کد خبر: ۸۸۳۸
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس از معطل ماندن طرح ممنوعیت سگ گردانی در مکان‌های عمومی در کمیسیون حقوقی و قضایی خبر داد و خواستار ارائه این طرح به صحن مجلس شد.
سید محمدجواد ابطحی با انتقاد از کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: طرح ممنوعیت سگ گردانی و حیوانات مضر در خیابانها و اماکن عمومی سال گذشته در مجلس مطرح بود که کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس به عنوان کمیسیون اصلی رسیدگی کننده این طرح بود.

«کمیسیون‌های فرهنگی، بهداشت و درمان و همچنین شورا‌ها و امور داخلی به عنوان کمیسیون‌های فرعی رسیدگی به این طرح بودند».

وی افزود: هدف از تهیه این طرح مقابله با روند فزاینده سگ گردانی در معابر و نگهداری آن در آپارتمان‌ها در شهرهای بزرگ بویژه تهران بود.

نماینده خمینی شهر در مجلس با بیان اینکه رواج سگ گردانی و نگهداری اینگونه حیوانات معضلی فرهنگی، اجتماعی و نوعی تقلید کورکورانه از فرهنگ مبتذل غربی است افزود: نگهداری از حیواناتی نظیر سگ مضرات بسیار زیاد بهداشتی دارد و برای سلامت عمومی جامعه نیز مضر است که به همین دلیل نمایندگان مجلس طرح مذکور را تهیه کردند تا گرداندن حیواناتی مانند سگ در اماکن و معابر عمومی ممنوع و مرتکب شونده به ضبط حیوان و جزای نقدی محکوم ‌شود.

«این طرح در قالب الحاق یک ماده به قانون مجازات اسلامی ابتدای اسفند ماه سال 1389 در صحن علنی مجلس اعلام وصول شد و  شامل یک ماده واحده و یک تبصره بود».

ابطحی با اشاره به ماده واحده این طرح تصریح کرد: در صورت تصویب نهایی این طرح در مجلس گرداندن حیوانات خطرناک یا حیواناتی که برای سلامت عمومی مضر بوده یا نجس العین می‌باشند، از قبیل سگ در اماکن و معابر عمومی و وسائط نقلیه ممنوع است و مرتکب شونده علاوه بر جزای نقدی از یک میلیون ریال تا پنج میلیون ریال و ضبط حیوان مذکور محکوم می‌شود.

«همچنین نگهداری حیوانات مذکور در آپارتمان‌ها ممنوع و در منازل مسکونی چنانچه موجب نارضایتی هر یک از ساکنان شود ممنوع است. نگهدارنده در مرتبه اول موظف است با اخطار دادسرا ظرف ۱۰ روز رفع مزاحمت کند».

وی گفت: در مرتبه دوم و یا در صورت عدم رفع مزاحمت به جزای نقدی از پانصد هزار ریال تا پنج میلیون ریال محکوم و در هر صورت حیوانات مذکور ضبط خواهد شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس افزود: بر اساس تبصره این طرح، وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی موظف می‌شود فهرست حیوانات نجس‌العین و خطرناک و مضر برای سلامت عمومی را ظرف سه ماه از تاریخ تصویب این قانون را تهیه و اعلام کند.

ابطحی گفت: طرح مذکور در کمیسیون شوراها و امور داخلی اصلاح شد و برای نهایی شدن به کمیسیون حقوقی و قضایی ارجاع گردید اما متأسفانه در این کمیسیون معطل مانده است.

وی گفت: در اصلاح و چکش کاری این طرح سگ های چوپانان و سگ های پلیس از این قانون مستثنی شدند.

ابطحی خواستار ارائه این طرح به صحن مجلس شد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
رضا ترابی
|
-
|
۰۶:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۴
0
0
واقعا آدم نمی دونه چی بگه؟ ...........آقای ابطحی مردم دارن زیر بار گرانی ها و مشکلات فرهنگی و سیاسی و اقتصادی و... کمر خم می کنن اونوقت ........ یعنی تمام مشکلات این مملکت حل شده و فقط سگ گردانی مانده؟ کمی انصاف داشته باشید
ناشناس
|
-
|
۲۲:۰۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۶
0
0
دوست عزیز جناب ترابی خودتون میدونید که مطرح کردن اینجور مسایل فقط برای .........من و شماست؟! .......اولویت ها از صحنه حذف شده و نتیجش هم پرداختن به همین جور مسایل اون هم به صورت غیر کارشناسی است ! ........!!!
نظر شما
ادامه