کد خبر: ۹۲۴۲
تعداد نظرات: ۱۲ نظر
در تاریخ 27 خرداد ماه جاری دادگاه تجدید نظر که به درخواست علی ایرانپور تشکیل شده بود حکم به تایید دادگاه بدوی در مورد تشخیص جرم صادر کرد. دادگاه تجدید نظر نیز با توجه به دلایل دادگاه بدوی این رای را درست تشخیص داد و ارتکاب جرم از طرف آقای ایرانپور را محرز شناخت و در جهت صدور حکم محکومیت کیفری نامبرده دادگاه بدوی را محق تشخیص داد...

حکیم مهر - شعبه 14 دادگاه تجدید نظر استان اصفهان رای خود در خصوص حکم دادگاه بدوی دکتر علی ایرانپور را صادر و حکم اولیه را تایید کرد.


بخشهایی از حکم دادگاه تجدید نظر که به ریاست آقای نورالله آقالر و به مستشاری آقای محمد حسین کفاش برگزار شده به این شرح زیر است:

پیرو حکم دادگاه بدوی درباره سوء استفاده آقای علی ایرانپور منتخب حوزه انتخابیه مبارکه درباره سوء استفاده از عناوین علمی جعلی حکمی از سوی دادگاه در تاریخ 11 اردیبهشت ماه جاری صادر شد که بر اساس آن وی به 6 ماه حبس تعزیری محکوم گردید.

همچنین در تاریخ 27 خرداد ماه جاری دادگاه تجدید نظر که به درخواست علی ایرانپور تشکیل شده بود حکم به تایید دادگاه بدوی در مورد تشخیص جرم صادر کرد. دادگاه تجدید نظر نیز با توجه به دلایل دادگاه بدوی این رای را درست تشخیص داد و ارتکاب جرم از طرف آقای ایرانپور را محرز شناخت و در جهت صدور حکم محکومیت کیفری نامبرده دادگاه بدوی را محق تشخیص داد.

با توجه به شرایط خاص مجرم بر اساس تبصره 2 ماده 22 قانون تشکیل دادگاههای عمومی و انقلاب و بند 5 ماده 22 قانون مجازات اسلامی مجازات حبس 6 ماهه وی به 36 میلیون ریال جزای نقدی تبدیل شد که این رای قطعی است.
خبرگزاری مهر ضمن انتشار این مطلب نوشت : علاوه بر محکومیت کیفری پیشین ایرانپور به جرم سرقت چک این دومین محکومیت کیفری است که ایرانپور با آن روبرو می‌شود. همچنین اصرار به اعتراض به اعتبارنامه علی ایرانپور توسط احمد توکلی و الیاس نادران به کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی ارجاع شد که این کمیسیون اعتبارنامه ایرانپور را تایید کرد.
به احتمال قوی اعتبارنامه دکتر ایرانپور روز یکشنبه 4 تیرماه در صحن علنی مجلس مطرح شود که بر اساس آیین نامه احمد توکلی و الیاس نادران هر کدام 30 دقیقه برای اعتراض به اعتبارنامه ایرانپور وقت دارند و وی نیز 60 دقیقه وقت خواهد داشت که به اعتراض نمایندگان مردم تهران پاسخ دهد و سپس بعد از پایان سخنان بر اساس آیین نامه مجلس رای گیری با ورقه صورت خواهد گرفت.

در حالی که همچنان تصویب اعتبارنامه دامپزشک جوان راه یافته به مجلس در هاله‎ای از ابهام قرار دارد وی در گفتگو با خبرگزاری خانه ملت، به انتقاد از دولت و وزارتخانه‎های مسئول در امر کشاورزی و دامپروری پرداخته است.

این عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در کشور ظرفیت های خوبی برای تولید محصولات کشاورزی و دامداری وجود دارد، گفت: تا کنون عملکرد وزارتخانه های مسئول در استفاده از ظرفیت های تولید محصولات کشاورزی و دامداری ضعیف بوده که دولت باید در این زمینه پاسخگو باشد. 

