کد خبر: ۹۱۴۹
تعداد نظرات: ۱۰ نظر
مشاور ایرانپور البته بکار بردن عناوینی چون کارشناسی ارشد، کارشناسی و مهندسی را مصداق ‌"استفاده از عناوین غیرمجاز" ندانست و گفت این عناوین به معنای تحصیل در این رشته‌ها و این مقاطع تحصیلی است، نه کسب مدرک نهایی! / یکی از پوسترهای تبلیغاتی وی را به خبرنگار فارس نشان داد که البته روی آن در تشریح ‌سوابق تحصیلی منتخب مبارکه نوشته شده بود: "دکترای پیراپزشکی، کارشناسی ارشد علوم سیاسی، کارشناسی حقوق و مهندسی شهرسازی"...

حکیم مهر - منتخب مبارکه می‌گوید: ‌‌بنده در حال تحصیل در رشته کارشناسی حقوق هستم که 4واحد دیگر باقی مانده، همچنین در مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی نیز تحصیل کردم که در حال حاضر پایان‌نامه‌ام مانده، ‌ضمن اینکه دانشجوی مهندسی شهرسازی نیز هستم.
خبرگزاری فارس نوشت : یکشنبه 7 خرداد‌ماه نهمین دوره مجلس شورای اسلامی کار خود را آغاز کرد و منتخبان مجلس نهم پس از انجام مراسم تحلیف در اولین جلسه علنی خود، به حکم قرعه به طور مساوی به 15 شعبه تقسیم شدند تا این شعبات 15 گانه اعتبارنامه منتخبان جدید مجلس را بررسی کنند.

پس از اعلام گزارشات شعب، اعتراض تعدادی از نمایندگان به اعتبارنامه علی ایرانپور منتخب مردم مبارکه، سبب شد تا اعتبارنامه وی تصویب نشود البته وی نیز متعاقباً به اعتبارنامه بسیاری از نمایندگان تهران معترض شد که همین امر موجب بوجود آمدن چالشی جدید در روزهای ابتدایی تشکیل مجلس نهم شد.

برخی رسانه‌ها در آن زمان نوشتند که ‌علی ایرانپور منتخب مردم مبارکه به دلیل سرقت یک فقره چک به ‌‌"سه ماه و یک روز" ‌‌حبس تعزیری و رد مال محکوم شده بود.

بنابر اعلام این رسانه‌ها ‌ایرانپور در ‌‌تبلیغات انتخاباتی‌اش سوابق تحصیلی خود را ‌"دکترای پیراپزشکی، کارشناسی ارشد علوم‌سیاسی، کارشناسی حقوق و مهندسی شهرسازی" اعلام کرده‌ که پس از ‌شکایت از وی ‌به عنوان "استفاده از عناوین غیرمجاز در ایام تبلیغات مجلس" به دادگاه رفته و از سوی ‌دادگاه عمومی شهرستان مبارکه به شش ماه حبس تعزیری ‌محکوم شده است؛ رأیی که البته با تقاضای تجدید‌نظرخواهی ایرانپور مواجه شد‌ه است.

به گزارش فارس، در ششمین جلسه علنی مجلس نهم، اعتبارنامه منتخب مردم مبارکه که با اعتراض احمد توکلی منتخب مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به کمسیون 13 بررسی اعتبارنامه نمایندگان ارجاع شده بود، با 10 رای مخالف و 6 رای موافق رد و ‌به کمیسیون تحقیق ارجاع ‌شد.

در این باره با ‌علی ایرانپور منتخب مردم مبارکه گفت‌وگو کردیم که وی در این گفت‌وگو با نشان دادن برخی ‌مدارک سعی کرد ‌صحت سخنان خود را اثبات کند.

این منتخب جوان مجلس در پاسخ به نخستین سؤال خبرنگار فارس درباره ‌مدارک دانشگاهی وی ‌گفت: افتخار می‌کنم به عنوان یکی از جوانان ایران اسلامی توفیق داشتم طی 10- 11 سال گذشته در چند رشته تحصیل کنم و الان نیز در حال تحصیلم؛ بنده فارغ‌التحصیل دکترای حرفه‌ای دامپزشکی هستم که سال 88 فارغ‌التحصیل شدم.

همزمان با این سخنان، مشاور‌ ایرانپور که در راهروهای مجلس وی را همراهی می‌کرد، مدرک دکترای حرفه‌ای دامپزشکی این منتخب مجلس و چند گواهی دیگر را نشان داد که در این بین ‌چند گواهی اشتغال به تحصیل از دانشگاه‌های مختلف به چشم می‌خورد که عنوان می‌کرد ایرانپور در حال تحصیل در این دانشگاه‌هاست. مشاور ایرانپور همچنین یکی از پوسترهای تبلیغاتی وی را به خبرنگار فارس نشان داد که البته روی آن در تشریح ‌سوابق تحصیلی منتخب مبارکه نوشته شده بود: "دکترای پیراپزشکی، کارشناسی ارشد علوم سیاسی، کارشناسی حقوق و مهندسی شهرسازی".

