کد خبر: ۸۹۸۶
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی سمنان، تربت حیدریه و بوشهر

 

برخورد قاطع و قانونی با متخلفین عرضه طیور بومی و غیر مجاز


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان گفت : اکیپ های نظارت بهداشتی دامپزشکی بمنظور حفظ سلامت و ارتقاء بهداشت عمومی جامعه و جلوگیری از به خطر افتادن سلامت و همچنین سرمایه ملی صنعت مرغداری منطقه از ابتدای سال 1391 با عرضه وفروش غیر مجاز طیور بومی در گشتها و بازدید های بعمل آمده برخورد و با دستور مراجع قضایی مواردی ضبط و معدوم گردیده اند و افراد متخلف نیز با همکاری نیروی انتظامی مورد پیگیری قانونی قرار گرفته اند .

دکتر علی جاوید پور ضمن بیان این مطلب در ادامه افزود : با توجه به اینکه حکم جلب و بازجویی یکی از متخلفین به دلیل تکرار تخلف توسط مراجع قضایی صادر وبا پیگیری بعمل آمده با همکاری نیروی انتظامی  فرد خاطی دستگیر و مورد پیگیرد قانونی قرار گرفت .

وی همچنین گفت : یک واحد مرغداری نیز به دلیل عدم اخذ مجوز جوجه ریزی و عدم رعایت قوانین و مقررات بهداشتی - قرنطینه ای سازمان دامپزشکی کشور از این شبکه به مراجع قضایی معرفی گردید .
دکتر جاوید پور از عموم شهروندان درخواست نمود در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی دامپزشکی مراتب را از طریق شماره تماس 3321071،3323071 واحد نظارت بهداشت عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سمنان اطلاع دهند .

-------------------------------

 

برگزاری سومین کلاس آموزشی در خصوص CCHF برای مدیران ،کارشناسان و سلاخان کشتارگاه دام تربت حیدریه


سومین دوره آموزشی بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو موسوم به CCHF برای افراد مرتبط با کشتارگاه دام تربت حیدریه برگزار شد.

به گفته رئیس شبکه تربت حیدریه با توجه به فعالیتهای گسترده کشتارگاه دام  این شهرستان و  خطرات احتمالی بروز بیماری تب خونریزی دهنده کریمه کنگو توسط دامهای آلوده به ویروس بیماری  ضرورت برگزاری دوره آموزشی فوق بسیار حائز اهمیت بود.
در این دوره تعداد 73 نفر شرکت داشتند که با توضیحات  دکتر رفیعی پور رئیس این شبکه و دکتر برادران از مرکز بهداشت شهرستان با روشهای پیشگیرانه از بیماری CCHF  آشنا شدند.

 

-------------------------------

 

توسط مدیر کل صداوسیمای مرکز استان بوشهر صورت گرفت :
تقدیر از مدیر کل و مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان بوشهر


منصور لاوری منفرد با ارسال لوح تقدیری از همکاری موثر دامپزشکی استان بوشهر با رادیو پیام تقدیر بعمل آورد .

مدیر کل صدا وسیما مرکز استان بوشهر طی ارسال لوح تقدیری از دکتر مرتضی بحرانی مدیر کل و  مهندس عبدالرضا کللی مسئول روابط عمومی دامپزشکی استان بوشهر بخاطر عملکرد و همکاری موثر با رادیو پیام تقدیر بعمل آورد .
لازم به ذکر است که در سال گذشته با همکاری رادیو پیام ، پیامهای بهداشتی مختلف و متعددی در زمینه بهداشت مواد غذایی و همچنین بیماریهای مشترک بین انسان و دام و دیگر موارد پخش شد که با استقبال شنوندگان هم استانی صدای مرکز بوشهر روبرو گردید.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
صفری
|
-
|
۰۹:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
0
0
سلام علیکم. خدمت جناب آقای دکتر بحرانی و آقای مهندس کللی خداقوت عرض می نمایم. ان شاءالله همیشه در پناه پرتو لایزال حق تعالی و الطاف بیکرانه اش در تمامی شئونات کاری و زندگی موفق و موید باشید. با تشکر.
نظر شما
ادامه