کد خبر: ۹۳۰۱

حکیم مهر - عباس پاپی زاده بالنگان با انتقاد از عملکرد وزارت جهاد کشاورزی در زمینه تولید و واردات محصولات کشاورزی و دامی به کشور، گفت: در ماه های اخیر همواره شاهد واردات بی رویه محصولات کشاورزی و دامی نظیر گوشت مرغ بوده ایم که این موضوع و همین طور عملکرد ضعیف این وزارتخانه در زمینه های مختلف، احتمال استیضاح وزیر جهاد کشاورزی در هفته های آینده را سرعت بخشیده است.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس افزود: صنعت کشاورزی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها متضرر شده است و این در حالی است که بسته‌های حمایتی کارآمدی در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: توسعه اقتصادی هر کشوری به کارایی و ترکیب بهینه بخش‌ کشاورزی،‌ بستگی دارد توجه به بخش کشاورزی به‌ عنوان یکی از عوامل مهم استقلال اقتصادی کشور،از ضروریات پیشرفت و توسعه در هر جامعه‌ای به شمار می‌آید.

پاپی زاده اظهارداشت: صنعتی شدن کشاورزی و خروج از تولید معیشتی به اقتصادی، راهکاری جز استفاده از دانش و تکنولوژی ندارد که این امر نیز فقط با استفاده و بهره گیری از محصولات صنعتی سازگار به عنوان یکی از عوامل پایه در تولید محصولات کشاورزی میسر می شود.

وی تأکید کرد: افزایش هزینه‌های بخش کشاورزی با اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، ایجاب می‌کند که هر چه سریعتر بسته‌های حمایتی از کشاورزان به این بخش ارائه شود.

سخنگوی کمیسیون کشاورزی مجلس با اشاره به این که اجرای اصل قانون هدفمند کردن یارانه ها یک ضرورت برای نظام تلقی می شود، گفت: صنعت کشاورزی در اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها متضرر شده است و این در حالی است که بسته‌های حمایتی کارآمدی در اختیار کشاورزان قرار نمی‌گیرد.

نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: دولت باید با یک برنامه‌ریزی راهبردی صنعت کشاورزی را توسعه دهد که این امرموجب می‌شود برای افراد در جامعه اشتغال ایجاد شود.

هزینه‌های سرسام آور مرغداری‌ها را به تعطیلی کشانده است
نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین هم ضمن ابراز نگرانی از تعطیلی واحدهای مرغداری در اردبیل، اعلام کرد: هزینه‌های تولید سرسام آور افزایش یافته و بانک‌ها همکاری ضعیفی با واحدهای مرغداری دارند.

کمال‌الدین پیرمؤذن در واکنش به تعطیلی تعدادی از واحدهای مرغداری اردبیل،گفت: مرغداری‌های این منطقه در وضعیت نگران‌کننده‌ای هستند و امکان ادامه فعالیتشان درآینده نیز مبهم است.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین در ادامه نبود نقدینگی را دلیل تعطیلی واحدهای مرغداری منطقه اعلام کرد و افزود:مسئولان باید هر چه سریعتر برای مشکلات مالی مرغداری‌ها چاره‌ای بیاندیشند.

وی همچنین ضمن ابراز تأسف از عدم همکاری بانک‌ها با مرغداری‌ها مطرح کرد: در شرایطی که مرغداری‌ها نیازمند ارائه تسهیلات هستند، بانک‌ها همکاری ضعیفی دارند و حمایت مالی نمی‌کنند.

پیرمؤذن با تأکید بر بها دادن به صنعت مرغداری در کشور، متذکر شد: مسئولان جهاد کشاورزی باید برای حمایت از فعالان در بخش صنعت مرغداری اقدام کنند.

نماینده مجلس شورای اسلامی همچنین با اشاره به کاهش تولیدات مرغداری‌های منطقه تصریح کرد: با توجه به گران شدن قیمت خوراک طیور، مشکلات مالی مرغداری‌ها افزایش یافته است به طوری‌که آنها در تهیه خوراک با دردسر مواجه شده‌اند.

وی گفت: هزینه‌های تولید سرسام آور افزایش یافته و در مقابل آن توان مرغداری‌ها برای ادامه فعالیت و حفظ حضورشان در عرصه ضعیف شده است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس با بیان این‌که مرغداری‌ها  روز به روزضعیف‌تر می‌شوند، پیشنهاد داد: دولت باید هر چه سریعتر نسبت به تهیه خوراک طیور با قیمت ارزان اقدام و آن را در اختیار مرغداری‌ها قرار دهد.

نماینده مردم اردبیل، نمین، نیر و سرعین همچنین در رابطه با نزدیک بودن ایام ماه مبارک رمضان و افزایش تقاضا برای مصرف مرغ تصریح کرد: در حالی‌که مسئولان باید برای تولید و توزیع مصرف مرغ در همه استان‌ها برنامه ریزی داشته باشند، تعطیلی واحدهای مرغداری و کاهش تولید می‌تواند در ارائه مرغ مورد نیاز مردم در ماه مبارک رمضان خدشه وارد کند.

خبر مرتبط :

 
نظر شما
ادامه