کد خبر: ۹۱۵۲

حکیم مهر - رئیس سازمان دامپزشکی کشور گفت: ایران پروتکل‌های بهداشتی برای کنترل بیماری‌های دام با کشورهایی مثل پاکستان امضا کرده است.
دکتر سیدمحسن دستور در حاشیه نشست با مدیران اداره کل دامپزشکی خراسان‌شمالی با اشاره به اینکه این پروتکل‌ها به صورت کلی و برای مقابله با بیماری‌های مشترک انسان و دام از جمله تب کریمه کنگو بوده است، تصریح کرد: این پروتکل‌ها در کنترل بیماری‌ها تأثیر خوبی داشته است.

وی امضای این پروتکل‌ها را با هدف تأمین سلامت جامعه و نظارت و کنترل هر چه بیشتر نسبت به کنترل بیماری‌های دامی در قالب همکاری‌های مشترک عنوان کرد.

دستور در بخش دیگری در پاسخ به سوالی در مورد برون سپاری خدمات دامپزشکی به بخش خصوصی اظهار کرد: هم اکنون حدود 100 درصد از فعالیت‌های درمانی دام توسط بخش خصوصی انجام می‌شود. وی افزود: صرفاً در آن بخش‌هایی که وظیفه حاکمیتی بوده سازمان دامپزشکی بر اساس مأموریت‌ها به وظایف خود عمل می‌کند.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور همچنین از اختصاص شماره تلفن 1512 برای تسهیل در ارتباط شهروندان با دامپزشکی در سطح استان‌های کشور خبر داد.

وی اظهار کرد: هم اکنون 750 واحد فنی دامپزشکی در سطح کشور فعالیت داشته و آماده انجام مأموریت و پاسخگویی به هم‌وطنان هستند.

دستور در پاسخ به سوالی در مورد اهم برنامه‌های دامپزشکی در سال جاری نیز گفت: راه‌اندازی و فعال کردن درمانگاه‌های مرجع و راه‌اندازی آزمایشگاه‌های مرجع از مهم‌ترین این برنامه‌ها به شمار می‌رود.

 وی با اشاره به فعالیت هفت آزمایشگاه مرجع دامپزشکی در مراکز استان‌ها تصریح کرد: امسال نیز تکمیل هفت تا 12 آزمایشگاه مرجع دامپزشکی از برنامه‌های این سازمان است.

به گفته دستور، دو طرح نیز در ارتباط با مبارزه با بیماری‌های طیور آغاز شده که مقابله با بیماری‌های تنفسی طیور از جمله این برنامه‌ها بوده که به همین منظور مبارزه با نیوکاسل در سه استان مازندران، گیلان و گلستان به زودی آغاز می‌شود.

رئیس سازمان دامپزشکی کشور به منظور بازدید از طرح‌های دامپزشکی در شهرستان‌ها و نشست با مدیران به خراسان‌شمالی سفر کرده است.

 

نظر شما
ادامه