مشاور ایرانپور البته بکار بردن عناوینی چون کارشناسی ارشد، کارشناسی و مهندسی را مصداق ‌"استفاده از عناوین غیرمجاز" ندانست و گفت این عناوین به معنای تحصیل در این رشته‌ها و این مقاطع تحصیلی است، نه کسب مدرک نهایی!

پیش‌تر برخی رسانه‌ها با انتشار برخی اسناد و مدارک اعلام کردند که منتخب مردم مبارکه درحالی از ‌عنوان دکترای پیراپزشکی استفاده کرده که ‌‌‌در دانشگاه‌های علوم‌پزشکی کشور اصلاً مقطع و رشته‌ای تحت عنوان دکترای پیراپزشکی وجود ندارد. همچنین بنابر‌ اعلام رسمی دانشگاه آزاد ‌واحد شهرضا، ‌ایرانپور در مقطع کارشناسی ارشد تنها 24 واحد را گذرانده و به دلیل عدم مراجعه در شرایط اخراج قرار گرفته و دانشگاه پیام‌نور اصفهان نیز اعلام کرده که ‌ایرانپور ‌‌تنها 5 واحد درسی در ‌رشته مهندسی شهرسازی را گذرانده است‌.

ایرانپور در ادامه سخنان خود به خبرنگار فارس گفت: ‌‌بنده در حال تحصیل در رشته کارشناسی حقوق نیز هستم که چهار واحد دیگر باقی مانده است و در همین خرداد‌ماه فارغ‌التحصیل می‌شوم البته تعجب می‌کنم که می‌گویند "تنها 24 واحد پاس کرده‌ام" در حالی که 4 واحد از این رشته‌ام باقی مانده است.

وی ادامه داد: همین طور در مقطع کارشناسی ارشد علوم سیاسی تحصیل کردم که در حال حاضر پایان نامه‌ام مانده و به دلیل اینکه درگیر مسائل انتخاباتی شدم، ارائه پایان‌نامه‌ام عقب افتاد که انشاءالله در اسرع وقت از پایان‌نامه‌ام نیز دفاع می‌کنم ضمن اینکه اکنون دانشجوی مهندسی شهرسازی نیز هستم.

این منتخب مجلس نهم با تاکید بر اینکه افتخار می‌کنم با سن 31 سال توانستم در چند رشته تحصیل کنم، خاطرنشان کرد: در خصوص اعتراض به اعتبارنامه‌ نمایندگان تهران باید بگویم که من از ابتدا اصلا به 30 نفر اعتراض نکردم و یکی دیگر از نمایندگان بود که به 30 نماینده تهران اعتراض کرده بود؛ من از ابتدا به 23 نفر اعتراض کردم که سپس تعدادی از اینها کم شد و نهایتا به 2 نفر رسید که فعلا به کمیسیون تحقیق رفته است، البته این مسائل به اخبار ضد و نقیض برمی‌گردد که متاسفانه در رسانه‌ها و روزنامه‌ها مطرح شد که پس از پیگیری فهمیدم این مسائل در رابطه با یک نماینده دیگر است که خبرنگار بدون تحقیق این مسائل را به من نسبت داده بود.

ایرانپور با بیان اینکه انشاءالله تا هفته دیگر کمیسیون تحقیق نظر خود را در خصوص اعتراض‌ها مطرح می‌کند، گفت: اسناد و مدارک خود را در خصوص اعتراض به آقای توکلی و نادران روز سه‌شنبه هفته گذشته تحویل شعبه دادم که این مدارک مستند و مشخص است و در هفته جاری باید در کمیسیون تحقیق حاضر شوم و از اعتراض خود دفاع کنم.

وی ادامه داد: طبق آئین‌نامه کمیسیون تحقیق باید ظرف 15 روز نظر خود را اعلام کند البته معمولا باید ظرف 5 روز جلسه‌ای در این رابطه برگزار شود که با این احتساب از هفته دیگر زمان آن آغاز می‌شود.

این منتخب مجلس نهم در ادامه سخنان خود مدعی شد: اخباری که در خصوص من منتشر شده، بحث‌های انتخاباتی است چرا‌که رقیب بنده که نماینده مبارکه در مجلس هشتم بود، ‌تخریب‌های معناداری علیه من صورت داد که همه آنها غیرواقع بود و همه این مسائل به دیدگاه و اعمال این نماینده سابق بازمی‌گردد همچنین از روزی که مجلس نهم شروع به کار کرد، ایشان در مجلس رفت و آمد می‌کند و به دنبال تامین منافع خود است.

