کد خبر: ۹۲۶۲

حکیم مهر - مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران گفت:‌ نمونه‌ای از وجود مواد شوینده یا وایتکس در شیرهای صنعتی گزارش نشده است.
مسلم بیات اظهار داشت: در نمونه‌گیری‌های که سال گذشته و امسال از شیرهای بسته‌بندی شده، صورت گرفته است موردی از وجود مواد شوینده یا وایتکس مشاهده نکرده‌ایم.

وی ادامه داد:‌ سازمان استاندارد محصولات تولیدی کارخانه‌های صنعتی را کنترل می‌کند اما کنترل شیر خام به عهده سازمان دامپزشکی کشور و کنترل شیر فله عرضه شده در بازار نیز به عهده وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی است.

مدیرکل سازمان استاندارد استان تهران تصریح کرد: مدیران کنترل کیفی سازمان استاندارد علاوه بر کنترل کیفیت محصولات تولیدی در کارخانه‌ها، از بازار نیز نمونه‌گیری کرده و این نمونه‌ها را با تولیدات کارخانه مطابقت می‌دهند.

وی افزود: اگر نمونه کنترل شده دارای شرایط بحرانی باشد خط تولید متوقف می شود و در مورد چنین محصولاتی به خریداران نیز اطلاع رسانی خواهد شد.

وی در مورد ترش‌بودن برخی شیرهای بسته‌بندی و همچنین وجود کپک در برخی بسته‌های ماست نیز گفت:‌ محصولات لبنی باید از زمان تولید تا مصرف در دمای مناسب نگهداری شوند تا از تغییر کیفیت آنها جلوگیری شود.

بیات تأکید کرد: ممکن است شرایط نگهداری محصولات لبنی مناسب نباشد و به همین دلیل کیفیت این نوع محصولات کاهش یابد.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه