کد خبر: ۹۰۹۵

حکیم مهر - مشاورعالی سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت اصلاح و ویرایش اطلاعات فرم انتخاب رشته داوطلبان آ‍زمون دکتری نیمه متمرکز سال 1391 تا پایان روز شنبه، سیزدهم خرداد ماه خبر داد. 
دکتر حسین توکلی‌ اظهار داشت:‌ با توجه به تغییرات ایجاد شده در ظرفیت برخی از کدرشته های آزمون ورودی دوره دکتری (نیمه متمرکز) سال 1391 که از طرف دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی و مجوزهای صادره از سوی شورای گسترش آموزش عالی ایجاد شده است مهلتی برای ویرایش و تغییر اطلاعات فرم انتخاب رشته داوطلبان مجاز آ‍زمون دکتری درنظر گرفته شد.

وی افزود:‌ اطلاعات مربوط به ظرفیت های اصلاح شده آ‍زمون دکتری از ساعت 22 امشب بر روی پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش به نشانی www.sanjesh.org قرار می گیرد و داوطلبان مجاز به انتخاب رشته می توانند تا ساعت 24 شنبه 13 خرداد ضمن مراجعه به سایت سنجش و مطالعه اطلاعیه راهنما نسبت به ویرایش، حذف، جابجایی یا افزودن کدرشته محل های جدید به فرم انتخاب رشته خود اقدام کنند.

توکلی خاطرنشان کرد:‌ هر داوطلب مجاز آزمون دکتری می تواند حداکثر 50 کدرشته محل از میان کدرشته محل های رشته امتحانی خود را انتخاب و به ترتیب اولویت علاقه مندی در تقاضانامه الکترونیکی انتخاب رشته درج کند.

پس از پایان مهلت انتخاب رشته داوطلبان مجاز، سازمان سنجش، اسامی معرفی شدگان چند برابر ظرفیت در هر رشته را در دهه سوم خردادماه به منظور شرکت در مصاحبه و دیگر مراحل گزینش، حداکثر در سه کدرشته محل به دانشگاه ها معرفی می کند و دانشگاه ها نیز پس از انجام مصاحبه و بررسی سوابق علمی پژوهشی داوطلبان معرفی شده، افراد نهایی را به سازمان سنجش اعلام خواهد کرد.

ظرفیت پذیرش دانشجو در دوره های دکتری امسال بیش از 10 هزار نفر اعلام شده است و پذیرش نهایی داوطلبان دوره دکتری براساس یک نمره کل که شامل 80 درصد نمره کل آزمون کتبی و 20 درصد معدل کارشناسی و کارشناسی ارشد به صورت تراز شده است با ضریب یک و نمره مصاحبه دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی با ضریب 2 و همچنین سهمیه داوطلبان صورت می گیرد.

نتایج نهایی آزمون دکتری نیمه متمرکز سال 1391 در تاریخ 20 شهریورماه از طریق پایگاه اطلاع رسانی سازمان سنجش انتشار خواهد یافت.

 
خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه