کد خبر: ۹۱۰۴

حکیم مهر - دو قلاده ببر نر و ماده روسی که سال گذشته برای حفظ نسل به ایران وارد شدند، ابتلا به بیماری مشمشه در بدو ورود یک از آنها را به کام مرگ برد و دیگری را در مرز مرگ و زندگی قرار داده است.

ببر نر در اوایل ورودش به ایران بر اثر بیماری مشمشه تلف شد و ببر ماده نیز از چند ماه اخیر به این بیماری مبتلا شده که سازمان دامپزشکی کشور مدعی است از همان ابتدا هماهنگی‌های اولیه در این زمینه با سازمان دامپرشکی صورت نگرفت و این حیوانات در روسیه و در ایران تست نشده بودند.

این حیوانات پس از واردات به طور متوقت به باغ‌وحش تهران منتقل شدند تا از آنجا به میانکاله مازندران برای تکثیر و حفظ نسل منتقل شوند، اما با بیماری مشمشه مواجه شدند که یکی از آنها تلف شد و دیگری همچنان با این بیماری دست و پنجه نرم می‌کند و درمان این حیوان توسط دامپزشکان دانشگاه و دامپزشکان باغ‌وحش تهران بی‌نتیجه بوده و ببر ماده براساس آخرین نمونه‌برداری همچنان به بیماری مشمشه مبتلاست.

در این میان سازمان دامپزشکی معتقد است با توجه به این‌که اقدامات درمانی انجام شده برای مداوای بیماری نتیجه مثبتی نداشته، باید حیوان هرچه زودتر معدوم شود اما تصمیم‌گیری نهایی دراین باره به عهده جلسه‌ هماهنگی با سازمان‌های مربوطه دیگر صورت می‌گیرد که هنوز کارگروه بهداشتی به نتیجه نرسیده است.

به گفته معاون با توجه به این‌که مشمشه بیماری مشترک بین انسان و دام بوده و واگیر‌ دارد، مدتی باغ‌وحش تهران تعطیل شد و سپس این حیوان در ساختمانی در حاشیه‌ باغ‌وحش منتقل و قرنطینه شد که با حیوانات دیگر باغ‌وحش تماس نداشته باشد و از طریق خوراک جداگانه‌ای مورد تغذیه قرار می‌گیرد.

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه