کد خبر: ۹۱۵۱

حکیم مهر - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: سالانه حدود 5000 نفر در مازندران به حیوان‌گزیدگی دچار می‌شوند.

دکتر "محمدرضا میرزایی" در جمع خبرنگاران در ساری با اشاره به این‌که شمار حیوان‌گزیدگی در هر سال در مازندران حدود 5000 نفر است، اظهار کرد: بیش از 90 درصد حیوان گزیدگی‌ها در استان را سگ‌ها تشکیل می‌دهند که باید در این خصوص چاره‌اندیشی شود.

وی ادامه داد: هزینه‌های واکسیناسیون هاری و سایر هزینه‌های درمانی برای هر 5000 نفر حدود 700 میلیون تومان است که با اقدامات لازم باید علاوه بر حفظ سلامت شهروندان از صرف هزینه‌های هنگفت جلوگیری شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران تصریح کرد: ارائه آموزش و آگاهی‌بخشی به مردم از مهم‌ترین راهکارها برای جلوگیری از بیماری هاری است.

میرزایی با توصیه به خانواده‌ها مبنی بر مراقبت از فرزندانشان در فصل تابستان خاطرنشان کرد: ریزش بزاق، ترس از آب و تهاجمی شدن حیوان از علائم هاری است.

وی با تاکید بر قلاده‌گذاری و شناسنامه‌دار شدن سگ‌های خانگی گفت: معدوم‌سازی سگ‌های ولگرد در استان به صورت جدی پیگیری شود که با انجام این قبیل فعالیت‌ها به طور حتم شاهد گزش کمتر شهروندان در مناطق مختلف استان هستیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی مازندران یادآور شد: از مردم مازندران تقاضا می‌شود در صورت مشاهده این گونه سگ‌ها موضوع را به ادارات دامپزشکی و یا شبکه‌های بهداشت اعلام کنند تا در این خصوص اقدام شود.

 

نظر شما
ادامه