کد خبر: ۹۱۱۶

حکیم مهر - نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: باغ پرندگان از دستاوردهای ارزنده مدیریت شهری است که الحق درخور شان مردم شهر تهران است . 
حسن بیادی در جلسه شانزدهم خرداد 1391 شورای شهر تهران در جریان ارایه گزارشی در خصوص فعالیت های زیست محیطی شهرداری تهران و همچنین احداث باغ پرندگان با بیان این مطلب گفت : موقعیت جغرافیایی باغ پرندگان باعث شده دست طراحان باز باشد و به خوبی اقدامات طراحی را در این باغ به انجام رسانند.
وی ادامه داد: کمیسیون عمران شورای شهر باید طرح های خوبی در خصوص حفظ این مجموعه و پارک جنگلی لویزان که باغ پرندگان در آن احداث شده انجام دهد وگرنه این مسیر سبز، مثل تپه های عباس آباد از طریق ادارات نابود خواهد شد.
بیادی تصریح کرد: برای دیگر بخش های جنگل های لویزان باید فکری شود که با طرح های گوناگون مورد استفاده مردم قرار گیرد.
وی افزود: در کنار این مجموعه فضایی قرار دارد که در صورت بازسازی می تواند به عنوان پارک بانوان مورد استفاده قرار گیرد.
نایب رئیس شورای شهر همچنین خاطر نشان کرد: لازم است از اقدامات شهردار منطقه 4 که زحمات ارزشمندی کشیده و برای این مجموعه بسیار وقت گذاشتند قدر دانی شود.
احمد مسجد جامعی نیز در این خصوص گفت: تشکر ویژه ای از فعالیت های محیط زیست در حوزه مدیریت شهری دارم. انصافا این سال ها محیط زیست جایگاهش را در برنامه های مدیریت شهری یافته و اقدامات گسترده ای انجام داده است.
وی تصریح کرد: پیشنهاد می کنم فضایی به صورت طبیعی و نه به شکل گل خانه و موزه مختص پرندگان در بوستان ولایت، پادگان جی و دیگر اماکن جدید شهرداری راه اندازی شود.
دکتر اسماعیل کهرم، پرنده شناس نیز با حضور در جلسه شورای شهر در خصوص احداث باغ پرندگان در پارک جنگلی لویزان گفت: شهرداری با این اقدام کاری کارستان می کند که اگر طبق استانداردها و طرح های پیش بینی شده احداث باغ پرندگان را پیگیری کند بدون شک این مجموعه گل سرسبد باغ پرندگان در دنیا خواهد بود که نه تنها برای مردم تهران و ایران بلکه برای مردم دنیا به قطب توریستی و جاذبه ای تبدیل می شود.
مسئول پروژه ساخت باغ پرندگان هم در این جلسه گفت: طراحی باغ پرندگان با همت مهندسین ایرانی انجام شده است. 
کوهی در پاسخ به 'حمزه شکیب' رییس کمیسیون عمران شورای اسلامی شهر تهران که پرسید آیا اجرای این پروژه در اختیار پیمانکار خارجی قرار دارد یا خیر؟ گفت: تنها بخشی از طرح سازه کابلی پرندگان آبزی توسط پیمانکار ایتالیایی طراحی می‌شود و سایر طراحی‌ها را مهندسان داخلی انجام داده‌اند.

وی تاکید کرد: خرید کابل ها و تورهای مخصوص که امکان تولید آن در کشور وجود ندارد هم از خارج از کشور خریداری شده است .

کوهی، باغ پرندگان را سازه ای بی نظیر دانست و گفت:‌ علت انتخاب جنگل‌های لویزان برای این منظور وجود منابع آبی از سد لتیان، نبود معارض در اراضی جنگل‌های لویزان و نیز تطابق با کاربری های مجاور آن است.

وی مساحت این باغ پرندگان را پنج و نیم هکتار ذکر کرد و افزود: برای تکمیل این پروژه 25 پیمانکار فعال هستند.

باغ پرندگان در پارک جنگلی لویزان اکنون در دست احداث شهرداری تهران است.

 

نظر شما
ادامه