کد خبر: ۹۰۶۳
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - مدیرکل دفتر دارو، درمان و امور آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور گفت: هم اکنون در سطح کشور تعداد داروخانه‌های دامپزشکی به حد اشباع رسیده است.
دکتر مصطفی عزیزیان هشتم خرداد ماه سال جاری در نشست با مسئولان دامپزشکی استان اردبیل اظهار داشت: آموزش و باز‌آموزی دامپزشکان فعال در حوزه بخش خصوصی و دولتی را پیگیری می‌کنیم و از همین لحاظ شرکت در کلاس‌های کار‌آموزی و باز‌آموزی یک ضرورت اجتناب ناپذیر برای دامپزشکان است که با هدف ارتقای علمی کارشناسان انجام می‌شود.

وی به فعالیت یک‌هزار و 500 داروخانه دامپزشکی در سطح کشور اشاره کرد و گفت: تعداد داروخانه‌های دامپزشکی به حالت اشباع نزدیک شده و تلاش می‌کنیم فعالیت دامپزشکان را در کلینیک‌های دامپزشکی و حوزه درمانگاه‌ها متمرکز کنیم.

مدیرکل دفتر دارو، درمان و امور آزمایشگاه‌های سازمان دامپزشکی کشور یادآور شد: برای تحقق این موضوع نیاز هر استان و شهرستان‌ها به تعداد بیمارستان، دامپزشکی، درمانگاه، اشتغال به امور درمانی و داروخانه‌های دامی بر اساس تراکم دام، نوع و کیفیت دامداری‌ها، آمار دام، وضعیت جغرافیایی و امکانات موجود منطقه توسط اداره کل دامپزشکی استان‌ها احصا و تعیین می‌شوند.

عزیزیان همچنین از تدوین و راه‌اندازی سامانه نرم افزار یکپارچه داروهای دامی و اطلاعات مربوط به واردات، تولید و توزیع داروهای دامی به صورت آنلاین در آینده نزدیک در کشور خبر داد.

این مسئول ضمن بازدید از داروهای دامپزشکی مکشوفه و ضبط شده قاچاق، تاریخ مصرف گذشته و غیرمجاز در استان اردبیل از تلاش اداره کل دامپزشکی و همکاری سایر دستگاه‌های اجرایی مرتبط در این زمینه تقدیر کرد.

سرپرست اداره کل دامپزشکی استان اردبیل نیز با برشمردن مشکلات این حوزه اظهار داشت: با افرادی که بدون مجوز دامپزشکی در امر تولید و توزیع داروهای دامی و یا بدون مجوز در امر درمان دخالت می‌کنند برخورد قانونی می‌شود.

دکتر صادق صالحی گفت: بازرسان و کارشناسان فنی دامپزشکی به طور مستمر تمام داروهای دامی موجود در داروخانه‌ها و شرکت‌های پخش دارو را کنترل کرده و در صورت مشاهده موارد مغایر برابر مقررات انضباطی برخورد قانونی می‌شود.

وی اظهارداشت: هم اکنون 40 داروخانه دامی، پنج شرکت پخش داروهای دامی، سه آزمایشگاه تشخیص دامپزشکی، 24 مراکز مایه‌کوبی و 32 کلینیک دامپزشکی در سطح این استان در جهت خدمت به روستاییان، دامپروران و مرغداران استان فعالیت می‌کنند.

 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکترب.
|
-
|
۲۳:۵۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۹
0
0
احتمالا دیگر دامپزشکی نمانده که درخواست داروخانه بکند.پیشنهاد میکنم از اداره کل ما (........)یاد بگیرند و از فوق دیپلم ها برای این کار (بخصوص در مرکز استان) استفاده کنند.
نظر شما
ادامه