کد خبر: ۹۱۳۷

حکیم مهر - خبرهایی از دامپزشکی بوشهر و زنجان

 

در استان بوشهر برگزار شد :
جلسه طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت فرآورده های آبزیان


جلسه طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت فرآورده های آبزیان در استان بوشهر برگزار شد .

صبح چهارشنبه 17 خردادماه سالجاری جلسه طرح ملی تضمین کیفیت و سلامت فرآورده های آبزیان با حضور مدیرکل شیلات استان بوشهر و معاون فنی دامپزشکی و جمعی از کارشناسان شیلات ، دامپزشکی و محیط زیست در سالن جلسات دامپزشکی استان بوشهر برگزار گردید .


در این جلسه در خصوص مخاطرات محل صید ، مشخص نمودن صیدگاهها جهت صید و نمونه برداری ، آلودگی های زیست محیطی در جنوب استان به لحاظ وجود چاههای نفت و گاز و بررسی و اندازه گیری آلاینده ها بحث و گفتگو شد و مقرر گردید دستگاههای مربوطه همکاری لازم تسهیل در انجام طرح را اعمال نمایند.

 

----------------------------

 

بازدید معاونین استاندار از مرکز قرنطینه بین مرزی احمدی بوشهر


معاونین استانداری بوشهر طی بازدیدی در جریان جزئیات و نحوه تکمیل قرنطینه بین مرزی احمدی قرار گرفتند .

مهندس زارعی معاون برنامه ریزی و مهندس تبرکی مدیر کل امور اقتصادی استانداری بوشهر به همراه مدیر کل ، معاون فنی و جمعی از کارشناسان دامپزشکی استان بوشهر از قرنطینه بین مرزی احمدی بازدید بعمل آوردند .
در این بازدید وضعیت ساختاری و نحوه بازسازی و تکمیل این پروژه مورد بررسی قرار گرفت و معاونین استاندار در جریان جزئیات و نحوه تکمیل قرنطینه بین مرزی قرار گرفتند و ضمن بررسی وضعیت این مکان و بحث و تبادل نظر ، قول مساعد جهت تامین اعتبارات لازم جهت تسریع در امور مذکور دادند.


لازم به ذکر است که مرکز قرنطینه بین مرزی احمدی در حال حاضر ظرفیت گنجایش بیش از 8000 راس دام را دارد که پس از تکمیل این ظرفیت به 18000 راس دام افزایش پیدا خواهد کرد.

 

------------------------------

 

2800 بازدید دامپزشکی زنجان از مراکز نگهداری فرآورده‌های دامی

 

مسئول روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان زنجان از انجام بیش از 2800 بازدید در 2 ماهه نخست سالجاری در راستای کنترل و نظارت بهداشتی بر تولید، توزیع، نگهداری و عرضه فرآورده‌های دامی استان خبر داد.

میثم کتابی، بابیان این مطلب، اظهار کرد: بر اساس آمارهای تدوین شده در دو ماه نخست سال جاری حدود 2868 بازدید در راستای کنترل و نظارت بهداشتی دامی استان انجام گرفته که از این تعداد در مقوله گوشت حدود 673 راس گاو، 420 راس گوسفند،671 قطعه طیور و 387 قطعه نیز از آبزیان مورد نظارت و بازرسی قرار گرفتند.

به گفته وی،بخشی از بازدیدهای مذکور به بازدید از ضمائم خوراکی، مواد لبنی، تخم مرغ، عسل، کارگاه بسته‌بندی، سردخانه، وسایل حمل و نقل و سایر موارد مربوط است.

کتابی بر لزوم نظارت و کنترل بهداشتی بر تولید و عرضه فرآورده‌های دامی تاکید و خاطرنشان کرد: در این بازدیدها با تعدادی موارد غیر بهداشتی مواجه شدیم که آمار آن در حوزه گوشت گاو 17 مورد، گوشت گوسفند 6 مورد، گوشت طیور 38 مورد، گوشت آبزیان 2 مورد و در بخش ضمائم خوراکی نیز 3 مورد است که از این تعداد فقط 3 مورد به مراجع قضایی ارجاع شده است.

وی در خاتمه درباره مجوزهای صادر شده توسط این ارگان در سال جاری گفت: امسال حدود 1418 مجوز برای حمل مرغ زنده در سطح کشتارگاه‌های استان و 275 مجوز نیز برای حمل دام و طیور زنده به سایر استان‌ها صادر شده است.

 

نظر شما
ادامه