کد خبر: ۸۹۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - از آنجایی که امسال با حمایت‌های ویژه از صنعت میگوی کشور تمامی واحدهای تعطیل شده فعال می‌شود، احتمال افزایش بیماری‌های مختلف در سایت‌ها پیش‌بینی شده است.

مدیرکل دفتر بهداشت و مبارزه با بیماری‌های آبزیان سازمان دامپزشکی کشور با اعلام این مطلب گفت: از آنجایی که در سال جاری ورود تمامی واحدهای تعطیل‌شده میگو در دستور کار است، جلسه هماهنگی ستاد میگو برگزار شد.

دکتر کاظم عبدی افزود: دولت نیز در راستای حمایت از صنعت میگوی کشور، بسته حمایتی را به بانک‌ها ابلاغ کرده است و بدین ترتیب بدهی میگوکاران استمهال و وام‌های مناسبی به این بخش تزریق شده است.

وی خاطرنشان کرد: با حمایت‌های ویژه به صنعت میگوی کشور، بازگشت مجدد عده‌ای از مزارع پرورشی که بر اثر مشکلات موجود رو به تعطیلی بود، این عرصه را پربارتر می‌کند.

عبدی ادامه داد: ممکن است بعضی از واحدها به‌دلیل مشکلات، تجارب کافی برای تولید را نداشته باشند که در این راستا آموزش‌های مناسبی برای ارتقاء سطح سلامت محصولات تولیدی به آنها داده خواهد شد.

وی تصریح کرد: تراکم واحدهای پرورشی، احتمال افزایش بیماری‌های مختلف میگو را می‌دهد که در این راستا اطلاع‌رسانی‌های به موقعی انجام می‌شود و آموزش‌های لازم به میگوکاران داده خواهد شد.

سیاست تولید در کنار بیماری در مزارع پرورش میگو اجرایی می‌شود

این مقام مسئول با اعلامه اینکه امسال نیز سیاست سازمان دامپزشکی و شیلات کشور تولید در کنار بیماری لکه‌سفید است، یادآور شد: این سیاست در سال گذشته موفق بوده و باعث شده است که بتوانیم به تولید مناسبی دست پیدا کنیم و امسال نیز تکرار خواهد شد.

عبدی تأکید کرد: اگر مزرعه‌ای که سن میگو‌های آن کمتر از 45 روز باشد، به بیماری لکه‌سفید مبتلا شود، حذف خواهد شد و سن بالاتر از 45 روز اقدامات مناسب برای صید اضطراری لحاظ می‌شود.

وی اظهار داشت: با ارسال دستورالعمل‌های مناسب به میگوکاران سعی می‌کنیم که امسال نیز تولید مناسبی را رقم بزنیم و از بروز بیماری‌های مختلفی در این مزارع جلوگیری کنیم.

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۱/۰۲/۳۰
0
0
حضرات بفرمایند پرورش در کنار بیماری یعنی چه؟ آیا این ضعف مدیریت آبزی پروری نیست که قادر به کنترل بیماری نیستیم .پرورش جوامع بیمار توجیهی ندارد به فکر پیشگیری و درمان باشید و این واژه نامیمون را گسترش ندهید و از زیر بار مسئولیت شانه خالی نکنید. به امید گوش شنوا!
نظر شما
ادامه