کد خبر: ۹۳۰۷

حکیم مهر - فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست از پلمپ ۵ محل خرید و فروش غیر مجاز حیوانات در تهران خبر داد.
سرهنگ حمیدرضا خیلدار گفت: کسانی که در زمینه خرید و فروش حیوانات غیر مجازجرمی مرتکب شوند به دادسرا معرفی خواهند شد و اگر تخلف صنفی نیز صورت بگیرد مغازه آن‌ها را پلمپ می‌کنیم.

فرمانده یگان حفاظت سازمان محیط زیست تصریح کرد: در این زمینه تعداد 5 مغازه شناسایی شده اند که پس از دریافت حکم از دادگاه بزودی پلمب خواهند شد و همچنین پرونده یک مغازه دیگر نیز در دادگاه است.

وی با اشاره به اجرای مانورهای مختلف سازمان حفاظت محیط زیست بیان کرد: دیگر همانند گذشته مانورها در تاریخ‌های مختلف برگزار نمی‌شود، بلکه مانورهای مقابله با خرید و فروش غیر قانونی حیوانات و شکار و صید غیر مجاز به صورت دائم اجرا می‌شود.

خیلدار در ادامه به برگزاری مانور یگان حفاظت سازمان محیط زیست در روز گذشته اشاره کرد و گفت: همچنین روز گذشته مانوری در منطقه حیات پرندگان واقع در بزرگراه آزادگان برگزار شد که اطلاعات آن به زودی منتشر می‌شود.

وی گفت: در مانورهایی که برگزار می‌شود انواع گونه حیوانات کشف می‌شود، همچنین تهران نسبت به سایر استا‌ن‌های کشور خرید و فروش حیوانات غیر مجاز بیشتر است.

خیلدار اضافه کرد: مراکز قضائی و دادگاه‌ها همکاری جدی و تنگاتنگی را با سازمان حفاظت از محیط زیست را دارند و در صدور حکم و اجرای احکام با جدیت و سرعت اقدام می‌کنند.

وی همچنین به پیدا شدن 4توله شیر و 2 قلاده خرس در مشهد اشاره کرد و افزود: طبق آخرین اطلاعات بدست آمده 4 قلاده شیری که در مشهد پیدا شد، مربوط به باغ وحش این شهر است که در همان جا به دنیا آمده بودند و برای تقویت کردن این شیرها آن‌ها را از باغ وحش به مکان دیگری منتقل کرده و به دلیل نامعلومی از محل نگهداری خود فرار کردند.

 

خبر مرتبط :

نظر شما
ادامه