دکتر علی افزود: در حال حاضر ظرفیت های بسیاری در زمینه تولید محصولات کشاورزی و دامداری در کشور وجود دارد که در صورت استفاده بهینه از این ظرفیت ها نباید مشکلی در خصوص قیمت گذاری این محصولات در داخل وجود داشته باشد.

منتخب مردم مبارکه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ظرفیت تولید شیرخام و گوشت قرمز در کشور بیش از نیاز و مصرف جامعه است اما به دلیل عدم حمایت از تولید، این ظرفیت‌ها فعال نشده و مقداری از آن‌ها خالی مانده است.

وی تأکید کرد: در سال گذشته ۹۸۰ هزار تن گوشت قرمز و حدود ۹.۵ میلیون تن شیر خام در کشور تولید شد که عدم اجرای قانون و نبود حمایت از تولید داخل باعث خالی ماندن دامداری‌های کشور شده است.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس تصریح کرد: با توجه به اینکه واحدهای تولیدی پس از اجرای قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها با افزایش هزینه تولید مواجه می‌شدند، مقرر شد ۲۰ درصد از درآمد حاصل از قانون هدفمندی‌ یارانه‌ها به تولید اختصاص یابد اما تاکنون ریالی به تولیدکننده پرداخت نشده است.

منتخب جوان مردم مبارکه در مجلس  یادآور شد: قیمت انواع علوفه در بخش کشاورزی افزایش یافته و نهاده‌های وارداتی نیز به دلیل مواجه شدن با تحریم‌ها، افزایش نرخ ارز و همچنین افزایش قیمت جهانی غلات، با افزایش شدید قیمت مواجه شده‌اند لذا هزینه تمام شده شیر و گوشت هم افزایش یافت اما بایدتوجه داشت که به مشکلات تولید در این صنعت بهایی داده نمی‌شود.

(تکمیلی / منتخب مبارکه : اعتراض خود را به رئیس قوه قضاییه اعلام می کنم)

در پی انتشار این مطلب، منتخب مبارکه با اشاره به تایید مجرمیتش توسط دستگاه قضایی گفت: جعل عنوان نکرده ام و نسبت به صدور حکم جزای نقدی به دستگاه قضایی اعتراض می کنم.

علی ایرانپور با اشاره به خبرهایی مبنی بر تایید مجرمیت توسط دستگاه قضایی به باشگاه خبرنگاران گفت: این حکم به بنده و وکلایم ابلاغ نشده اما آن طور که در برخی از خبرگزاریها آمده حکم شش ماه زندان تبدیل به جزای نقدی شده است که جزء محکومیت های موثر به حساب نمی آید.

وی در ادامه افزود: شکایت با موضوع جعل عنوان از سوی چهار رقیب انتخاباتیم در مبارکه مطرح شده و بنده نیز از آنها شکایت کرده ام که تا کنون توانسته ام حکم بدوی سه ماه و یک روز علیه یکی از این افراد را بگیرم.

این نماینده مبارکه خاطرنشان کرد:در اوراق تبلیغاتی بنده دکترای دامپروری، دکترای پیراپزشکی قید شده که طبق ماده واحده مصوبه تیر ماه ۸۸ مجلس مصداق جعل عنوان نیست.
ایرانپور با اشاره به اعتراض خود نسبت به صدور حکم جزای نقدی اش گفت: بنده نسبت به این حکم اعتراض دارم و مراتب اعتراض خود را به رئیس قوه قضاییه اعلام می کنم.
وی افزود: اعتبار نامه بنده با بالاترین رای یعنی ۱۰ رای موافق، یک رای ممتنع و دو رای مخالف از مجموعه ۱۳ رای در کمیسیون تحقیق به تصویب رسیده است.
نماینده مبارکه در پایان افزود: حکم جزای نقدی وضعیت را برای تصویب اعتبار نامه ام در صحن علنی بهتر کرده است اما باید بگویم شکایت از بنده روشی است که چهار رقیب انتخاباتی ام بعد از عدم موفقیت در انتخابات به آن روی آورده اند.


