کد خبر: ۹۱۸۷
تعداد نظرات: ۲ نظر

حکیم مهر - سرپرست پژوهشکده انستیتو پاستور شمال کشور از شناسایی سالانه 24 هزار مورد گزیدگی ناشی از سگ و گربه در پنج استان شمالی کشور خبر داد.
دکتر محسن آسوریاظهار داشت: متاسفانه به علت کنترل نشدن و نبود نظارت مسئولانه در جمع آوری حیوان های ولگرد، سالانه هزینه های سنگینی صرف درمان افراد بر اثر حیوان گزیدگی می شود.

این پزشک اضافه کرد: متاسفانه اکنون واکسن های ضدهاری و سرم های آن از خارج ازکشور وارد می شود و این مسئله سبب خروج سالانه میلیارد تومان ارز از ایران می شود.

سرپرست پژوهشکده انیستیتو پاستورشمال کشور به وجود آزمایشگاه مرجع دربحث تشخیص هاری با قدمت حدود17سال دراین مرکز اشاره کرد و گفت: این پژوهشکده با کاری تحقیقاتی و مشترک با پژوهشکده پاستورخراسان رضوی در خصوص مهار سگهای ولگرد موفقیت های خوبی داشته و مقرر شد با تهیه کتابچه ای از آن این موضوع به طور جدی در استانهای شمالی اجرا شود.

آسوری با بیان اینکه متاسفانه هنوزبرخی ازبیماریهای مشترک میان انسان و دام شناخته شده نیست و اکنون فقط برای بیماریهای شناخته شده واکسن و سرم وجود دارد، افزود: حتی لیس زدن حیوان های خانگی نظیرسگ و گربه به دست صاحب ، احتمال بروز بیماری را دارد.

 

انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دکتر آراسب دباغ مقدم
|
-
|
۲۳:۲۹ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۳
0
0
البته احتمالا منظورشات لیس زدن دست انسان توسط حیوان هار بوده، که صرفا هم مربوط به حیوان خانگی نیست و اتفاقا در کشور ما این موضوع حداقل یک بار به دلیل دست کردن تکنیسین دامپزشکی در دهان گاو (که البته نگهداری آن هم اصلا دلیل غربزدگی نیست!!) اتفاق افتاده است.
ناشناس
|
-
|
۱۵:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۲۶
0
0
حکیم جان کلا انگار نگهداری از حیوانات تو ایران جرم سنگین و صاحبانشان افرادی با انواع بیماری های مسری و همچنین روحی می باشند. نمونه اش را در این لینک ببینید!
http://zedefesad.com/p/4738/%D8%A2%D9%86%D9%87%D8%A7-%D8%A7%D8%B2-%D9%BE%D8%B3%D8%B1%D9%87%D8%A7-%D8%A8%D8%A7%D9%88%D9%81%D8%A7%D8%AA%D8%B1-%D9%87%D8%B3%D8%AA%D9%86%D8%AF
پس الان من از نظر اینا مبتلا به انواع دردهای جسمی و روحی هستم بماند، طبق احکامشان مجرم سابقه دار هم هستم!!!
نظر شما
ادامه