کد خبر: ۸۹۵

حکیم مهر -  معاون تحقیقات موسسه واکسن و سرم سازی رازی از تولید بیش از 60 نوع فرآورده بیولوژیکی در این موسسه خبر داد.
حبیب الله پایکاری افزود: محلول توبرکلین مرغی، محلول توبرکلین انسانی، محلول توبرکلین گاوی، محلول توبرکلین پستانداران و آنزیم پراکسیداز از فرآورده های بیولوژیک تولید شده در موسسه رازی است.

وی ادامه داد: توکسین دیفتری، توکسین کزاز، مالئین، یونین، ادجوانت فروند کامل، ادوجوانت فروند ناقص، تمبر توبرکین، آنتی سرم اختصاصی A بروسلا و آنتی سرم اختصاصی M بروسلا از دیگر تولیدات در این زمینه است.

معاون تحقیقاتی رازی اظهار داشت: انواع رده های سلولی حیوانی و انسانی، خون دفیبرینه استریل گوسفندی، گلبول قرمز شسته شده گوسفند، گلبول قرمز شسته شده اسب، گلبول قرمز شسته شده میمون، سرم نرمال اسب و سرم نرمال گوساله از دیگر فرآورده های تولید شده در موسسه رازی است.

وی اضافه کرد: حدود 95 درصد فرآورده های بیولوژیک کشور در موسسه رازی تولید می شود.

هفت آنتی ژن در موسسه رازی تولید می شود

پایکاری در بخش دیگری از سخنان خود نیز خاطرنشان کرد: همچنین از سوی موسسه رازی هفت آنتی ژن تولید می شود که آنتی ژنهای رزبنگال بروسلزو (پلیت تست)، رایت بروسلزو (تیوپ تست) و حلقه شیر بروسلزو (رینگ تسن) بخشی از آنها هستند.

وی عنوان کرد: نیوکاسل، آنفلوآنزا، سرخجه و رنگی سیاه سرفه از دیگر آنتی ژنهای تولید شده از سوی موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی است.

پایکاری یادآور شد: این موسسه دارای ارتباطات گسترده با مجامع شناخته شده بین‌المللی از جمله سازمانهای بهداشت و خواربار جهانی است و از سوی دفتر مبارزه با بیماری های واگیر دامی (مستقر در پاریس) به عنوان آزمایشگاه مرجع بین‌المللی برای تشخیص برخی از بیماری ها از جمله آبله بزی، آبله گوسفندی و طاعون گاوی معرفی شده است.
 

نظر شما
ادامه