کد خبر: ۹۰۰

حکیم مهر -  پس از بهره برداری دو سال قبل از دو مرکز ثابت عرضه دام در جنوب تهران، سومین مرکز دائمی عرضه دام شهر تهران روز چهارشنبه در استانه عید سعید قربان در منطقه چهار تهران به بهره برداری رسید.   

این مرکز در زمینی به مساحت پنج هزار و 500 متر مربع در منطقه حکیمیه احداث شده و ظرفیت یکهزار راس دام را دارد.
معاون خدمات شهری شهرداری تهران در سخنانی در مراسم بهره برداری از این مرکز گفت: راه‌اندازی مراکزی چون عرضه دام، ارتقای سطح بهداشت و حفظ محیط زیست را به دنبال خواهد داشت و ما را بر آن می دارد تا در توسعه و احداث چنین مراکزی در سایر مناطق شهر تهران نیز تلاش کنیم.
وی افزود: مراکز عرضه بهداشتی دام نه تنها از انتقال بیماری‌های مشترک میان دام و انسان جلوگیری کرده بلکه هدف حرومیت زدایی را نیز دنبال کرده و با ارائه دام با قیمت مناسب تر و قابل تحمل تر ، به بعد اقتصادی خانوار نیز کمک خواهد کرد.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران نیز با بیان اینکه این مرکز با توجه به اهتمام شهرداری تهران برای بهداشت شهروندان راه‌اندازی شده است اظهار داشت : این مرکز با وسعتی در حدود 5 هزار و 500 متر زمین و 2 هزار متر زیربنا ، ظرفیت نگهداری 1000 راس دام را داشته و دارای مکانی مجزا برای قربانی دام است.
حسین صفایی به حضور دامپزشکان به طور ثابت در این مرکز اشاره کرد و ادامه داد: ‌دامپزشکان، دام را قبل از کشتار و بعد از کشتار به طور دقیق معاینه خواهند کرد تا از صحت و سلامت دام و گوشت آن اطمینان حاصل کنند.
وی با اشاره به این که این مرکز دام مورد نیاز شهروندان شمال و شرق تهران را به خوبی پوشش می‌دهد گفت :‌یکی از امکانات این مرکز ، عرضه دام زنده یا قربانی شده به صورت تلفنی است.
مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره‌بار شهرداری تهران این مراکز را فرصتی برای گسترش فرهنگ قربانی و اطعام همراه با افزایش سطح بهداشت دانست و خاطرنشان ساخت: ‌در سطح تهران یک میلیون تا یک میلیون و 200 مکان برای عرضه غیر مجاز دام زنده وجود دارد که در شرایط غیر بهداشتی نگهداری شده و قربانی می‌شوند .
صفایی در ادامه به مراکز و جایگاه‌های مهیا شده برای عرضه و قربانی دام در روز عید قربان اشاره کرد و اظهار داشت : 30 نقطه ر شهر تهران به مناسبت این روز با کمک شهرداران مناطق و نواحی ، معاونت اجتماعی فرهنگی و معاونت امور مناطق شهرداری تهران فراهم شده و حدود 600 سلاخ ، 200 دامزشک و ناظرین ذبح شرعی در آن حضور خواهند داشت.

 

نظر شما
ادامه