کد خبر: ۸۸۸۴
تعداد نظرات: ۳ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی کرمان، البرز و قزوین + تصاویر

 

توافق نامه همکاری اداره کل دامپزشکی استان کرمان و هیأت سوارکاری


توافق نامه همکاری اداره کل دامپزشکی استان کرمان و هیأت سوارکاری جهت استاندارد سازی باشگاههای سوارکاری در خصوص توسعه و گسترش صنعت پرورش اسب در استان کرمان به امضاء طرفین رسید.
رئیس اداره طرح و برنامه و دبیر جلسات اداره کل دامپزشکی کرمان از اولین جلسه کارگروه استانی با موضوع  اعمال هماهنگی هیات سوارکاری استان و اداره کل دامپزشکی جهت اعمال ضوابط بهداشتی و قرنطینه ای و استاندارد سازی باشگاههای سوارکاری در جهت توسعه و گسترش صنعت پرورش اسب در استان خبر داد .

دکتر ندا نژاد معصوم افزود : این جلسه با حضور مهندس مهرشاد معاونت مدیریت توسعه و منابع انسانی و رئیس هیات سوارکاری استان ، دکتر غلامرضا زید آبادی مدیر کل دامپزشکی استان و هیات همراه ،  دبیر هیات سوارکاری و مدیر کل اداره ورزش و جوانان در محل دفتر معاونت استاندار برگزار گردید .


وی افزود : در این جلسه ضمن برشمردن مفاد تفاهم نامه و تعهدات سازمان دامپزشکی کشور و فدراسیون سوارکاری همچنین وظایف کارگروه استانی بهداشت و بیماریهای اسب علی الخصوص بیماریهای مشترک اسب مورد بحث و بررسی قرار گرفت .
مدیر کل دامپزشکی کرمان هم ضمن اشاره به اهمیت کنترل بیماریهای مشترک به ویژه مشمشه اظهار داشت : در جمعیت تک سمیان کشور که مورد توجه سازمان جهانی بهداشت دام ( OIE )نیز می باشد همکاری و هماهنگی دامپزشکی استان و هیات سوارکاری و باشگاههای تحت پوشش را در اجرای اقدامات بهداشتی و قرنطینه ای از جمله تست مالئین ، واکسیناسیون ، اخذ گواهی حمل دام وهماهنگی در زمان برگزاری مسابقات مربوط حائز اهمیت و نظارت مسئولین فنی بهداشتی در مراکز نگه داری و پرورش اسب و باشگاهها لازم است.

به گفته نژاد معصوم معاونت مدیریت و توسعه منابع انسانی استانداری و رئیس هیات سوارکاری استان ضمن اعلام همکاری در اجرای اصول بهداشتی و قرنطینه ای به اهمیت فراهم آمدن زمینه حضور اسبهای ورزشی در مسابقات بین المللی و صادرات اسب در تقویت و گسترش این صنعت اشاره و خواستار پیگیری هر چه بیشتر این موضوع در کارگروه ستاد گردیدند .
رئیس اداره طحر و برنامه اداره کل دامپزشکی کرمان در پایان گفت : مدیر کل ورزش و جوانان استان آمادگی آن اداره کل را جهت هرگونه هماهنگی با دامپزشکی کرمان اعلام کرد و خواستار معرفی باشگاهها جهت اخذ پروانه به اداره کل ورزش و جوانان گردید.

 

------------------------------

 

دیدار مدیر کل دامپزشکی استان البرز با فرهنگیان به مناسبت هفته معلم


به مناسبت گرامیداشت هفته معلم، دکتر برایی نژاد مدیر کل دامپزشکی استان البرز به همراه برخی از کارکنان این اداره کل با حضور در مدارس از معلمین قدردانی نمودند.
در این دیدار مقرر گردید با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش نسبت به آشنایی هرچه بیشتر دانش آموزان با فعالیتهای دامپزشکی برنامه ریزی لازم به عمل آید.

 

------------------------------

 

حبس تعزیری وجریمه نقدی، نتیجه عرضه گوشت غیر بهداشتی


متصدیان سه واحد عرضه گوشت در قزوین بعلت کشتار غیر مجاز دام به 91 روز زندان و پرداخت یک میلیون وپانصد هزار ریال جریمه نقدی محکوم شدند.
رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین با اعلام این خبر گفت : در پی بازرسیهای بهداشتی کارشناسان شبکه دامپزشکی شهرستان قزوین از قصابیهای سطح شهرستان، سه واحد متخلف که مبادرت به کشتار غیر مجاز دام نموده بودند شناسایی و مدارک تخلف آنان تحویل مقامات قضایی گردیدند.
دکتر علیرضا اکبر شاهی افزود : پس از طی مراحل قانونی وبررسی های قضایی پرونده دو نفر از متخلفین به 91 روز حبس وفرد دیگر به پرداخت جریمه یک ونیم میلیون تومانی محکوم شد.
دکتر اکبرشاهی به کلیه همشهریان توصیه کرد: گوشت را از مراکز معتبر تحت نظارت دامپزشکی تهیه نموده وگوشتی را خریداری نمایند که دارای لیبل ومهر بهداشتی دامپزشکی باشد.
وی همچنین تاکید کرد:عموم مردم از خرید گوشت از قبل چرخ شده وآماده خودداری نمایند.

انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر عباس زرگری
|
-
|
۱۲:۳۳ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
0
0
به نظر بنده اقدامات دامپزشکی البرز برای شناساندن این حرفه به عموم مردم جای تشکر دارد. در هفته مشاغل نیز مشابه این گونه کارها را از این اداره شاهد بودیم. از مسئولین و مجریان این طرحها در اداره دامپزشکی البرز تشکر میکنم. به امید روزی که با تلاش مسئولین این حرفه جایگاه واقعی خود را در جامعه پیدا کند.
دامپزشک
|
-
|
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۸
0
0
آیا اینقدر که همه مشاغل قدردان زحمات معلمان هستند. در روز دامپزشکی کسی به فکر زحمات دامپزشکان هست؟ حتی خود دامپزشکها!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
دکتر مهناز صدر
|
-
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۲/۱۹
0
0
از مدیر دامپزشکی البرز به خاطر تقدیر از معلمان تشکر می کنم. همه ما مدیون تلاش این عزیزان هستیم.
نظر شما
ادامه