کد خبر: ۹۲۲۵

حکیم مهر - خبرگزاری ایسنا نوشت : درحالی که با نامگذاری امسال به نام «تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی» انتظار می‌رفت که بخش کشاورزی به عنوان یکی از مهم‌ترین بخش‌ها برای تحقق این شعار مورد توجه قرار گیرد اما امسال نه‌تنها هفته جهاد کشاورزی کم‌رنگ‌تر از هر سال و بدون حضور وزیر مربوطه سپری شد، بلکه هیچ نامی از تولیدکنندگان نمونه این بخش هم برده نشد!

امسال علیرغم اینکه همچون سال گذشته، هفته جهاد کشاورزی بدون حضور وزیر کشاورزی سپری شد؛ تولید‌‌‌کنندگان برتر و نمونه این بخش هم در مراسم کوچکی مورد تقدیر قرار گرفتند و نه تنها نام آنها از سوی وزارت جهاد کشاورزی اعلام نشد بلکه اسامی این 45 بهره‌بردار رکوردار حتی در سایت این وزارتخانه هم عنوان نشد.

هفته‌ جهاد کشاورزی امسال با شعار «فرهنگ جهادی، تولید ملی، توسعه زیرساخت‌های بخش کشاورزی» در حالی به اتمام رسید که اطلاع‌رسانی وزارت جهاد کشاورزی تنها به ارسال چند پیامک محدود بود.

طبق اعلام روابط عمومی وزارت کشاورزی روز اول این هفته، هیچ برنامه‌ای تنظیم نشده بود و روز دوم نیز که کشاورزان و تولید‌کنندگان برتر معرفی شدند، حضور نیافتن نماینده رسانه‌ها دراین برنامه با ارسال پیامک و تماس تلفنی مسئولان برگزار کننده این مراسم مورد تاکید قرار گرفت. این درحالی بود که همان روز روابط عمومی وزارت کشاورزی با ارسال دورنمایی مبنی بر «برگزاری نهمین جشنواره‌ فرهنگی ـ ورزشی کارکنان وزارت جهاد کشاورزی در خانه والیبال» پوشش خبری رسانه‌ها را در این برنامه خواستار شده بود!

همچنین درحالی که وعده نشست خبری رسانه‌ها با معاون امور تولیدات گیاهی داده شده بود، طی تماس تلفنی این نشست نیز لغو اعلام شد و در پیامکی اعلام شد که این معاونت و معاون امور تولیدات دامی ـ به عنوان دو معاونت اساسی وزارت کشاورزی حداقل یک‌سال از عدم حضور و پاسخگویی‌شان به رسانه‌ها می‌گذرد ـ به جای نشست خبری مشترک در رسانه ملی حاضر خواهند شد.

روز سوم هفته جهاد کشاورزی نیز تعاونی‌ها و تشکل‌های بخش کشاورزی با وزیر گردهمایی داشتند اما باز از حضور رسانه‌ها در این مراسم هم خودداری شد و بالاخره برای روز چهارم، پنجم و ششم هفته کشاورزی هم از سوی متولیان امر نیز هیچ برنامه‌ای تدارک دیده نشده بود.

امروز (شنبه 27 خرداد) نیز به عنوان آخرین روز هفته‌ جهاد کشاورزی همایش «فرهنگ و مدیریت جهادی» در وزارت جهاد کشاورزی برگزار شد که البته وزیر بود اما باز خبرنگاران دعوت نشدند.

خلیلیان که پیش از این وعده داده بود حداقل هر دو ماه یکبار در جمع خبرنگاران حاضر شود و سوالات آنها را پاسخ دهد از آذرماه سال گذشته (در همایش سیرداپ) حضور رسانه‌ای نداشته و سوالات خبرنگاران را بی‌جواب گذاشته است.

علاو بر اینکه آخرین نشست خبری وزیر جهاد کشاورزی در دهه‌ فجر سال 1389 برگزار شده وی در هفته جهاد کشاورزی، هفته دولت و دهه فجر سال گذشته هم حضوری در بین نمایندگان رسانه‌ها نداشته است.

وزارت کشاورزی در مناسبت‌های مختلف در سال گذشته و امسال از مسئولانی که همیشه حضورشان برای خبرنگاران تکراری بوده است، از قبیل معاونت آب و خاک، معاون اقتصادی، رییس سازمان حفظ نباتات، رییس سازمان شیلات و رییس صندوق سرمایه‌گذاری بخش کشاورزی استفاده می‌کند در این هفته هم این مسئولان که از آنها به عنوان مسئولان همیشه در صحنه در این بخش یاد می‌شود، در بین خبرنگاران حضور یافتند.

با توجه به ادغام وزارت کشاورزی با جهاد سازندگی در دی‌ماه سال 80 هفته‌ جهاد کشاورزی هر ساله بدین مناسبت در نیمه اول دی‌ماه برگزار می‌شد، اما طی چند سال اخیر به مناسبت تاسیس جهاد سازندگی در 22 خرداد‌ماه 1358، هفته‌ کشاورزی از دی‌ماه به خرداد‌ماه موکول شد که این امر مورد انتقاد و گلایه برخی از دست‌‌اندرکاران و کشاورزان بخش بوده چرا که زمستان کشاورزان با هجمه کاری کمتری مواجه هستند و خرداد‌ماه اوج فعالیت کشاورزی و برداشت محصولات کشاورزی است.

به این ترتیب هفته جهاد کشاورزی به پایان رسید در حالی که نه مسئولان مربوطه توانستند به انتظارات و مطالبات این بخش بپردازند و نه کشاورزان و دامداران و ... فرصتی برای خودنمایی...

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه