کد خبر: ۸۸۹۷

حکیم مهر - معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی استان گیلان گفت : بهینه سازی در مصرف سوخت در قیمت تمام شده مرغ تاثیر گذار است.

مهندس مهدی زاده که در جمع اعضای انجمن صنفی مرغداران گوشتی گیلان در تالار اجتماعات پارک علم وفن آوری این استان گیلان سخن می گفت بیان داشت : مشکلات صنعت مرغداری از شهریور 1390 با سقوط غیر طبیعی قیمت مرغ شروع  شد، با گرانی بی سابقه نهاده های دامی در اواخر سال 90 به اوج خود رسید و کمبود نهاده ها وبی ثباتی بازار همچنان هم ادامه دارد.
وی در ادامه ضمن تجلیل از پایداری و تحمل تولید کنندگان اعلام نمود : جهاد کشاورزی استان گیلان با تلاشهای بی وقفه خود سعی در برطرف کردن موانع موجود اعم از آرام کردن بازار وسازمان صنعت وتجارت وتامین نهاده ها نموده است.
مهندس مهدی زاده در ادامه گفت : برای پیشرفت صنعت مرغداری باید تشکلهای صنفی قوی تر عمل نمایند تا مسائل بصورت ریشه ای سامان یابد.

وی با تأکید بر اینکه بهینه سازی مصرف سوخت در کاهش قیمت تمام شده مرغ تأثیرگذار است نسبت به فواید خرید سهام از صنوق توسعه وحمایت بخش کشاورزی هم مطالبی بیان نمود و از مرغداران دعوت کرد تا با این کار وابستگی خود را به بانکها ومنابع مالی گرانقیمت بازار کم نمایند. 
به گزارش خبرنگار حکیم مهر در رشت، 16 اردیبهشت ماه سال جاری در سالن اجتماعات پارک علم وفن آوری استان گیلان ، همایش علمی- آموزشی با موضوع ایزولاسیون در مرغداری، توسط انجمن صنفی تولیدکنندگان مرغ گوشتی این استان بر گزار شد.
شرکت کنندگان در این همایش اعضای انجمن صنفی وجمعی از مرغداران گوشتی استان بودند که با ایزولاسیون وخصوصا کاربرد پلی اورتان وویژگیهای آن درسالن مرغداریها که توسط کارشناسان شرکت تجارت آفتاب عرضه شد آشنا شدند.

نظر شما
ادامه