کد خبر: ۸۹۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - دانشگاه علوم پزشکی تهران برای سومین سال متوالی در سال  تحصیلی 92-91 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکترای تخصصی در 29 مرکز تحقیقاتی می‌نماید.

برای مشاهده جدول اطلاعات مراکز مجری این دوره‎ها روی نشانی زیر کلیک نمایید :

http://rco.tums.ac.ir/Biography.aspx

بنابراعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، ضروری است قبل از ثبت نام در سایت، جدول فوق را با دقت مطالعه کرده، با مراکز و اساتید راهنمای مورد نظر خود تماس حاصل نموده تا از شرایط اختصاصی مراکز اطلاع یابید و از تمایل خود برای گذراندن دوره در حیطه پژوهشی مربوط به آن مرکز و استاد راهنمای پیشنهادی خود اطمینان حاصل نمایید.

جهت ثبت نام می توانید تا بیستم خرداد ماه سال جاری به نشانی http://etr.tums.ac.ir  مراجعه و نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و اسکن مدارک مورد نیاز اقدام نمائید.
دانشجوی پذیرش شده یا واحد حمایت کننده وی جهت گذراندن واحدهای دوره عالی پژوهش (M phil) که در سال اول دوره برگزار می شود، موظف به پرداخت شهریه به مبلغ چهل میلیون ریال می‌باشد.

جهت مشاهده فهرست کامل رشته های تحصیلی، اساتید راهنما و ایده‎های پژوهشی که نمونه آن با محوریت دامپزشکان در اینجا به نمایش درآمده به نشانی زیر مراجعه نمایید :

http://education.tums.ac.ir/UserFiles/File/PhD%20by%20Research/farakhan91.new(1).pdf

روش ثبت نام و مدارک مورد نیاز جهت اسکن در سایت اعلام شده :

1 - تکمیل فرم ثبت نام (داوطلب فقط ملزم به انتخاب یک مرکز تحقیقاتی جهت ادامه تحصیل می باشد)

2-اسکن صفحاتی که نمایانگر 2 مقاله تحقیقی (Original) که منتشرشده در مجلات معتبر ایندکس شده بین المللی نوع یک (ISI-PUBMED) بعنوان نویسنده اول یا مسئول  باشد. ( تمامی صفحات مقاله مورد نظر نمی باشد. )

3 – اسکن مدرک معتبری که نشان دهنده ایندکس شدن مقاله در سایت ISI Web of Science یا PUBMED باشد (به عنوان مثال مقاله مربوطه از سایت ISI Web of Science یا  PUBMED دانلود شده باشد. لازم به ذکر است مدارک مربوطه به ایندکس مقاله در سایت ISI Web of Knowledge مورد قبول نمی باشد.)

4- اسکن آخرین مدرک تحصیلی

5- اسکن کارت ملی

6- اسکن صفحه اول شناسنامه (در صورت دارا بودن توضیحات صفحه آخر)

7-اسکن گواهی نمره زبان

حداقل نمره قبولی در آزمون زبان به یکی از صورتهای زیر می باشد:

·      MHLE حداقل نمره 50 (نمرات 45 تا 49 بصورت مشروط)

.MSRT و (MCHE سابق) حداقل نمره50 و یا 475 (نمرات45 تا 49 و یا 455 تا 474 بصورت مشروط)

·      TOEFL حداقل نمره 480 (شامل تافل های خارج از کشور و آزمون های تافل موسسه ETS که به دو صورت PBT و IBT و تحت نظر سازمان سنجش آموزش کشور برگزار می شود.نمرات 432 لغایت 479 بصورت مشروط)

·      TOLIMO حداقل نمره480 (نمرات 432 لغایت 479 بصورت مشروط)(شامل تافل های خارج از کشور و آزمونهای تافل موسسه EST که به دو صورت PBT  و IBT و تحت نظر سازمان سنجش آموزش برگزار می شود.)

·      IELTS حداقل نمره 5 (مدرک آکادمیک)(نمرات 5/4 تا 9/4 بصورت مشروط)

·      MELAB حداقل نمره 70 (نمرات 63 لغایت 69 بصورت مشروط)

- از تاریخ اخذ مدرک زبان نباید بیش از دو سال گذشته باشد.

در صورت داشتن نمره زبان مشروط در آزمونهای  MHLE و MCHE متقاضی می تواند تا پایان سال اول تحصیل نسبت به ارائه مدرک با نمره قابل قبول اقدام لازم بعمل آورد. در غیر این صورت از ادامه تحصیل محروم خواهد شد.

برای ثبت نام اینجا کلیک نمایید.

دانشگاه علوم پزشکی تهران همچنین اعلام کرد: داوطلبین لازم است بعد از اسکن مدارک و دریافت کد رهگیری حداقل بعد از یک هفته بمنظور اطمینان از دریافت مدارک و کنترل مدارک، مجدداٌ به سایت مربوطه مراجعه و پیغام های کاربر را دریافت نمایند و تا زمان دریافت پیام " تکمیل مدارک پژوهشی" به سایت مراجعه نمایند.

پس از پایان مدت ثبت نام، اسامی افراد واجد شرایط برای شرکت در مصاحبه از طریق سایت دانشگاه علوم پزشکی تهران اطلاع رسانی خواهد شد.
به گفته مدیر دفتر هماهنگی مراکز تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی تهران، فارغ التحصیلان با مدرک دکتری تخصصی پژوهشی با گرایش متناسب با رشته تحقیقاتی ارزیابی شده می‌توانند در موسسات، دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی به عنوان عضو هیات علمی پژوهشی مشغول به کار شوند و نمی‌توانند از مدرک اخذ شده در امور کلینیکی و یا پاراکلینیکی یا تاسیس داروخانه استفاده کنند.

دکتر آفرین رحیمی همچنین اعلام کرد : این دوره‌ها در دو مرحله عالی پژوهش MPhil (Master of Philosophy) و دکتری تخصصی پژوهش برگزار می‌شود، تصریح کرد: طول دوره عالی پژوهش یک سال است که در این دوره دانشجو مهارتهای نظری و علمی بنیادین پژوهش را می‌آموزد.

به گفته وی تعداد واحدهای عالی پژوهش 24 واحد آموزشی و پژوهشی و طول دوره دکتری تخصصی پژوهشی سه ساله است که دانشجو با استفاده از مهارتهای کسب شده در یک هدف تحقیقاتی یک یا چند پروژه تحقیقاتی را متناسب با اهداف موسسه انجام می‌دهد. رحیمی یادآور شد: واحدهای مرحله دکتری تخصصی پژوهشی شامل 30 واحد پایان نامه و حداکثر 10 واحد آموزشی تخصصی با تشخیص استاد راهنما است.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۲/۲۹
0
0
باعث بسی افتخار است که اسامی اساتید ارزشمند دامپزشک همچون جناب دکتر مجدزاده، جناب دکتر مجتهدزاده، جناب دکتر بختیاری و غیره را در بین اساتید برجسته گروه پزشکی که توان ارایه دوره های دکترای تخصصی برپایه پژوهش را دارند، می بینیم. برای همه این اساتید بزرگ، آرزوی موفقیت و سربلندی دارم.
نظر شما
ادامه