ایرانپور اضافه کرد: به نظر من ایشان مورد قبول مردم مبارکه واقع نشده و در انتخابات مجلس نهم نیز بین کاندیداها نفر چهارم شد و فکر می‌کنم بخشی از این مسائل به بداخلاقی‌های انتخاباتی و وجدان افراد برمی‌گردد.

وی همچنین تاکید کرد: افتخار می‌کنم که من به عنوان اصولگرای مستقلی که معتقد به آرمان‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، امام خمینی (ره) و شهدای انقلاب اسلامی هستم، در انتخابات شرکت کردم و امیدوارم به عنوان سرباز ولایت بتوانم در چارچوب فرامین مقام معظم رهبری خدمت کنم.

این منتخب مبارکه در رابطه با سرقت یک فقره چک و اخبار منتشره در این خصوص هم گفت: این مسئله یک موضوع شخصی است که به پیش از انتخابات بازمی‌گردد و شورای نگهبان نیز آن را بررسی کرده همچنین جزای آن یک جزای نقدی بود که به عنوان حبس مطرح شد و متاسفانه همه این هجمه‌ها شیطنت‌های جهت‌داری بود که آن نماینده سابق انجام داد چراکه این موضوع تنها یک دعوای خصوصی ساده بود.

ایرانپور در پایان سخنان خود خاطرنشان کرد: حتی روز گذشته یکی نمایندگان به من می‌گفت که 7 مورد دادگاه دارد و معتقد بود که نماینده شدن یعنی همین؛ منتها این موضوع تنها برای من مطرح شد که فکر می‌کنم دلیل طرح این مسائل نیز اصولگرای مستقل بودن من است و اگر من هم جناحی عمل کرده بودم و اکنون نیز وارد بحث‌های جناحی می‌شدم، قطعا حمایت‌های جناحی هم از من به عمل می‌آمد.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
ناشناس
|
-
|
۰۹:۰۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
0
0
سرقت یک مساله ساده و خصوصی است؟!!!! وکیل ملت بودن مسئولیت بسیار سنگینی است.... بعنوان یک دامپزشک امیدوارم عملکرد و منش دکتر ایرانپور در جهت مصالح جامعه باشد./ انشااله
ناشناس
|
-
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
0
0
یعنی فقط تو مجلس مونده بود آبروی دامپزشک ها رو ببرند که .............
کاراگاه علوی
|
-
|
۲۱:۳۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۱
0
0
من نمی دونم شورای نگهبان چگونه...... تایید صلاحیت کرده است. در مجلس فقط جای ......... خالیه
دامپزشک
|
-
|
۱۷:۱۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۲
0
0
اگر سرقت چک را یک دعوای خصوصی قلمداد کنیم که ایشان با تحصیلات کارشناسی حقوق ...................
همکلاسی
|
-
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
این آقا همکلاسی ماو ....... بودند و با زرنگی تمام در سال .... فارغ التحصیل شدند .جالب اینکه ایشان در تبلیغات انتخاباتی ... هم از دامپزشک؟!بودنشون حرفی نزدند.که البته اینجا آدم باید شک کنه ...................البته من فکر میکنم ما اشتباه کردیم و زود فارغ التحصیل شدیم شاید اگر .............حالا ماهم دکتری پیرا پزشکی یا فوق تخصص ...............را میگرفتیم ‏!؟
دامپزشک
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۴
0
0
.......... متاسفم چون کسی که با تحصیلات حقوقی اگر بگوید که «این مسئله یک موضوع شخصی است که به پیش از انتخابات بازمی‌گردد» و فقط به نوع حکم معترض باشد(یعنی جزای نقدی یا حبس) ، یعنی ..... را ساده و بی عیب قلمداد می کند!!!
همکار
|
-
|
۱۱:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۵
0
0
از حکیم مهر میخوام تا نقطه چین نذاره و خواهش میکنم مطلبم را درج کنه که .... یک مسئله شخصی شده و ارتباطی به کسی هم نداره !! وای به حال قوانینی که ... در موردشان نظر بدهد
همکار
|
-
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۷
0
0
من که خواهش کرده بودم نقطه چین نذارید ولی می بینم که همه نظرات در مورد ایشان نقطه چین دار هست پس این دفعه خودم نقطه چین میگذارم .....
همکلاسی
|
-
|
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۸
0
0
شما واقعا .......... که حتی جملات ساده را نقطه چین میکنید........که ........ نمایندشه وشما رسانه اون خدا را شکر همه چیز این مملکت باهم جوره
ناشناس
|
-
|
۱۲:۵۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
0
در اينكه .... جعل عنوان كرده هيچ ترديدي نيست!!!!!
نظر شما
ادامه