کد خبر: ۸۹۶۷

حکیم مهر - با توجه به این‌که مرغ بدون بسته‌بندی هویت و شناسنامه ندارد، مصرف‌کنندگان از خرید مرغ قطعه‌بندی شده و بدون بسته‌بندی خودداری کنند.

حمید رحیلی‌نژاد ـ دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور ـ با تاکید براین که مردم از خرید مرغ قطعه‌بندی شده و بدون بسته بندی خودداری کنند، اظهار کرد: در صورت تقاضای بسته‌بندی باید این محصول در حضور مشتری باز و قطعه‌بندی شود.

به گفته وی 165 تومان از قیمت هر کیلو گرم مرغ گرم در بازار مصرف، مربوط به هزینه کشتار و بسته‌بندی است.

رحیلی‌نژاد گفت: پس از بسته‌بندی گوشت مرغ به صورت شناسنامه دار (تاریخ کشتار، نام کشتارگاه، آدرس و تلفن کشتارگاه، شماره پروانه بهداشتی کشتارگاه) عرضه می‌شود.

دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور یادآور شد:‌ طبق استاندارد سازمان دامپزشکی کشور 28 درصد از هر کیلو مرغ زنده با افت وزن مواجه و پس از کشتار 720 گرم گوشت از هر کیلو مرغ زنده استحصال می‌شود.

وی با اشاره به وجود 23 واحد کشتارگاه صنعتی در استان تهران، اظهار کرد: روزانه هزار و 500 تن مرغ در استان تهران مصرف می‌شود که یک سوم مرغ مصرفی این استان در داخل تامین و دو سوم از استان‌ها (به صورت زنده و گوشت) از استان‌های همجوار تامین می‌شود.

رحیلی‌نژاد خاطر نشان کرد: در حال حاضر تمامی گوشت مرغ در استان تهران به صورت بسته‌بندی در مغازه‌های سطح شهر و فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود.

دبیر انجمن صنفی کشتارگاه‌های صنعتی طیور افزود: این طرح علاوه بر رعایت مسائل بهداشتی که در یک مرکز تحت نظارت سازمان دامپزشکی قابل تضمین است، از آلوده شدن محیط زیست نیز جلوگیری می‌کند.

وی گفت: در حال حاضر گوشت مرغ قطعه‌بندی شده در فروشگاه‌های زنجیره‌ای عرضه می‌شود، که توصیه می‌گردد مصرف کنندگان مرغ قطعه بندی شده را برای بهداشت بیشتر این محصول، از فروشگاه‌های زنجیره‌ای خریداری کنند.

رحلی‌نژاد با اشاره به این‌که میزان کشتار مرغ در روز بستگی به تقاضا و وضعیت بازار دارد، اظهار کرد: سالانه یک میلیون و 700 هزار تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه