کد خبر: ۹۰۸۰

حکیم مهر - رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان اهواز گفت: بهداشت گوشت در کشتارگاه اهواز به سختی و در بدترین شرایط تأمین می‌شود.
بررسی وضعیت کشتارگاه اهواز در شورای سلامت این شهرستان موجب اختلاف نظر میان شهرداری اهواز و شبکه دامپزشکی شد و وعده شهرداری اهواز مبنی بر حل مشکل و احداث کشتارگاه صنعتی واکنش شدید دامپزشکی را در پی داشت.

مدیر کشتارگاه اهواز با بیان اینکه این کشتارگاه با 15 هکتار وسعت خارج از محدوده شهری قرار دارد،‌ گفت: این کشتارگاه در سال 72 احداث شده و مسلم است که به دلیل سنتی بودن دارای مشکلاتی است اما این مشکلات با صنعتی شدن کشتارگاه تا پایان امسال برطرف می‌شود.

رضا استکی با بیان اینکه در سال 92 کشتارگاهی مدرن در اهواز خواهیم داشت، تأکید کرد: یک میلیارد تومان تسهیلات از وزارت کشور و 1.5 میلیارد تومان از اعتبارات داخلی شهرداری اهواز نیز برای این منظور پیش‌بینی شده است.

وی افزود: در حال حاضر فرآوری گوشت در کشتارگاه اهواز به صورت کاملاً بهداشتی انجام می‌شود.

رضا اسدی رئیس شبکه دامپزشکی اهواز اما از وضعیت کشتارگاه اهواز به شدت انتقاد کرد و گفت: کشتارگاه ارتباط مستقیم با بهداشت جامعه و شهروندان دارد و باید به صورت جدی به آن توجه شود.

وی با تأکید بر اینکه با مکانیزه شدن، یک کشتارگاه صنعتی نمی‌شود، افزود: در حالیکه شهرداری اهواز از برطرف کردن نواقص جزئی کشتارگاه ناتوان است، چگونه می‌تواند وعده صنعتی شدن کشتارگاه را آن هم در سال 92 بدهد.

اسدی تصریح کرد: هم‌اکنون گوشت قرمز به صورت بهداشتی به مردم می‌رسد زیرا ممهور به مهر دامپزشکی است اما بهداشت آن با زجر زیاد و در بدترین شرایط تأمین می‌شود.

وی راه‌اندازی هرچه سریع‌تر کشتارگاه صنعتی اهواز (واقع در منطقه زرگان) را خواستار شد.

اسدی همچنین درخواست کرد که با توجه به وضعیت کشتارگاه‌های اهواز و حمیدیه نشست ویژه‌ای برای بررسی مشکلات این دو کشتارگاه برگزار شود.

 

نظر شما
ادامه