کد خبر: ۹۰۶۵

حکیم مهر - رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به انتشار اخباری مبنی بر وجود محلول پاک کننده وایتکس در شیرها، اعلام کرد این وزارتخانه هیچگونه مستنداتی مبنی بر وجود وایتکس در شیرها پیدا نکرده است.

محسن فرهادی افزود: نمونه برداری های بازرسان بهداشتی، وجود وایتکس در شیر را تایید نکرده است با این وجود نامه نگاری هایی در خصوص شایعه وجود وایتکس در شیر با متولیان امر مانند سازمان دامپزشکی انجام شده است.

وی ادامه داد: هنگام ورود شیرخام دام به کارخانه های تولید کننده شیر، بار میکروبی آن باید دارای استاندارد خاصی باشد چراکه شیرخام دام به هرحال دارای بار میکروبی است که قبل از استریلیزه شدن، نباید از یک مقدار مشخص بالاتر برود درغیراینصورت از سوی کارخانه پذیرفته نمی شود.

رییس اداره بهداشت مواد غذایی و بهسازی اماکن عمومی وزارت بهداشت، افزود: برخی افراد براین باورند که چون ماده موثره وایتکس از کلر و مشتقات آن تشکیل شده است می تواند بار میکروبی شیر را کاهش دهد.

فرهادی تاکید کرد نمونه برداری های بازرسان بهداشتی ، وجود وایتکس در شیر را در مرحله توزیع، تایید نمی کند اما به هرحال وزارت بهداشت در این زمینه مسوولیتی ندارد و بیشتر سازمان دامپزشکی باید این مساله را کنترل کند.

وی خاطرنشان کرد نمونه برداری از شیر در سراسر کشور انجام شده است و گزارشی درباره وجود وایتکس در شیر دریافت نکردیم.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه