کد خبر: ۹۰۴۷

حکیم مهر - مدیرکل آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت گفت: به کمک انستیتو پاستور برای حمایت از محققان در جهت تولید کیت و تجهیزات آزمایشگاهی دو میلیارد تومان وام در نظر گرفته شده است.

دکتر سعید مهدوی در ادامه با رد ادعاهای مطرح شده مبنی بر تضعیف نقش نظارتی آزمایشگاه و واگذاری اختیارات آن در این خصوص به مراکز دیگر گفت: در دوره ای که وزارتخانه بخش بازرگانی داشت برخی امور به آنها واگذار شده بود ولی الان این قبیل امور از جمله نظارت در آزمایشگاه متمرکز شده است.

وی افزود: باید بیشتر از اینکه به فکر واردات باشیم به سمت تولید تجهیزات آزمایشگاهی و کیت ها در داخل باشیم.

مهدوی با اعلام اینکه از تمام محققان و تولیدکنندگان دعوت شده و اولویت ها نیز به آنها اعلام شده است، گفت: اولویت های ساخت صنعتی و نیمه صنعتی به همه اعلام شده و اگر فردی توانمندی داشت و نخواست شرکت هم ثبت کند، وام های خوبی در حد دو میلیارد تومان برای حمایت از آنان در اختیار داریم که در این زمینه هزینه خواهیم کرد.

وی اظهار داشت: از تمام تولیدات محققان در مرحله نیمه صنعتی به صورت تضمینی خرید می کنیم تا در سال تولید ملی از آنها حمایت شود. تغییر تعرفه های واردات و برخی کارهای دیگر برای ساماندهی امور نیز در حال انجام است. هدف ما فقط تامین بازار 70 میلیون نفری داخلی نیست و به دنبال صادرات هم هستیم.

 

نظر شما
ادامه