کد خبر: ۹۰۳۳
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - انتخاب رشته داوطلبان مجاز آزمون دکترای نیمه‌متمرکز از چهارم خرداد سال جاری آغاز می‌شود و تا ۷ خردادماه ادامه دارد.

داوطلبان مجاز به انتخاب رشته آزمون دکترای نیمه‌متمرکز باید از پنج‌شنبه ۴ خرداد ۹۱ تا ساعت ۲۴ روز یکشنبه ۷خرداد ۹۱ نسبت به انتخاب و درج کد رشته محل‌های انتخابی خود در سایت سازمان سنجش آموزش کشور اقدام کنند.

انتخاب کد رشته محل‌های داوطلبان مجاز به انتخاب رشته باید براساس اولویت بندی و متناسب با رتبه اعلام شده صورت پذیرد، زیرا پس از اعلام فهرست داوطلبان برای شرکت در مصاحبه امکان معرفی داوطلبی که قبلاً معرفی نشده یا معرفی و تغییر کدرشته محل‌های داوطلبانی که معرفی شده‌اند حتی درصورت داشتن نمره علمی لازم در مقایسه با سایر داوطلبان معرفی شده به اولویت‌های بعدی امکانپذیر نیست.

با توجه به اینکه پذیرش نهایی براساس نمره علمی، مصاحبه و نتیجه بررسی صلاحیت‌های عمومی صورت است لذا داوطلبان مجاز به انتخاب رشته که پس از انتخاب رشته برای مصاحبه در کدرشته محل یا رشته محل‌های مربوط معرفی می‌شوند باید برای انجام بررسی صلاحیت‌های عمومی نسبت به واریز مبلغ ۱۷۰ هزار ریال از طریق پرداخت الکترونیک در سایت سازمان سنجش آموزش کشور عمل کرده و سپس نسبت به تکمیل فرم مشخصات بررسی صلاحیت‌های عمومی مندرج در سایت اطلاع رسانی این سازمان اقدام و آن را از طریق سیستم اینترنتی به سازمان سنجش آموزش کشور ارسال و کد رهگیری مربوط را دریافت کنند. بدیهی است داوطلبانی که در این زمینه اقدام نکنند در مرحله گزینش نهایی حذف خواهند شد.

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور هم در این باره با اشاره به انتشار دفترچه راهنمای آزمون نیمه متمرکز دکتری سال ۹۱ گفت:  دفترچه انتخاب رشته کنکور دکتری ۹۱ بر روی سایت سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org منتشر شده است.

دکتر حسین توکلی گفت: ۳۴ هزار نفر مجاز به انتخاب رشته شدند که این افراد می توانند در روزهای ۴ تا ۷ خرداد ماه حداکثر تا ۵۰ کد رشته محل را انتخاب کنند و در نهایت حداکثر تا سه کد رشته محل برای انجام مصاحبه علمی در هفته سوم خردادماه به دانشگاه‌ها معرفی می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: معرفی اولیه داوطلبان به صورت سه برابر انجام می گیرد و در نهایت نمره نهایی با جمع ۸۰ درصد نمره آزمون کتبی و ۲۰ معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد (معدل های تراز می شوند) با ضریب یک و مصاحبه با ضریب دو محاسبه می شود.

مشاور عالی رئیس سازمان سنجش آموزش کشور اظهار داشت: نتایج نهایی دومین آزمون نیمه متمرکز دکتری در ۲۰ شهریورماه اعلام می شود و بیش از ۱۰ هزار نفر در این آزمون پذیرفته می شوند.

آزمون ورودی دوره دکتری نیمه متمرکز سال ۹۱ روز جمعه ۲۵ فروردین با شرکت ۱۷۸ هزار و ۴۲۷ داوطلب برگزار شد؛این آزمون در ۹ گروه آموزشی و ۲۸۵ کد رشته امتحانی شامل گروه علوم انسانی، علوم پایه، فنی - مهندسی، کشاورزی و منابع طبیعی، هنر، علوم پزشکی، دامپزشکی، زبان خارجی، تربیت بدنی و علوم پزشکی برگزار شده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۲۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۴
0
0
در 80% درصد رشته ها دانشگاه تهران کمترین پذیرش را دارد با توجه به اینکه هم اعضای هیات علمی بیشتر و هم مرتبه علمی بالاتر دارد. در صورتی که دانشگاه هایی که حتی نصف هیات علمی دانشگاه تهران را در یک گروه ندارد و اصلا مرتبه استادی دیده نمی شود 2 برابر ظرفیت پذیرش دادن. واقعا خنده آور است .آفرین بر جامعه بی تفاوت و در خواب آرمیده دامپزشکی.آفرین.
متخصص از دانشگاه تهران
|
-
|
۲۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
0
0
نگران نباش شاید ...... ای کاش همین بیست درصد هم کمترین پذیرش را نداشت و چه بسا اصلا نداشت
نظر شما
ادامه