خبر مرتبط :

انتشار یافته: ۱۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
دامپزشک
|
-
|
۲۰:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۰
0
0
بالاخره ایشون دکترای دامپزشکی دارند یا دامپروری؟ این موضوع هم مانند دندانپزشکی اشتباه خبرنگار است؟!!
ناشناس
|
-
|
۰۸:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
0
من سایت حکیم مهر رو یک سایت دامپزشکی می دونم و دلیل انعکاس اخبار این آقا رو نمی دونم وقتی خودش میگه دکترای پیراپزشکی و از همه رشته ها حرف می زنه جز دامپزشکی اصرا حکیم مهر رو جهت این اخبار!!!!!!!!!!!!!!!!
بابک
|
-
|
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
0
کسی که از بیان حقیقی عنوان مدرک تحصیلیش میترسه,چطور میخواد نظارت و قانون گذاری کنه آخه؟!!!!مگه دامپزشکی چشه آقای به اصطلاح دکتر؟!!!
دامپزشک
|
-
|
۱۲:۵۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
0
ایشان خوشحالند که «که جزء محکومیت های موثر به حساب نمی آید» ولی اگه خودمونی و بی طرفانه قضاوت کنیم اگر مصادیق جعل عنوان هم صدق نکند ، ..... و گمراه کردن مردم که صدق می کند
ناشناس
|
-
|
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
0
من درسته خودم دامپزشکم ولی دامپزشک بودن نماینده را حسن نمیدانم ( برخلاف سایت حکیم مهر که ظاهرا خیلی امید به ایشان بسته) ولی صداقت نماینده و سلامت عملکرد بسیار ویژگیهای ضروری ومهمی است که باید واجد آن باشد چون مقدرات ملت بدست مجلس است. درمورد تائید ایشان در شورای نگهبان و کمیسیون تحقیق هم نمیدانم...
همکار
|
-
|
۲۰:۲۰ - ۱۳۹۱/۰۳/۳۱
0
0
وجهه جامعه دامپزشکی ایران پس از مدتها درحال شکل گیری بود که متاسفانه ......... در این مدت کوتاه در این روند اختلال ایجاد کرده است.مطمئنا اگر رای گیری درخصوص سختی کار دامپزشکان بعد از این مسائل مطرح می شد،این لایحه رای نمی آورد.کسی که از مطرح نمودن شغل خود بعنوان دامپزشک گریزان است چگونه می تواند به دامپزشکی کمک کند؟؟ ....... متاسفم .
ناشناس
|
-
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
در کنار افتخار به آقای دکتر منادی ، از همکار بودن با ........ شرمنده ام
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۱۹:۱۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
0
اتفاقا من شخصا به داشتن چنین همکاری افتخار می کنم .دامپزشک باید زرنگ باشد و از حق خودش هم دفاع کند .این که ایشان تا اینجا آمده اند گام خیلی بزرگی است و ................
همکلاسی ......
|
-
|
۲۰:۴۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۲
0
0
اگر ...... هم به مجلس راه می یافت تیممان تکمیل می شد .هرچند که ایشان در اولین مرحله رد صلاحییت شدند .
ناشناس
|
-
|
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۳
0
0
همکار عزیز مرتضوی ... در جایی خواندم بالاترین زرنگی، راستگویی است...
دکتر مرتضوی تبریز
|
-
|
۰۸:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۵
0
0
سیاست معنیش یعنی ؟
راننده تاکسی وطرفداز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۴۸ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
به خدا فعال وراسگو واقعا حیف که نشد
نظر شما
ادامه