کد خبر: ۹۱۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر

حکیم مهر - نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم٬ از آماده‌باش بیمارستان‌های کشور برای رسیدگی به بیماری تب کریمه‌کنگو خبر داد و گفت: کمیسیون بهداشت و درمان هم به‌طور حتم در نخستین جلسه رسمی خود به این موضوع ورود پیدا می‌کند.

سلیمان عباسی در واکنش به آمار منتشر شده از سوی مسئولان انستیتو پاستور ایران، مبنی‌بر شیوع بیماری تب کریمه کنگو در ۲۳ استان کشور و مرگ هفت نفر از هموطنان٬ افزود: متأسفانه هم‌اکنون به‌علت شیوع این بیماری خطرناک مردم بسیار نگران هستند.

نماینده مردم گنبدکاووس در دوره نهم مجلس شورای اسلامی٬ درباره راه‌های انتقال بیماری تب کریمه کنگو در کشور٬ توضیح داد: تب کریمه کنگو از طریق گزش کنه‌ای که روی بدن دام بیمار وجود دارد؛ قابل انتقال به انسان است و در صورت ابتلای انسان به این بیماری، افرادی که در حین مراقبت درمانی با خون و ترشحات بدن فرد بیمار در تماس باشند و نکات بهداشتی را رعایت نکنند ممکن است به این بیماری مبتلا شوند.

وی عملکرد وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی را درباره کنترل شیوع بیماری‌های واگیردار مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در چند سال اخیر این وزارتخانه اقدامات مؤثری را در کنترل این‌گونه بیماری انجام داده است اما این اقدامات نباید مقطعی باشد.

عباسی با تأکید بر این که  بررسی ورودی و خروجی مرزهای کشور برای کنترل بیماری‌های مشترک میان انسان و دام٬ گفت: متأسفانه با وجود تلاش‌های مسئولان و سازمان های مرتبط برای جلوگیری از ورود بیماری‌ها گاهی اوقات دام‌های آلوده از مرز وارد کشور می‌شوند.

این نماینده مجلس نهم٬ با اعلام این که وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش پزشکی باید در کنار سازمان‌های مرتبط از شیوع بیماری‌های واگیردار جلوگیری کند؛ افزود: هم‌اکنون متولی کنترل سلامت در جامعه این وزارتخانه است اما در کنار این وزارتخانه٬ دستگاه‌های مرتبط با بیماری واگیردار مسئولان پیگیری شیوع بیماری هستند به‌عنوان مثال در رابطه با بیماری واگیردار مرتبط با دام سازمان دامپزشکی هم باید وارد عمل شود.

وی با اعلام این که تاکنون هیچ گزارشی درباره شیوع بیماری تب کریمه گنگو به مجلس ارائه نشده است٬ تصریح کرد: به‌طور حتم یکی از اولویت‌های نخست کمیسیون بهداشت و درمان در مجلس نهم٬ بررسی علت شیوع این بیماری است.

نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس نهم٬ از آماده باش تمام بیمارستان‌های کل کشور برای رسیدگی به بیماران مشکوک به تب کریمه کنگو خبر داد و اعلام کرد: وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی با برنامه‌ریزی کامل تمام اقدامات را برای کنترل بیماری انجام داده است.

 

خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک از اذربایجان
|
-
|
۱۲:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۹
0
0
با سلام روزنامه وزین جام جم در شماره روز یکشنبه 28 خرداد در صفحات 10 و 11 پرونده ای را برای تب خونریزی دهنده کریمه کنگو باز کرده ودر ان اقای دکتر محمد زینعلی معاینه دام قبل از ذبح را به سازمان نظام پزشکی نسبت داده و اقای دکتر مشکوت معاون سازمان هم بدون توجه به اینکه روزنامه مورد مطالعه افراد عادی جامعه قرار میگیرد از اصطلاحات علمی مانند گلیکولیز و ویرمی و ... استفاده کرده ولی اقای دکتر گویا مدیر دفتر بیماریهای واگیر وزارت بهداشت بسیار خوب بیماری را تشریح کرده است
نظر شما
ادامه