالهای قبل گردید.
این مقام مسئول تأکید کرد :  افزایش اعتبارات موجب تقویت خدمات رسانی دامپزشکی در منطقه خواهد شد.
نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی اردبیل هم در این دیدار گفت :  نظارت بر ذبح اسلامی و شرعی در تمامی کشتارگاههای دام و طیور استان از جمله کشتارگاههای مشگین شهر با حضور ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی انجام می شود.
حجت الاسلام اکبری به نقش دامپزشکی در تأمین غذای پاک و حلال و سالم اشاره کرد و افزود : سلامت غذا موجب سلامت روح و روان جامعه است.
 نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد کشاورزی اردبیل با بیان اینکه دامپزشکی با نظارت مستقیم بر ذبح شرعی و بهداشتی دام و طیور و تولید فرآورده های خام دامی نقش اصلی را در این رابطه فراهم می کند ، این ارگان را حلقه واسط و موثر تغذیه حلال و سلامت جامعه انسانی دانست .
وی همچنین با تأکید بر اینکه از شئون اصلی حاکمیت اسلامی فرآهم آوردن زمینه برای کسب روزی و غذای سالم و حلال است خاطر نشان کرد مردم ولی نعمتان ما هستند و خدمت به همنوعان امروز یک تکلیف الهی و شرعی است.

-----------------------------

 

برگزاری جلسه آموزشی با موضوع واکسن ها ، اصول واکسیناسیون و زنجیره سرد در استان بوشهر
 
کارکنان فعال در بخش مبارزه شهرستانهای جم ، کنگان و دیر، آشنایی بیشتری با  اصول واکسیناسیون و زنجیره سرد پیدا کردند .
یک جلسه آموزشی با موضوع واکسن ها ، اصول واکسیناسیون و زنجیره سرد جهت پرسنل فعال در بخش مبارزه شهرستانهای جم ، کنگان و دیر و با حضور رئیس اداره بررسیها ، مبارزه و مراقبت بیماریهای دامی استان هفته گذشته در محل شبکه دامپزشکی جم برگزار گردید .
در این جلسه آموزشی شرکت کنندگان در خصوص واکسن ها ، اصول واکسیناسیون و زنجیره سرد از زمان تولید تا زمان تزریق آشنایی بیشتری پیدا نمودند.

 

------------------------------

 

برپایی نمایشگاه عکس دامپزشکی در مشهد همزمان با روز جهانی دامپزشکی

 

همزمان با آخرین شنبه ماه آوریل، مصادف با 9 اردیبهشت ماه - روز جهانی دامپزشکی - نمایشگاهی از عکس‎های دامپزشکی با بیش از 100 اثر در نگارخانه مجتمع فرهنگی امام رضا(ع) واقع در پارک ملت مشهد دایر شد. 

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی خراسان رضوی گفت: این عکس ها مربوط به جشنواره عکس سازمان دامپزشکی کشور است که در مهرماه سال گذشته برگزار شدو طی آن به نفرات اول تا سوم نیز جوایزی از سوی این سازمان اهدا گردید.

هادی زارعی اظهار داشت: از بین آثار ارسال شده به دبیرخانه جشنواره درسال قبل، آثار سه تن از عکاسان به عنوان عکس های اول تا سوم شناخته شد که رتبه های دوم و سوم به هنرمندان عکاس مشهدی به آقایان حامد کلاهچیان و اسماعیلی رسید.

وی زمان بازدید از نمایشگاه یادشده را روزهای شنبه 9 الی پنج شنبه 14اردیبهشت ماه و ساعات پذیرایی از بازدید کنندگان را 9 صبح تا 12 و 30/16 تا 19 ذکر کرد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه