کد خبر: ۹۱۳۲

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی جنوب کرمان، قم، تهران و دره‎شهر

 

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان خبر داد :
پراکندگی روستاها و دام مشکل خدمات‌رسانی دامپزشکی


 مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان گفت: پیشگیری از بیماری‌های دامی از وظایف دامپزشکی است اما پراکندگی روستاها و دام در جنوب کرمان کار را دچار مشکل کرده است.  

دکتر ابراهیم توکلی در دیدار با فرماندار منوجان با اشاره به سیاست دامپزشکی در سراسر کشور اظهارداشت: ارتقای بهداشت عمومی جامعه سیاست اصلی دامپزشکی است.

وی با بیان مشکلات موجود در دامپزشکی جنوب کرمان تصریح کرد: دامپزشکی جنوب کرمان با مشکل کمبود فضا، خودرو و نیرو مواجه است.

مدیرکل دامپزشکی جنوب کرمان با اشاره به پراکندگی روستاها و دام در جنوب کرمان اذعان داشت: پیشگیری از بیماری‌های دامی از وظایف دامپزشکی است اما پراکندگی روستاها کار را دچار مشکل کرده است.

جهانگیر تشکری فرماندار منوجان نیز با اشاره به حساسیت ارتقای بهداشت تصریح کرد: بهداشت یک مأموریت اساسی بوده و ارتقای امنیت و بهداشت از وظایف اصلی دستگاه‌ها و دولت است.

تشکری تغییر در اقتصاد را ضروری خواند و خاطرنشان کرد: با توجه به خشکسالی‌های به وجود آمده باید مردم از کشاورزی روی به دامپروری بیاورند.

وی با اشاره به نامگذاری امسال به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی توسط مقام معظم رهبری ابراز داشت: باید با همکاری دامپزشکی برای تولید گوشت بیشتر و سرمایه‌گذاری در دامپروری گام برداریم.

فرماندار منوجان با اشاره به نقش مهم دامپزشکی در منطقه اذعان داشت: تمام توان خود را برای کمک به دامپزشکی می‌گذاریم.

وی اظهارداشت: ما برای ارتقای مجموعه دامپزشکی همکاری می‌کنیم.

-------------------------------

 

توقیف داروهای دامی خارج ازشبکه توزیع توسط دامپزشکی


اداره کل دامپزشکی استان قم باهمکاری نیروی انتظامی نسبت به توقیف محموله داروهای دامی که خارج ازشبکه توزیع اقدام به پخش می نمود اقدام قانونی صورت داد.

این محموله شامل 25 قلم انواع داروهای دامی (3476 بسته) به ارزش 135 میلیون ریال بوده که دراین رابطه پرونده مربوطه به مراجع قضایی جهت اقدام حقوقی ارجاع گردیده است.

درحال حاضراستان قم دارای 5 شرکت پخش استانی دارو و14 داروخانه دامپزشکی دارای پروانه است که بارعایت ضوابط بهداشتی درزمینه توزیع داروهای دامی موردنیازدامداران و مرغداران فعالیت می نمایند.

 

--------------------------------

 

برگزاری کلاس آموزشی وترویجی درباره بیماری تب کریمه کنگو در استان تهران


دکتر محمدرضا حزبئی مدیرکل دامپزشکی استان تهران از برگزاری کلاس‎های آموزشی با محوریت بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو برای گروه های بیشتر در معرض خطر در محل اداره کل دامپزشکی تهران خبر داد.

 

------------------------------------

 

واکسیناسیون بیش از 390 هزار نوبت سر دام توسط شبکه دامپزشکی شهرستان دره شهر


رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان دره شهر از توابع استان ایلام گفت : در راستای اجرای دستور العمل های مبارزه ای اداره کل دامپزشکی استان ایلام ، از ابتدای فروردین ماه سال جاری تا کنون بیش از 390 هزار نوبت سر واکسیناسیون توسط شبکه دامپزشکی این شهرستان انجام پذیرفته است .

دکتر سعید مقصودی  افزود: این حجم عملیات شامل واکسیناسیون شاربن (گوسفند وبز ، تک سمی )، آبله  ، PPr ، بروسلوز (بره و بزغاله ، گوسفند و بز ، گوساله )  ، هاری و تیلریوز بوده است .

وی همچنین گفت : واکسیناسیون شاربن و آبله با پیشرفت 95%  درصدی عملیات در سه ماهه اول سال جاری پایان پذیرفته است.

 

نظر شما
ادامه